Er på dag 2 på Ketolysekuren.
Spiser meg mett til hvert måltid med variert mat inkl. grønnsaker.
Problemet er at jeg blir så fort sulten igjen!
Spiste kveldsmat kl 20.30 og kl 22.00 var jeg sulten igjen......knasker da litt agurk...blir det veldig feil....?
Hvor mye fett bør vi få i oss på en dag?? Eg klarer ikke å spise settet på kjøtt så eg må det i meg med oljer og smør. Klarer rett og slett ikke å svelge fett som er på kjøtt. Svelger eg et så kommer det midt i halsen og så kommer det i retur. Sånn har det vert helt siden eg var liten! Og går det ann å få i seg for mye fett?
Tja, jeg har sluttet å skjære bort den lille fettranden som er på koteletter. Det er uansett ikke stort. Mener jeg leste av vi bør få i oss rundt 70% fett, men korriger meg gjerne om jeg tar feil.
I går hadde jeg en dårlig matdag, det ble fryktelig hektisk etter kl 18, så jeg fikk ikke spist før nærmere halv 11. Da varmet jeg noe himmelsk gryterett, og tilsatt ekstra fløte. Vekta viste ned i dag morges den ;)
Tror kanskje det er fettet som er problemet......må nok øke på med det ja...men hvordan...er det mye fett i gulost/ graadost?
Det er meierismør som gjelder forstår jeg - ikke margarin?
jeg har begynt å elske bringebær med fløte og litt sukkererstatning på, spiser det hver dag til lunsj, blir ikke lei av det :D
Bruk en del meierismør når du lager mat eller spiser noe du har smør på, det gjør jeg, legger på mer smør enn jeg gjorde når jeg "slanket" meg, og det er lurt, for jeg er nesten ikke sulten lenger.
før spiste jeg rundt 5 måltider om dagen, og gledet meg til hvert måltid for jeg var så sulten. nå spiser jeg 3-4 måltid hver dag, og det er nok :)
Du kan også prøve nøtter som mellommåltid. Bare en liten neve holder ganske lenge.
Jeg pleier å spise hasselnøtter da de har minst karbo, ca 6 pr.100gr.
Jeg har også problemer med å få i meg nok fett. Klarer ikke å spise fett på kjøtt, spiser ikke majones eller rømme, og heller ikke ost. Prøver å få i meg fløte til middagen ved at jeg steker kyllin, bacon, har i litt grønnsaker og koker fløte slik at jeg får litt saus.
Er det noe av dere som har noen ideer om hvordan jeg skal få i meg mer fett?
Veide meg forresten i dag også og har siden onsdag tatt av TO kilo. Dette må jo være den beste kuren ever, så hvis jeg har forstått dette riktig, vil jeg muligens ta av enda mer hvis jeg får i meg nok fett??
70% fett??? Det går vel ikke ann??? Da kan du jo nesten ikke spise annet enn reint smør og det går jo ikke! Men kan være med på at vi ikke skal bruke smør som har mindre enn 70 % fett.. men eg mener, hvor mage gram med fett bør vi ha i oss hver dag? sånn ca vertfall..
Du kan bruke mct-olje. Den lukter og smaker absolutt ingenting. Den kan du tilsette det meste. Jeg bruker den både i desserter, middager og salater. Det er sannsynligvis lettere å få inn kjøtt som er godt fettmarmorert istedenfor fettrand. Prøv nakkekoteletter istedenfor svinekoteletter.
Altså, det er snakk om at 70 % av energien skal komme fra fett :) Energi er kcal, og 1 gr fett har 9 kcal, karbohydrater og proteiner har 4 kcal pr gram. (det er sånn jeg har fått det forklart, correct me if I'm wrong :o)
Legg inn det du spiser på en eller annen nettside (jeg brukte diett.no) og se hvordan du ligger an. Får du for lite kan det være en god ide å bruke mct-olje, men ikke bli for opptatt av tallene! Det har ingenting for seg, det fører til stress og da skjer det ihvertfall ingenting på vektfronten.
Det er forskjellig fra person til person hvor mye vi trenger, så ikke lag et problem før det faktisk er et problem ;)
OK - takk for gode tips ! Fløte og meierismør er herved innkjøpt!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.