< Tilbake til oversikten

Hva ønsker du deg?

Fedonisten sa for siden:

Hvis du kunne få velge deg akkurat hva du vil, hva ønsker du deg da? Om ønsket er mulig eller umulig eller hvilken pris (eller u-pris :eek: ) har ikke noe å si - jeg lurer rett og slett på hva står øverst på ønskelista di?

Mange vil kanskje si "god helse" - men akkurat nå vil jeg ikke godta et såpass vagt svar. For hva er "god helse"? Skjønner hva jeg mener? Vil gjerne ha et litt konkret svar også jeg da vettu.....

Jeg har brukt morgenen på disse tankene - og det er en helt fantastisk prosess som settes i gang hos meg. Mitt ønske er noe jeg har ønsket meg i sikkert 10-15 år - og det kommer stadig tilbake.

Hvis jeg kunne velge hva jeg ville - så ville jeg ha en privat konsert med mange av mine favoritter. En konsert hvor jeg kunne invitert venner jeg tror ville sette pris på musikken, stemningen og gleden. En konsert hvor jeg bestemte hvor lenge den skulle vare og hvor antrekket gjerne kunne være "pysjamas, joggedress, snørr og tårer". En konsert hvor jeg kunne slippe løs alle følelser og tårer og latter og heminger mens sangen og musikken skyllet gjennom meg. Når jeg ble sliten av alle følelsene og tårene kunne jeg bare hoppe i dusjen, slappe av og sove litt - i visshet om at musikken ville være der igjen når jeg våknet.

Artistene jeg gjerne skulle hatt på min konsert er: Oslo Gospel Choir, Bjørn Eidsvåg, Sigvart Dagsland, Lillebjørn Nilsen, Karoline Krüger og Lisa Nilsson. Oslo Gospel Choir tror jeg aldri jeg hadde sluppet hjem igjen.... :)

Nå? Hva ønsker du deg?

Håper jeg kan lese om mange ønsker når jeg kommer hjem fra "kort-klippe-lage-kurs" i dag.

:klem:

Musti sa for siden:

Etter å ha lest innlegget ditt er det største ønske mitt akuratt nå å bli invitert på festen din Fedonisten!
Stiller i pysjamas og snørr og tårer blir nok ikke noe problem, de kommer helt av seg selv de :o
Oslo Gospel Choir er nemmelig en av mine store favoritter.- bare så nydelig.. og her i huset har vi en spesiell cd med dem som bare spilles til jul. Blir ikke jul uten vet du.

Men det første jeg tenkte når jeg leste var at jeg ønsker et godt liv for ungene mine.
De er det kjæreste jeg har vet du.

Men for meg selv, ja, hva er det egentlig.... den må jeg jammen tenke litt på.
Må nok bli et innlegg litt seinere i dag.

Artig tråd forresten :rolleyes:

ryli sa for siden:

Dette er litt av en tråd å sette i gang på en søndag da jeg er skikkelig trøtt og slapp og bare logget meg på for å ha litt meningsløs moro. :p

Det første som slår meg akkurat nå (hvis vi bare skal tenke på oss selv og glemme familien og slike ting) er at jeg desperat ønsker meg en ny jobb. Hadde fått et helt nytt liv hvis jeg kunne sluppet de fire timene med pendling hver dag. Tror det hadde åpnet opp for masse nye muligheter.

Men dette er ikke noe endelig svar fra meg, altså. Må gruble litt mer, jeg regner med at jeg bare får en sjanse her?

Fedonisten sa for siden:

Ingen får bare en sjanse hos Fedonisten :)

Nille sa for siden:

Jeg tenker hardt på denne....kommer tilbake !! :)

Anne sa for siden:

Jeg tror ikke jeg orker å tenke på det......Det er litt sårt:o

Zoë sa for siden:

Jeg har i mange år drømt om et frodig, italiensk familie- og venneliv!:stortsmil
Store ,avslappede sammenskomster i hytt og pine der hvor ingen fusser for mye med perfekt tillaget mat eller bordkort - men uformelt gledesfyllt samvær hvor det skravles, gråtes, smiles, trøstes,krangles,spøkes,skrattes,spilles,lekes,koses og LEVES!

