Denne er veldig mektig så man greier ikke spise mye av gangen å da blir det ikke mange karber.
1 boks kremfløte 7,8g karbo
Vispes til krem, kan søtes litt med splenda ol.
Smelt 3 plater anton berg sukkerfri ..dette kommer litt ann på hvor fyldig man vil ha den.
Det er jo ca 1,5 g karbo sjokoladen så da blir det 4,5g karber.
Rør kremen og den smelta sjokoladen sammen.
Sett den til avkjøling i kjøleskapet.
10,3 karber, men som sakt utrolig mektig så man greier ikke spise mye. :)
man kan også bruke mindre sjokolade å da blir det jo mindre karber.
Hmm, det er da vitterligen 2,9 g karbo i en dl fløte, så en pakke fløte (3 dl) blir vel 7,8 g bare der. Så er det sjokoladen i tillegg...:rolleyes:
Men det høres godt ut, da :D
:p gir opp jeg..skrev i 100g først så ble det rot meg sjokoladen for den er jo 45 gram, man da ble jo fløten feil så da retter jeg opp igjenn.
Trøtt i går kveld tror jeg.:p
Der har jeg gått rundt og trodd at det var pr 100 ml at alt ble oppgitt på fløtepakken, he, he. Jeg måtte bort og sjekke og der var det jo pr 100 gram, ja, ja -der lærte jeg noe nytt i dag også.
Så måtte jeg jo veie opp en dl fløte og der kom det fram en liten godnyhet: En dl fløte veier bare 90 gram, altså er det 2,6 g karber i 1 dl fløte (Flisespikkeri???Ja :D, har lite å gjøre nå, he, he)
At noe så lettvint kan smake så godt. Denne kommer jeg nok til å lage mer av i tiden som kommer.
Jeg brukte 0,5 dl fløte og en halv plate Anton Berg sukkerfri sjokolade. Etter å ha helt ut en pannekakerøre med 1/3 liter fløte og 4 egg som ikke ble god tenkte jeg at det var best å lage en test versjon av denne. Neste gang jeg lager kommer jeg til å lage flere porsjoner. Denne får nok ben å gå på blant alle i familien:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.