< Tilbake til oversikten

ROMA brusfabrikk sukrer Asina lett med sucralose :D

Impulsiw sa for siden:

Satt på jobb i dag. Så kjøpte jeg for første gang en brus på brusautomaten her. Da falt valget på ASINA light... Så ser jeg nå at det er sukret med sucralose!! :D Jeg har sluttet med pepsi max pga aspartamen. Nå ble jeg lettet over at det finnes et brusalternativ med sucralose. Colaen deres er søtet med aspartam :(

Så langt jeg vet er fun light også søtet med sucralose. :ja:

Iset sa for siden:

Jeg synes det er veldig dumt at de søter dette med sucralose, da det er en stor belastning for miljøet. :( Jeg er ganske nervøs for utviklingen og boikotter Splenda så godt jeg kan.

Impulsiw sa for siden:

Er mer bekymret for co2 foruesningen jeg...og p-pillebruk.. p piller påvirker dyrelivet.

For ikke å snakke om all den andre søpla vi produserer...bruk og kast.. Nei..har faktisk ikke dårlig samvittighet i det hele tatt for å bruke splenda.

Iset sa for siden:

Ja, jeg tenker jo også over slikt. P-piller rører jeg ikke, nekter å bruke sånt, og jeg handler alt jeg kan brukt, bruker handlenett når jeg handler, kildesorterer osv. Det ene trenger jo ikke utelukke det andre. Splenda er visst et såpass stort problem at det er grunn til bekymring. Fedon skrev noe om det i et ukeblad nylig. Nei, jeg rører det ikke.

Impulsiw sa for siden:

Uansett en gladnyhet for de som bruker splenda da :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.