< Tilbake til oversikten

Gjennomsnittlig vekttap på Lindberg

Photobscura sa for siden:

Ettersom ketolyserne sin tråd hadde såpass suksess (og som jeg snek meg inn i ettersom jeg startet karrieren min med ketogen kost), så er jeg litt nysgjerrig på det gjennomsnittlige vekttapet dere som nå er aktivt på Lindberg har!
Jeg la selv om til Lindberg-kosthold den første september, og begynte endelig å gå ned i vekt igjen etter et laaangt års stillstand.
Jeg spiser dog ikke meieriprodukter, frukt eller noe korn. Men alt av grønt, belgefrukt, og alt det andre Lindberg har å by på.

Mitt gjennomsnitt er på 800 gram i uka så langt! Hva mer dere andre?
(Bare for ordens skyld, så kan vi regne gjennomsnittet på de som bare spiser mat, ikke ED, men gjerne dere som er i en fase der dere ikke bruker pulver lenger :))

scartz sa for siden:

Her står det fortsatt bom stilt på 90,5 kg uansett diett (ketolyse/lindberg) jeg velger :p

Men nå for tiden er jeg litt forvirra da. Sliter litt med å omstille meg fra ketolyse til lindberg. Føler det stritter litt imot min natur å gå fra vanlige produkter over til lett produkter (jeg som nettopp hadde klart å omvende meg fra GR sine lettprodukter over til ketolyse.. Nå er det over igjen :p)

Men så fort jeg har rydda litt i kostholdet mitt og bestemt meg hva som er best for meg og min kropp, er jeg sikker på at resultatene kommer! Skal rapportere tilbake da ;p

Jeg bruker ingen lettprodukter, men så spiser jeg heller ikke meieriprodukter da. Men holder på smøret!

scartz sa for siden:

Hvorfor spiser du ikke meieriprodukter? Blir det ikke kjedelig? :confused: Er så glad i rømme, fløte.. Og syrnet melk i smoothe :) ost klarer jeg meg uten :)

Fordi jeg har kaseinintoleranse. Blir ikke kjedelig nei. Er hva man gjør det til selv, det ;)

deniz sa for siden:

har til nå et gjennomsnittlig vekttap på 2,8 kg i uka...:)
jeg spiser da bare grønnsaker (minus rotgrønnsaker) kjøtt, fisk, wasa fiberpluss, egg, litt ost , og meierismør og oljer........ingen frukt, lite tomat og løk...

Vibeke-67 sa for siden:

Tja Photo - det spørs når man regner det. Da jeg begynte med litt strengt Lindbergkosthold gikk jeg mye ned, har ikke noe eksakt tall egentlig. Men jeg gikk ned en 5 kg på vanlig Lindberg, før jeg skjerpet inn karbohydratene og i mars. Da gikk jeg ned faktisk en kg i uka til i sommer, men stoppet jo opp i mai på ca 80 kg. Nå kan vi si at jeg går ned 500 g i måneden.... Så det er vanskelig å si noe om gjennomsnittlig vektnedgang. Da det var på det mest effektive var det en kg i uka, så stillstand i 4-5 måneder, mens nå så har det bgynt å bevege seg igjen.
Men samtidig har jeg jo trent endel, og bygget opp muskelmasse og gått ned i fett. kroppen har krympet endel, selv om vekta har stått stille.
Jeg tror trening er viktig i et Linberg-kosthold.
Har forøvrig gått ned 16-17 kg til sammen. Skal ned 4-5 kg til.

Grovsnus sa for siden:

Sr at enkelte omtaler kuren sin som "Lindberg ketogenkost" , men kommer en i ketose med Lindberg:confused:
Eller er det en variant av Lindberg med ekstra lite karber?

Mvh Grovsnus
Ha en fin dag

Carisma sa for siden:

Det er vel mulig, men det er ikke noe mål i seg selv å være i ketose på lindberg. Jeg kan heller ikke se at dette er bra for kroppen, fordi på ketogene dietter så spiser man fett for å holde forbrenninga oppe, mens på lindberg kutter man fett pga at det er høyere i karbohydrater. Man teller jo heller ikke karber på den måten, men ser på GI. man kan selvfølgelig velge å holde både karbo/GI og fettnivået på et minimum, men jeg tror ikke man får full utnyttelse av noen av diettene på den måten, i tillegg til at kroppen ikke fåt alt den trenger.

bibi sa for siden:

Ca minus 500 g pr uke her...

going down sa for siden:

Jeg går på diett som jeg har fått på Lindberg klinikken. Det heter ketogent kosthold og er ganske likt ketolysedietten. Sier ikke noe om antall karbohydrater, men har matgrupper som man kan spise mer eller mindre av. Jeg har i tillegg kjøpt ketolyseboka får å få videre tips. Sikkert dette som omtales som "Lindberg ketogenkost".

luringen sa for siden:

jeg gikk end 0,5 til 1 kg i uken da jeg var på slankern etter svangerskap. 13 kg. Skjerpa meg igjen i mars i år og gikk ned 7 kg på 3-4 mnd. Ligger stabilt nå..

mofe sa for siden:

Gode nyheter for meg, som tenker å bevege meg i retning Lindberg nå (etter flere måneder med høykarbo..). Jeg har tenkt som så at kanksje jeg kan regne med 1 kilo i måneden (skal ned 7-8) - men kanskje jeg kan håpe på mere? Særlig siden jeg tenker å trene på treningssenter 2 ganger i uka, både styrke og kondis..

drømmer om å være stolt i bikini til sommeren

Har du mange kilo til du skal ned, photo?

