< Tilbake til oversikten

Noen med erfaring med lavkarbo-pasta?

Stellamor sa for siden:

Har det gått greit å spise det av og til på kuren?

solsikke sa for siden:

Heisann!!
Jeg spiser egentlig mye pasta, og har ikke merket noe på nedgangen.
Men husk at vi er individuelle, og det er ikke anbefalt:(
Lykke til!!

Sesti sa for siden:

Spiser du pasta solsikke?
Ordentlig pasta....??

sikle

Stellamor sa for siden:

Takk for svar!

Kanskje jeg skal prøve meg på litt lavkarbo-pasta...
Ikke som hverdagsmat, men av og til..

Linn H sa for siden:

hvis du spiser pasta går du faktisk ikke på ketolysekuren. Slike tråder som dette gjør nybegynnerene enda mer usikker.
Ketolyse er : kjøtt, fisk, grønnsaker, egg og fett. Ikke pasta, brød, atkinsbar o.l. dette er ting du kan prøve når du er ferdigslanket og skal over på vedlikehold.

Stellamor sa for siden:

Linn H:

Det er ikke meningen å forvirre noen. Er ganske fersk på kuren selv og siden jeg tidligere har lest om ketolysere som har spist litt lavkarbopasta, så stilte jeg derfor dette spørsmålet.
Tror vel alle som har begynt på kuren vet at man ikke kan spise brød, pasta el.ris.

solsikke sa for siden:

Jeg spiser ikke vanlig pasta nei...lavkarbopastaen som selges hos lavkarbopikene:)
Kan spises i små mengder på ketolyse!!

Linn H sa for siden:

selvfølgelig kan den spises i små mengder, men da går du ikke på ketolyse. den inneholder 6,7 gram karb per 50 gram.
Når du akkurat har startet på kuren er det fryktelig dumt å "tillate" seg slike matvarer. Du lager en mentalitet hos deg selv om at "litt gjør ingen skade" og "det må være lov å unne seg litt ekstra siden jeg har vært så flink"
På ketolyse skal karbohydratene komme fra grønnsaker og det vil jo mest sannsynlig bli de du ofrer for å kunne spise pastaen. På pastaen skal du vel gjerne også ha noe tilbehør så hele måltidet vil raskt komme opp i dagsdosen din. Jeg sier ikke dette for å være frekk eller noe. men det er flere tråder her nå der folk på ketolyse titt og ofte unner seg ulike ting for siden ikke forstå hvorfor de ikke går ned i vekt.

Ketolyse er en kur. En kus skal følges mest mulig slavisk. Når du så går over på vedlikehold er tiden for å prøve seg frem og finne din egen grense både når det gjelder pasta,brød og frukt.

Ønsker dere lykke til med nedgangen!:)

fatty sa for siden:

skal en spise pasta i lavkarbo dietter anbefales fullkorn pasta i følge lindberg ;) Men har ingen erfaring med det selv :confused:

Linn H sa for siden:

Men Lindberg er milevis fra Ketolyse i antall karbohydrater de tillater. Lindberg er det mange velger når de går over på vedlikehold

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.