Jabba sa for siden:
Hva spiser dere som erstatning for brød?
Jabba sa for siden:
Hva spiser dere som erstatning for brød?
Distrea sa for siden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22102
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21363 denne er veldig populær.
Den store brød lenke tråden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8144
Ett godt tips er å finne en bok om lavkarbokosthold, det er ganske viktig å forstå og lære seg sammenhengen.
Kan anbefale deg bøkene "bedre uten brød" "ketolyse" "atkins" "Fedons metode" Kan lånes på biblioteket hvis du ikke ønsker å kjøpe :ja:
isabella sa for siden:
Første måneden spiste jeg ikke noe som lignet på brød i det hele tatt. :( Høres vanskelig ut, men etter noen dager var lysten på brød mindre, tro det eller ei. Jeg valgte å bruke første måneden til å venne meg av med tanken på blant annet brød.
Nå har jeg bakt oopsie rolls - lett å lage og gode å spise. I tillegg er lavkarbo lapper (Ziggy lapper) det det går mest i. Det finnes mange gode oppskrifter dersom du sjekker oppskrifter/bakst. Bakte brød idagmorges og det var helt greit.
Det går fint å leve uten vanlig brød, men veldig greit å ha erstatning til å legge pålegget på. I tillegg er det viktig å variere kosten, ellers kan det bli ensformig og veldig lett å få utskeielser.
Håper dette var til hjelp.:o
Pearl sa for siden:
Jeg er helt vennet meg av det med brød. Ikke noe savn.
Jabba sa for siden:
Hva med knekkebrød?
(Jeg haaaater å bake)
Summer sa for siden:
Fiberrik kan du vel spise mener jeg. :)
Gerd sa for siden:
Nå kommer det veldig an på hvilke filosofi du skal følge da...
Råder deg til å lese om de forskjellige filosofiene her inne :ja:
forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6
Heksehilda sa for siden:
Jeg spiser et par helseklibrød (2-3) om dagen, og det ser ut til å fungere fint. De er jo tørre, men det er ihvertfall noe å ha osten på. :)
Ellers har jeg bakt brød fra spisdegslank.no i dag (6 gr karber/100 gram) og gleder meg til å prøve det i morgen. Jeg savner egentlig ikke brød, men det er så lettvint frokost, derfor syns jeg det er greit med litt "brødmat".
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.