:lol: :o :D :hylgrine: :syklubb: :love: :klem: :_oppgitt: :stortsmil :realmad: :spisesnak :boxing: :klem: :full:

Ikke missforstå - jeg har flott familie og svigerfamilie og gode venner som jeg vet å sette pris på.
Men jeg savner mer uformelt samvær ( sånn det ofte er om sommeren), og jeg skal innrømme at jeg savner litt mer EKTE samvær. Mine foreldre har jeg et nært forhold til, men mange svigerinner og svogere - og igrunnen venner også- er reserverte i forhold til å by på seg selv, og sensurerer ofte bort ekte følelser. Jeg føler ofte at jeg "henger litt i lufta" når jeg viser stor entusiasme, engasjement, oppbrakthet, tristhet eller glede. Det bryter liksom litt med den beherskede stemningen som ofte råder når vi treffes.
Da savner jeg den italienskaktige storfamilien min!!
:p :( :D :o :lol: :hylgrine: :syklubb: :love: :klem: :full: :boxing: :spisesnak :stortsmil

Sikkert derfor jeg trives så godt her inne - her er det mange som ikke er redd for å by på seg selv. Det er en frodighet, klokhet og ekthet i mange innlegg her inne som gjør meg så glad og opplivet!

Vel - dette er min hemmelige drøm!
Og jeg prøver å bidra på min måte ved å invitere familie og venner oftere og oftere hjem til oss. Og jeg kan jo ikke tvinge andre til å løsne på slipsknuten - MEN jeg merker at jeg ikke lenger begrenser meg selv så veldig for å passe inn. Jeg byr på litt følelser og prat om viktigere ting enn porselensservice og andre "trygge" samtaleemner stadig oftere uten å føle meg ukomfortabel. Deilig! Så lokker jeg kanskje noen med meg etterhvert? :p

Summer sa for siden:

Fedonisten og Zöe: Dere beveger meg dypt med det dere skriver! :klem:

Dere tar opp tema angående følelser og relasjoner til andre. Det begynnte så bra med Fedonisten som snakket om : "En konsert hvor jeg kunne slippe løs alle følelser og tårer og latter og heminger mens sangen og musikken skyllet gjennom meg."
-tenk å kunne slippe løs alle følelsene våre og tørre å kjenne på dem.... For en vakker herlig tanke... og ikke minst slippe oss nedpå og la musikken skylle gjennom oss og spille på det flotte instrumentet som følelsene våre er.... sukk

...også kommer jammen meg Zöe inn og snakker om å slappe av og tørre å kjenne på følelsene våre sammen med andre,- og ikke minst ytre dem, være ekte nær andre mennesker.... :klem:

Dette er nok noe mange savner i dagens norske samfunn. Helt enig med deg Zöe; det er en av grunnene til at det er så koselig her,- at folk byr på mer av seg selv...
Det er noe jeg også jobber med,- å tørre å være mer meg selv. Skape relasjoner der jeg kan tørre å være helt åpen og ekte. Det er når vi kan slappe av vi virkelig når hverandre, og som du sier: virkelig leve. Jeg ser det så livaktig forran meg slik du beskriver det med den italienske storfamilien... Det er sånn vi skulle hatt det... :)

elian sa for siden:

Å flytte HJEM!!!!! Bare så synd jeg ikke får med meg gubben...... :(

nalana sa for siden:

Slettet siden det er så lenge siden og temaet var litt sensitivt.

Albertine sa for siden:

Er det lov til å ønske seg noe som er helt plent umulig? Jeg dagdrømmer gjerne like før jeg sovner, tenker på bøker jeg har lest og innbiller meg at jeg kunne ha vært der og pratet med karakterene i boka. Så det jeg drømmer mest om er å kunne reise i tiden! Tenk å få lov til å være vitne til de store begivenheter som har formet verden til det den er i dag! Kanskje se Leonardo Da Vinci male Mona Lisa, se hvordan egypterne bygde pyramidene, eller kanskje bare få oppleve stemningen og hysterien rundt en Beatleskonsert. Enda bedre hadde det vært å ha mulighet til å forandre småting i historien, for eksempel sørge for at valget i USA i 2000 foregikk på riktig vis og at han som fikk flest stemmer faktisk ble president. Lurer på hvordan verden hadde sett ut hvis Bush aldri ble valgt.
(Det er forresten et bittelite ønske det også, å få gi George en aldri så liten en på tygga)

Nannah sa for siden:

Det er lett...att min datter fortsatt levde ....:(

Monen sa for siden:

Barn.
Det er ingenting jeg ønsker meg mer, etter snart 7 år som prøvere!

lokkebiff sa for siden:

Har du prøvd å få barn siden du var 16 år??? Jøss...

Sprudle sa for siden:

Wow... Skjønner at jeg er übergrunn når jeg leser deres ønsker her.
Jeg ønsker nemlig å treffe den perfekte Lotto-rekka med 20-30 millioner i potten, slutte å jobbe og nyte livets små gleder uten å bekymre meg over økonomi. Og så vil jeg bli tynn. Nærmest litt skranglete. Men mest av alt ville jeg nok ønsket at mamma'n min aldri hadde fått leddgikt, og dermed var frisk som en fisk i dag.

halvsoster sa for siden:

jeg ønsker at jeg får til og lage drømmelivet mitt . jeg ønsker og jobbe på/drive en rusavvenningsinstitusjon, og bruke alt av fritid på fjellet. padle, gå tur, jogge, sykle, og ligge i telt. alt jeg har lyst til men ikke tørr og gjøre nå....

