heisann jeg har boka følger alt men går ikke ned har gått ned ca 5 kg der stopper det helt motivasjons drepende jeg sakl tross alt ned 25 kg, snufs;(
min dag består av 2 egg til frokost med litt skinkeeller bacon og ost og to cherry tomater
lunch: litt røkr laks salat og egg og to roast biff biter(pålegg)
middag: kotelett(igår ble det to) blomkål og brokkoli
kvelds er det gjerne egg
spiser jeg altfor mye??? drikker mye vann og endel kaffe har også drukket litt pepsimax slik at jeg ikke har søt hunger
en rømmrkolle med splenda sukker til i ny og ne også
hva gjør jeg galt please jeg har virkelig prøvd å lese boken men er skikkelig frustrert
hilsen meg
Hvilken bok er det du har?
Hvis du skal følge Torkil sitt opplegg med ketolyse, så synes jeg at du spiser alt for lite grønnsaker og lite fett. Det ser nesten ut til at du får i deg for lite karbohydrater også, og det er ikke bra. Kroppen kan tro at det er lite tilgang på mat og sette forbrenningen på sparebluss hvis du er under 15 g pr dag over en viss tid.
Rømmekolle er vel ikke helt greit hvis jeg ikke husker feil - den inneholder en del karber pr 100 g og for mye melkeprodukter kan bremse fettforbrenningen.
Kunstig søtstoff kan også være med på å stoppe vekten (pepsi max) og er i alle fall ikke med på å stoppe søthungeren, men med på å opprettholde den.
Kaffe kan også stoppe vekttapet...
Som du skjønner er det mye som kan bremse på vektnedgangen, men nå vet heller ikke jeg hvor lang tid du har brukt på de første 5 kiloene.
Mange får en stagnasjon etter de første ukene. Det er helt normalt.
men det sto jo at jeg kunne drikke light brus;( og det hjelper virkelig på søthungern iallefall for meg:)
rømmekolle var det en jeg kjenner som hadde gått på ketolyse som brukte
derfor kopierte jeg den.
har prøvd å finne mat som passser men det er veldig vannsklig jeg er veldig aktiv og har ikke tid til å lage meg mat som tar tid dessverre;( noeon ideer som ikke tar evighet men som inneholder det jeg trenger???
Jeg har også spist rømmekolle på ketolyse :o (men det var et beger fordelt på to dager... og det er bare noen uker siden jeg "turde" å prøve det.)
Jeg tror at de første fire ukene er det veldig viktig å prøve å følge opplegget til Torkil så nøye som mulig slik at man kommer godt i gang med ketolyse og fettforbrenning.
Jeg spiste mye stekt kylling med roucculasalat og pinjekjerner - den syntes jeg var kjempegod. Varier med salaten, ha agurk, stangselleri, squash og sopp til osv.
Stek opp mange kyllingfileter og frys de ned. Da er det bare å huske på å ta opp så mange fileter du har tenkt å spise om morgenen og ved middagstid trenger de bare en kjapp omgang i pannen mens du kutter salaten. Husk oljedressingen ;)!
Stekt kjøttdeig med ost (gjerne en slik snack-pack med fetaost og chilli), hakkede tomater og sopp er også godt og kjapt å lage. Enkelt å fryse ned og lett å varme opp. En enkel salat med kinakål og stangselleri passer bra.
Ellers er omeletter med ost og skinke enkelt.
Ang lightbrusen din, så kan det være lurt å begrense den drikkingen så mye som mulig. Etter en stund på ketolyse vil søthungeren forsvinne helt av seg selv. Kunstig søtstoff kan være med på å opprettholde søtbehovet og da er det lettere å sprekke.
Hvis du synes at vann er kjedelig, så ha oppi mynte, sitron, lime, ingefær, basilikum, sitronmelisse, appelsin eller hvilken som helst smak du foretrekker :).
Lykke til videre!
5 kilo på 6 uker er jo kjempebra. Jeg synes du skal være fornøyd med det. Etter en startfase trenger ofte kroppen litt tid på å omstille seg før vektnedgangen fortsetter. Lykke til videre. :)
Hei, jeg opplever akkurat det du gjør, gikk ned 5 kg på min 1 uke. Jeg trodde liksom jeg skulle ned 5kg til 2 uke, men nå har vekten min stått stille i 1 uke:( Jeg begynte med ketolyse 24 oktober, syns det er vanskelig å veie g på grønnsakene og dele det på 3 måltider. Jeg har bare tatt det på feeling i det siste og det har jo ikke vært bra siden vekten har stått stille:confused: Jeg trener i tillegg 3 ganger i uken med aerobic og styrke for å svette enda mer. Men leste ett sted her at man samler vann i musklene. Er faktisk litt forvirret:confused:.....
Men selvom vekten har stått stille har jeg blitt mindre i midjen og lårene:D.
Men skulle gjerne ha gått ned i vekt også, vil jo se tallene bli mindre og mindre:p
Senk skuldrene og slapp av. Og ikke stresse... Ikke forvent at du skal gå ned 5 kilo i uka.. Det klarer ikke kroppen, vettu ;) 05-1,5 er det mest ideelle... [color=darkgreen][/color] Dessuten, etter en sånn pangstart, GRATULERER, :heia: så er det ikke rart at kroppen må tenke seg om... Får litt sjokk :ja: [color=darkgreen][/color] Husk: Uansett så masse vi ønsker, håper, tror og vil..... så er det til slutt kroppen som bestemmer tempoet :ja:
Et lite apropo: Det er helt normalt, og absolutt ikke uvanlig at vekttapet stopper opp. Selv går jeg ikke ned mer enn 1-2 kilo i måneden, og det går i rykk og napp altså. 3 kilo i en fei, og så stillstand noen uker (ja, faktisk helt opp til et par måneder). Senk skuldrene, slapp av og ikke ha det så travelt :) Vær kjempefornøyd med den kjempeinnsatsen du har gjort til nå, og stay on track, så slipper de kiloene etterhvert
:heia:
Hvis jeg leser riktig, trodde du at du kunne gå ned 10 kg på to uker??? :eek:
Beklager, ikke en gang på ketolysekuren kan du forvente undre. :)
Hvis du ser på denne posten forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=573403&postcount=100
ligger det inne gjennomsnittstall for ukentlig vekttap for 42 av oss. Gjennomsnittet varierer fra 300 til 2 700 gram i uka. Og tiden (som er grunnlag for ukegjennomsnittet) varierer fra 2 til 52 uker.
Som du ser på lista, er det mest vekttap til å begynne med.
Ketolysekuren er fantastisk, men her (som ellers i livet) må vi smøre oss med tålmodighet. Alle opplever stagnasjon i perioder. Tror noen av veteranene her har antydet at dersom stagnasjonen varer mer enn en måned, må man sette i verk tiltak.
heisann enliten korreksjon 6 uker har jeg holdt på:) og ja jeg trodde nok at jeg ville gå ned mer en det jeg har gjort:) ble nok litt skuffet ser du :) men jeg holder på enda og hakke tenkt å gi meg er foresten knall glad for svara jeg får:):) motivasjon kaller jeg det
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.