< Tilbake til oversikten

Jeg har bestemt meg!!

Dumsi sa for siden:

Nå har jeg bestemt meg for å begynne på Atkinson. Men hvor begynner jeg? Hva skal jeg gjøre nå :confused: Vet at det står mye om det her, men jeg klarer ik0ke få samlet det til noe fornuftig. Om noen kunne ta seg tid til å fortelle meg litt så hadde jeg blitt glad :p

ryli sa for siden:

Hei Dumsi!

Så flott at du har bestemt deg, da. :) Regner forresten med at det er Atkins du har bestemt deg for .;) Jeg har kanskje en litt dårlig nyhet til deg. Denne kommer du garantert til å få høre fra nille likevel, så det er vel like greit at du får den servert med en gang: Å begynne på Atkins uten å ha lest boka er som å kjøre bil uten å ha tatt lappen. :p
Det er selvfølgelig mulig å lese journaler og plukke opp små tips her og der, men jeg tror de fleste er enige om at det smarteste du kan gjøre er å starte med å lese boka grundig. (Og for å være ekstra slem mot deg: De som virkelig kan Atkins her inne sier at den norske oversettelsen er skikkelig dårlig og har masse feil, så det beste er å lese den på engelsk.)

Håper ikke du mister alt motet nå, altså. Det var ikke det som var meningen. Jeg håper virkelig du klarer å komme i gang, og ønsker deg masse lykke til.:snill:

Hilsen Ryli

nalana sa for siden:

Hvis ikke du kan klare å få noe ut av all den hjelpen som finnes her, kan jeg ikke gi deg noe annet råd enn å lese boken:p .

Eller være litt mer konkret på hva du synes er vanskelig. Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne jeg:confused:

Vil gjerne hjelpe, men please, si litt mer om hva du trenger hjelp til.......

Fedonisten sa for siden:

Hm... Mulig noen tenker annerledes her - men jeg TROR faktisk ikke det kommer noen kortversjon her i dette innlegget..... Hvis du har bestemt deg for å følge Atkins, så må du nesten gå inn og lese de klistrede innleggene om tillatte matvarer osv. Det ideelle er selvfølgelig at du også leser boka (vi er ganske strenge på det.... :) ) og så kan du heller spørre underveis hvis det er noe litt mer konkret du lurer på.

Tillatte matvarer: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

Regler for induksjon: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=270

Om grønnsaker: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=74

Mer enn dette kan jeg ikke klare å hjelpe deg - foreløpig..

:klem: og lykke til!!

Dumsi sa for siden:

Tusen takk. SELVFØLGELIG har jeg tenkt til å sette meg skikkelig inn i det. Noe annet ville vært idiotisk. Finnes boka på vanlig bokhandel? Er det oppskrifter der? Hva får jeg ut av den boka? Hva skjer etter at jeg har gått ned de kiloene jeg vil?Er også veldig dårilg på engelsk, så jeg må nok ha den på norsk...

Fedonisten sa for siden:

Boka har akkurat kommet i ny pocket-utgave på norsk, og finnes nok i de fleste bokhandlere. Du spør hva du får ut av boka og hva som skjer etter at du har gått ned de kiloene du vil - og jeg må bare si; det kan ikke jeg vite..... :) Hva DU får ut av en bok kan ingen spå på forhånd.

Jeg må imidlertid si at det for meg ser ut som du tenker på Atkins-kostholdet som en kur. Da vil jeg anbefale deg å tenke deg om en gang eller to til før du starter. Lav-karbo-kosthold er en livsstil, en varig endring av spisevaner. Hvis du tar Atkins som en kur til du går ned det du ønsker, og så går tilbake til det kostholdet som har gjort at du har lagt på deg til å være så stor som du er nå; så går du opp i vekt igjen. Men alt dette - og tusen andre ting får du svar på når du leser boka.

:klem:

Summer sa for siden:

Det er viktig at du får den nyeste utgaven av Dr Atkins nye slankerevolusjon, for den gamle er full av feil. :) Ja, det er oppskrifter i den :)

Når du har gått ned de kiloene du vil, da er du kommet til det punktet der du skal begynne å øke opp igjen karbohydratene dine opp til det nivået der vekten di ikke går opp og ikke går ned. :D
Så da skal du finne en foreling på tallerkenen som kroppen din er fornøyd med :)
Det finnes også en bok som heter Atkins for livet.

Så kjekt at du har funnet noe som du kan tenke deg å prøve! :blomster: Gleder meg til å følge deg! Starter du dagbok nå eller? :)

PS : Kjempemorsom signatur du har....:p

Nille sa for siden:

Hei Dumsi ! :D

De andre har svart deg så bra her at jeg føler meg helt overflødig. Skriver under på alt det de andre har sagt - og som Ryli sier: Å starte med Atkins-kosthold uten å ha lest boka ER som å kjøre bil uten å ha tatt lappen eller lært det. Jeg holder meg til den engelske utgaven av boka, den er mest korrekt. Men om du har problemer med engelsk skal visst den siste norske utgaven være greit. Litt mindre feil enn i den første.

Du må bare spørre om du lurer på noe, men å gi deg noen oppskrift her er helt umulig, Boka (den engelske) er på over 500 sider !! :p

Lykke til :)

Dumsi sa for siden:

åå.. Dere er så supre!! :klem: Jeg må bare "rulle kroner" før jeg kan gå i bokhandelen (student vettu). Men jeg skal ta meg råd til den altså...Når kom den nye boka ut? Åssen feil er det i den andre egentlig?

Albertine sa for siden:

Vil bare si lykke til jeg. Det å ha bestemt seg er omtrent halve jobben! (Nesten....;))

Iset sa for siden:

Det er litt småfeil feks på listen over tillatte matvarer. Det står feks at Aspartam er helt greit å bruke, men i den engelske er det IKKE det. Nnoen kan bruke det, men det kan stoppe vekttapet hos noen, eller gjøre det tregere.
Det står feks også at cottage cheese kan brukes under induksjonen, men det er visstnok feil?!
Men det finnes en liste her inne som er kopiert fra den engelske versjonen, Fedonisten la den ut her oppe. Så der får du en ordentlig oversikt. :)

Lykke til!!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.