< Tilbake til oversikten

Ondt øverst i magen etter over 3 måneder på ketolyse

Gretal sa for siden:

Har de siste ukene fått vondt øverst i magen, i tillegg er jeg ofte(stort sett hver dag) uvel og småkvalm....
Noen som har opplevd det i forbindelse med lavkarbodiett?
Redd for at det kanskje er magesår på gang(har aldri hatt det før)?

Er ikke i toppform heller mens jeg går på ketolyse, siden jeg har lavt stoffskifte og er ikke kommet på rett dose enda(har for høy tsh og litt forhøyet crp).

Er det mulig at det da er blitt for stressende for kroppen, slik at magesår er på tur?

Har foreløpig gått ned 8,5 kg, men har hatt stort sett stopp den siste måneden(gått ned kun 0,5 kg).

Noen som har vært borti det samme?

monkey sa for siden:

Hvor i magen har du vondt? Oppe til høyre? Kan vara gallan...

Gretal sa for siden:

Har ondt øverst i magen midt på, like under der ribbeina møtes, innimellom over hele magen på en måte, men ikke så langt ned som eggstokker...

ecli sa for siden:

Forstoppelse?!! (Slett ikke et uvanlig fenomen på ketolyse ettersom jeg har skjønt...)
Magesår? Nja...kanskje, men det er andre ting enn magesekken som er lokalisert i det området og som kan gjøre vondt (bl.a. tykktarmen som går fra høyre mot venstre...) Og også det at det av og til gjør vondt i hele magen taler litt for at det heller er noe annet enn magesår...

(Obs! Misforstå meg rett: Fortsetter du å ha disse magesmertene i lang tid, eller er bekymret, så må du ikke ta det jeg sier for god fisk, men konsultere fastlegen din! :))

aikens sa for siden:

jeg var sånn de tre første ukene på ketolyse
hadde kjempe vondt i magen og utrulig kvalm og som du sier uvel
jeg har konkludert med det at magen min ikke er vant til fett .
men på meg har det nå gått over

Sepia sa for siden:

Når jeg får galle-smerter, er det i øverste del av magen, rett under ribbeina og litt til høyre. Kan ofte være en slags murrende følelse, som går over etter en stund. Eller blir veldig, uutholdelig vondt!
Mye fett kan føre til galleproblemer, så hvis det fortsetter, ville jeg tatt kontakt med lege. :)

Karbosara sa for siden:

opplever dette i perioder, nesten som at det vanskelig å si om jeg er mett eller sulten, men egentlig kanskje uvel...det går gjerne over igjen da...ha gått på kur i ett år nå...føler det kan ha sammenheng med at jeg ikke har fått i meg nok grønnsaker, og dermed er litt hard i magen...

Gretal sa for siden:

Tusen takk for kjappe svar!:)

Sepia: det kan bli så ille enkelte ganger at det gjør veldig vondt(må legge meg), men går bestandig over igjen, kanskje skal finne ut mer ang gallen...

Det er ikke blitt så uholdelige smerter at jeg har blitt sykemeldt, men det er slitsomt...
Mulig magekatarr-begynnende symptomer, skal prøve å holde meg til snillere mat noen dager, og se om det blir forskjell.
Mulig bacon, og annen stekt mat blir for hardt for magen.
Hadde ikke dette i begynnelsen, da var jeg i toppform!

Har ikke problemer med forstoppelse, så det er ikke det.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.