Jeg har akkurat vært syk, så spiste ingenting på mandag, og kun en gulrot og et lite eple tirsdag,
og i går litt tapas(tilsvarte ikke et måltid en gang).
Har trøbbel med å få i meg det jeg egentlig burde spise,
det byr meg i mot.
Jeg følger ketolyse, og tørr derfor ikke spise slikt som jeg egentlig har lyst på,
i frykt for å gå ut av ketose.
Hva gjør jeg nå da? Kan ikke gå lenger uten mat, er kvalm og uggen,
og orker ikke salat eller kjøtt, hvert fall ikke egg.
Trodde jeg skulle dette om når jeg leverte barna i bhg,
ble skikkelig dårlig i bilen på vei hjem.
5 karbs per knekkebrød i wasa fiber pluss.
Men om du ikke liker noe av maten ketolyse har å tilby, foreslår jeg at du undersøker andre dietter/alternativer..
Er du/ har vært syk, trenger du ikke tenke ketolyse, men spise det du orker/har lyst på, til du er i form igjen.
Er ikke bra å gå inn og ut av ketose, men er man syk, er man syk!
Det er feks en grunn til at man ikke skal være i ketose når man skal opereres og den første uken etterpå. Kroppen trenger av og til karbohydrater for å komme seg igjen.
Ketolyse er ment som en (langvarig) kur og kurer skal man ikke gå på om man er syk.
Spis det du har lyst på et par dager, du. Når du føler deg bedre, er det bare å starte opp igjen med ketolysen!
Ikke lurt å gå uten mat. Det hjelper ikke på noe, så hvis du er syk av andre grunner enn kostholdet, så prøv fiberknekkebrød som foreslått, noen dager til du er bedre igjen.
Er det at du ikke orker ketosemat, så må du legge om litt. Event lese boken og se om det er mat der du kan tenke deg.....
Jeg takler fint ketosemat, men det er nå når jeg har vært syk.
Det har nok hengt igjen litt lenger enn jeg trodde.
Men nå har jeg faktisk et par kyllingfileter i ovnen,
så jeg tror det kommer seg :D
Kjenner hvert fall at jeg er sulten.
Men takk for tips angående de knekkebrøda, de kommer jeg nok til å prøve :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.