Photobscura sa for siden:

Føler meg litt stusselig her nå, men jeg har et tids-isolert ønske: nemlig å ikke føle meg så drit som jeg gjør i dag.
Skjønner at dette er sånn jeg har følt meg hele livet, men det er ikke så overveldende når man føler det hele tiden...:(
Jeg følte meg som en dronning for ca en uke siden, så jeg er vel der igjen snart.

Vivendel sa for siden:

Jeg skulle ønske at jeg kunne snakke med mamma igjen. Hun fikk slag for snart 2 år siden og kan bare si ja og nei selv om hun forstår alt jeg sier. Hun er så klok og vet alt mulig. Jeg skulle ønske at vi hadde hatt muligheten til å få til den dialogen som vi aldrig fikk til.:nedfor:

Jeg skulle ønske at jeg tjente nok til å annsette noen i firmaet mitt så jeg hadde hatt noen å jobbe med og å spise lunsj med.:syklubb:

Jeg skulle ønske at jeg fikk en god selvfølelse. (er ikke sikker på at det hjelper å gå ned 35 kg):veitikke:

lokkebiff sa for siden:

(Jeg så denne tråden for etpar dager siden, men trengte betenkningstid for HVA jeg VIRKELIG ønsker meg...)
[size=3][/size]
Når jeg leste dette, tenkte jeg (med øynene fulle av tårer) at dersom jeg skal bruke opp ett ønske i denne tråden, ønsker jeg dette for Vivendel...

Georgine sa for siden:

:klem: Å miste et barn er så fullstendig, ordløst meningsløst....

Mitt ønske er faktisk god helse, men jeg skal utdype: Jeg ønsker at bekkenet mitt ble bra så jeg kan sparke ball med ungene, så jeg kan dra på turer uten å måtte planlegg hvor jeg får tak i en rullestol, at jeg kan gjøre det andre tar for gitt, det å gå i skogen, det å løpe etter ungene..

Selv om opprinnelsen til denne tråden er gammel, så er den veldig aktuell i dag og.

Monen sa for siden:

Siden 1 mnd etter jeg fylte 17, nå blir jeg snart 24 ;)
Tidlig ute, ja, men er ikke ut som det hjalp..

Dolphin sa for siden:

lite tips: les lysarbeidernes vei av doreen virtue;)

Dolphin sa for siden:

hmmm hmmm hmmm...hva jeg ønsker meg.
Masse masse...endel "overfladiske ting" som : en slank veltrent sunn kropp, nok penger til å ikke måtte bekymre seg og få gjort det man ønsker som å reise bruke mer tid på å skape ting, skape min egen arbeidsplass etc etc.
At jeg kunne kjøpt eiendommen til mamma og bygget nytt hus der - og utbedret mamsen sitt også gjerne. Slik at jeg kunne sittet og sett utoverhavet om kvelden og vite at jeg var på et sted der jeg virkelig følte ro og at jeg var hjemme...litt vanskelig å forklare men...

Så kanskje noen mer litt dypliggende ønsker:

At dyrebeskyttelser o.l ble overfladisk rundt omkring fordi vi mennesker lærte å sette mer pris på og ta vare på verden og dyr rundt oss.

f.eksAt jeg kunne komme ned til DBH . å se at det var tomt for katter der og vite at de hadde fått seg gode hjem.

å kunne prate med min morfar igjen ( R.I:P) og få svar på om han passer på meg og er stolt av meg.

at de jeg er glad i får et langt og godt liv med alt det måtte innebære.

å, jo - at jeg virkelig fant ut hva det er meningen jeg skal bli/ drive med og virkelig fant noe jeg har lyst til å holde på med og brenner for.

å gjøre en forskjell....

ja det var vel det for øyeblikket hehe....

tech sa for siden:

Jeg ønsker vel meg noe av det samme. Jeg ønsker å ha en god mental helse, være glad, og da en kjæreste å være glad i (som kanskje er nødvendig for sistnevnte?).

Vil bare si at jeg har det mye bedre nå! Wish granted:o?

Håper alle andre har det bra også :blomster:

tech sa for siden:

fnis Du altså.. :P

Tihi!
:love::4klover::meditere:

(Hva skal man vel med ord...)

Sorella sa for siden:

Jeg skulle ønske...

Sånn uten å gå i dypet;
-jeg skulle ønske det var meg på avataren min.

Lulla84 sa for siden:

Mitt største ønske er å begynne å danse. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.