< Tilbake til oversikten

Klær?

Jabba sa for siden:

Hva gjør dere med klær nå i denne fasen hvor dere mister vekt? Det er jo ikke mye vits i å hele tiden fornye garderoben - og ikke vil man jo svømme i de gamle klærne heller?

Kitt sa for siden:

Svømmer i yndlingsplaggene, syr inn det som går og gir bort/kaster resten!:p
Kjøper litt nytt på salg og har funnet frem klær som har ligget litt på vent.

Denne gangen skal jeg ikke ta vare på de store plaggene "for sikkerhets skyld"!
Har jo ingen planer om å bli så stor igjen noen gang!:eek:

Jabba sa for siden:

Ja, akkurat...det er vel en viss symbolikk i å kaste vekk de for store klærne!

Anitra sa for siden:

Jeg syr om, eller kaster. har noen plagg som venter, de gleder jeg meg til å få brukt ;)

Photobscura sa for siden:

Har sydd om masse klær, i flere omganger :p Og så har jeg noen jakker med som jeg har flyttet knappene inn på!

Tiram sa for siden:

Jeg kaster de store klærne og kjøper nye.
Det er jo det deiligste med å gå ned, gleden ved å gå inn i en butikk og klærne sitter penere. :stortsmil

Anitra sa for siden:

Jeg skulle gjerne gjort det, men økonomien sier nei.

Ikke kaste da! Gi til Fretex eller tilsvarende streng pekefinger

Fungirl sa for siden:

Har kjøpt litt nytt og litt som er for lite for eg SKAL jo inn i de samme søren!
Har gitt endel bossekker til fretex og kastet det som har vært så slitt at det ikke er noe bruk i lengre.
Har ikke sydd inn en dritt, men dette pga at eg er ei kløne med symaskina. Mamma vil gjerne gjøre det og ho skal få lov ganske så snart for no er det meste eg har av bukser for store iallefall.

Men er det ikke herlig da;)?

Runegutt sa for siden:

Alt som var for stort, har gått på dynga. Har vært moderat med nykjøp. Skal tross alt ned 26 til. Men, gøy at det bare er en X i et par klesplagg. Turtøy/trimtøy må jeg uansett ha, så her har jeg kjøpt endel, men det slites jo.

nattfrue sa for siden:

Jeg har kjøpt noen plagg her og der - kanskje mest av alt for den psykiske effekten ved at jeg kan gå i butikken og hoppe inn i mindre størrelser. Men "ny garderobe" blir det ikke før neste høst, hvis jeg er ferdigslanket da (hvilket jeg får håpe).

Gracella sa for siden:

Jeg har kjøpt i alle fall 6 dongeribukser på Fretex etterhvert som kiloene og centimetrene forsvant. De kostet ca 30 kr stykket og et par av de var ubrukt.

Av skjorter og gensere så har jeg fått litt, kjøpt noe brukt og noe nytt på salg. Men jeg er en av de "usual supects" av motepolitiet så jeg bruker mye av de gamle klærne enda - selv om de ikke passer helt :o

Jeg tenker at jeg skal kjøpe meg nye klær når jeg er ferdig og kommet vel over på vedlikehold og at det derfor er dumt å bruke mye penger på klær nå. (Så nå må jeg vel komme meg over på vedlikehold, men det er så "vanskelig" å forlate ketosen...:()

Runegutt sa for siden:

Har som O Store Plan å kjøpe meg Bergans, Fjellræven og Norrøna turklær i psykoprisklasse når jeg er ferdigtynna.

supha sa for siden:

Jeg har heldigvis masse klær fra da jeg var slank. Jeg har klær fra da jeg veide 55 og helt opp til 85. Så jeg har endel ubrukte klær som jeg kan ta i bruk nå.

Runegutt sa for siden:

Er jo 20 år siden jeg var slank. De klærne er for lengst destruert

supha sa for siden:

Ja da blir det verre. Men nye er klær er tingen:D

magdalena sa for siden:

Har ikke kvittet meg med alt fra den tiden jeg var slank. Har egentlig kjøpt klær etter som jeg ble større,og nå er det stopp på kleskjøp. Så jeg sliter heldigvis ikke med klær,men skulle ønske tempoet gikk litt fortere..
Får skyndte meg sakte jeg da;)
Ja,og for all del-kast ikke klær som er brukbare. Gi de til Fretex! Har gitt selv,både klær og leker. Driver og sorterer ut lamper og annet huslige saker for tiden,jeg rett og slett ikke trenger.Vet om så mange som sliter og trenger hjelp,og synes det er en fin måte og bidra.

nattfrue sa for siden:

Det kan også være et veldig godt alternativ å gi pent brukte klær til Fattighuset, forresten.

magdalena sa for siden:

Ja,selvfølgelig:) Om man har det i nærheten.

NÅ! sa for siden:

jeg har pakket bort en størrelse.. Egentlig bare tull, for jeg skal jo IKKE tilbake til den vekta igjen!!! ja ja..
Jeg har alltid ellers gitt klær og ting og tang til Fretex da :)
Har kjøpt et par jeans og to jakker, men ellers hadde jeg litt klær liggende i boden fra hundre år tilbake.... Bruker de inntil videre.
Er jo dessuten vanskelig å finne annet enn julestæsj i butikkene her nå! Håper å gå fullstendig bananas i februar/mars ;) Da MÅ jeg forhåpentligvis kjøpe mye nytt!!!

Tiram sa for siden:

Når jeg sier kaste, så mener jeg å gi til Fretex, men for meg er jo det å kaste klærne.. Jeg er opptatt av resirkulering, så å kaste klær i søpla fordi de ikke passer lenger er helt uaktuelt for meg.

Flott! Sånn skal det være :stortsmil

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.