Hehe, det er en hemmelighet inntil den dagen kommer når de ikke er der lenger. ;)

mofe sa for siden:

Ah, mystisk dame altså! ;)

Men sånn fra det ene til det andre - er det realistisk å tenke at jeg klarer et par kilo i måneden de neste fire? Jeg mener.. jo mindre man har å ta av, jo saktere går det jo? Jeg skal ned fra 71 til 63..

Det er jo veldig vanskelig å si, egentlig.
Jeg spiser ikke noe frukt, ris, pasta, knekkebrød eller brød, eller noe som går innunder c-måltider, heller ikke meieriprodukter (bortsett fra smør), og da er jeg litt mer rause på fet mat. Men kroppen responderer utrolig bra på det i alle fall. Jeg har ikke gått ned så mye de siste ukene for jeg har vært syk, og selv om jeg spiser omtrent som vanlig så er det ikke like lett å opprettholde metthet og bevegelse, men jeg gikk ned ti kg på litt over to måneder i alle fall :)

Og sorry, trykte 'endre' i stedet for 'sitér' på det siste innlegget ditt :p

nissemor sa for siden:

Hei
Gikk ned ca 7 kg på 1,5 mnd. på euridiet( gjennom Fedon klinikken).
Etter å ha startet opp med trening etter nesten ett års pause, står vekta stille-faktisk opp en halv kg:(. Vel , dette var denne uka, det kan jo endre seg uken som kommer, men man er jo litt utålmodig når 22 kg gjennstår!
Ellers så har jeg trent ganske mye fra jeg startet opp igjen for ca 2 uker siden, Elixia: skifter mellom aparater og sykkel/tredemølle annen hver gang, går turer, snømåking, skiturer.
Har andre her merket at vektnedgang stopper opp når de starter å trene? (Er fortsatt i fase 1 på dietten, hadde et opphold i jula hvor jeg unnet meg ordentlig julemat:D)

nissemor sa for siden:

Sorry, så ikke første spørsmålet/tema her. Ser at man spør etter gj.snittlig vektnedgang, men regner ikke med de på ED.:eek:

supha sa for siden:

Jeg begynte på Fedon i jula. Begynte ikke å gå ned før jeg begynte å gå frem og tilbake på jobb for ca 3 uker siden.Nå har jeg gått ned alt fra 0,5-1 kg i uka. Jeg har blitt veldig glad i maten (særlig bønner) og har mye mere overskudd enn på ketolyse. Jeg trener en del og merket at jeg ble slapp og kvalm da jeg gikk på ketolyse (etter trening).

Carisma sa for siden:

Jeg fant, til min store overaskelse, ut at jeg de siste ukene faktisk har gått ned 0,75 kg pr uke i snitt. Jeg anset da meg selv for perfekt innenfor et beregnet lindberg-vekttap :lol:

Flott!

Jeg har en slags pause. Mulig jeg går ned i vekt, men har vært så mye syk siden etter jul at jeg ikke veier meg og sånn før jeg er ferdig med å være syk.
Så jeg må innrømme at det har blitt litt fløte og rømme i disse ukene, igjen er det litt deilig å kjenne på kroppen at jeg ikke skal ha så mye av denslags.
Så jeg kommer sterkere tilbake, om en uke eller noe sånt håper jeg! :D

snutanuta sa for siden:

Dytter litt på denne jeg, kanskje flere har vil dele erfaringer?

balloon sa for siden:

Jeg skal ned ca 8 kg, og inn ca 10 cm (rundt livet)

Begynte for 7 uker siden på ketogen kost, men gikk over på streng Lindberg etter 3 uker. Jeg spiser ikke ris, poteter, pasta eller vanlig brød, og ikke sukker. Raste ned 3 kg. første uka. Så stagnerte det de neste 5, men har fortsatt å gå ned den siste uka. Nå har jeg gått ned 5 kg.

Jeg trener 3 ganger i uka, så fettprosenten har naturligvis gått ned til fordel for muskelmassen som har økt. Dessuten har jeg minket i omfang. (Det viktige for meg er å gå inn i livet)

Lykke til med din nedgang!:)

Telefon sa for siden:

Jeg har gått ned 5 kg på 9 uker. Jeg hadde en BMI på 27,4 da jeg startet. Tempoet man går ned vil vel gjerne påvirkes av hvilket utgangspunkt man har vil det ikke?

Det gjør gjerne det, men det er så mange ting som spiller inn. Hvor lenge du har vært overvektig, hvilke og hvor mange slankekurer du har vært på tidligere, kjønn, alder og eventuelle sykdommer.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.