< Tilbake til oversikten

Kremost-is

Michelin sa for siden:

3 dl fløte piskes til krem

3 eggeplommer
&
125 gr naturell kremost mixes sammen

3 eggehviter
&
30 gr splenda piskes godt

Bland alt, frys, kos:sikle:

Denne blir sikkert kjempegod med mascarponeost, har bare brukt tine hittil.
Det er kjempegodt å blande litt godsaker nedi, bær, syltetøy osv, eller så kan man servere det ved siden av.
Kan også lage iskakeav denne,med mandel/nøttebunn, eller ha i gelatin og vips så er det en fromasj!:)

Pearl sa for siden:

Dette høres virkelig godt ut. Ble veldig sulten nå. :sikle:

Skippy sa for siden:

Denne har jeg laget, brukte natreen litt under 1 1/2 dl og noen dråper vaniljeessens. Den er så god at jeg lyver til de andre i familien og sier de ikke har godt av den, så jeg får ha den i fred:rodme::rodme::rodme:. Har prøvd med Heistad jordbærsyltetøy til, nøtter og multe til. Tror jeg skal lage denne med en halv finhakket Atkinsbar i. Og de andre kan spise kjøpeis fremdeles

isabella sa for siden:

Denne tenkte jeg å prøve med tines ananas/mandarin ost, tror det kan bli litt snadder! Mulig jeg ikke trenger så mye søtningstoff da.

zee sa for siden:

Noen som har regnet ut antall karb det er i denne oppskriften? evt pr 100 gram?

thomiks sa for siden:

30g Splenda?
Det er jo nesten en halv boks, splenda veier jo 10 ganger mindre enn sukker

Anne Karin sa for siden:

Denne lød spennende.:)

Bee sa for siden:

Hvordan i all verden klarer dere og bruke så mye søtning. Blir kvalm bare av tanken. :p

thomiks sa for siden:

må jo være 3g splenda det skal være. dvs tilsvarende 30g sukker

Michelin sa for siden:

i originaloppskrifta sto det 300 gr sukker, men det e jo egentlig bare å prøve sæ fram :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.