< Tilbake til oversikten

10 kg eller mindre?

Mellon sa for siden:

Selv sitter visst vekta mi litt fat, men samtidig så er jeg blitt litt slurven og ekpsrimenterer med å spise ting jeg vet jeg ikke burde. Sliter i helgene da, og har spist en del karber denne helga som sist. Må rett og slett ikke omgås særlig med andre om dette skal gå, blir jo servert boller og kaker overalt om dagen- og når man er sulten så...

Men, det jeg tror funker er å ha en bakedag, lage opp noen opsi brød eller rolls. Lage noe som kan ta søtsuget kanskje også, og så skal jeg lage kjøttboller- det er god snacks det.

En bakedag er alltid godt, det å lage maten fremfor å spise den er god terapi. Altså, isteden for å bukke under å sette seg å spise noe en ikke burde, bake noe som en kan spise og lett ta med seg når suget melder seg.

luringen sa for siden:

kjenner veldig godt i gjen dette ja...er nesten mer fokusert på mat, spising og kh nå enn når jeg aktivt slanka meg..

supha sa for siden:

Jeg har blitt skikkelig matlei. Orker nesten ikke å tenke på hva jeg skal spise. Kjedelig..

Mellon sa for siden:

Kjenner godt til dette. Tips jeg fikk her inne var å lage fingermat- små godbiter. Kjøp noe kjøttdeig, bland inn hkketde chorizo pølser og hakket feta i olje, jeg hakket i maskin sånn at det ble virkelig finhakket. Blander alt i en bolle og lager små kjøttboller. Steker i ovenen på 225 grader til de er gode og ferdige. Nam, smaker godt dippet i rømme. Kan jo også steke kyllingvinger fra butikken å snackse på, eller ost- kisebær ost, den er god den, fra tine sikle

Akurat nå er mannen på vei til butikken for å shoppe litt kveldkos, han var litt sugen på noe. Kjøper stort sett sånn nøtteblanding fra den lille nøttefabrikken, de har en blanding som er skikkelig god og lav på karbo.

estorilskreppa sa for siden:

har dere prøvd macadamia nøtter fra den lille nøtte fabrikken? de nøttene
er kjempegode og også nøttene med mindst karbo i... små blå bokser..lettsaltet.. ;)

Mellon sa for siden:

Nei, nå trenger jeg en ny pangstart. Merker at jeg har begynt å lure meg selv, spise litt av det jeg kanksje ikke burde, beveger meg ut i en gråsone. Var så utrolig flink i starten, med gode resultat, men nå har jeg ikke fått til stort i det nye året.

Har jo ikke brukt en spesiell filosofi, vet ikke helt hva jeg skal gå for. Tenkte sånn mellom 30 til 50 karber pr dag, eller bare å holde karbnivået så lavt så mulig, så lavt som ketolyse er jeg litt usikker på. Men samtidig kjenner jeg at jeg trenger noe pang her, så lurer på å kjøpe ketolyseboken, følge den noen uker sånn at jeg får satt meg litt på plass igjen, glir altfor mye ut med ting jeg ikke burde spise.

Får se om jeg finner den boka i bokhandelen i morgen, er klar for å starte NÅ mens motivasjonen ennå er der, så smått. Skal laeg oopsie rolls og holde meg langt unna det som kan inneholde et snev av karber- har spist fullkornsbrød denne uka, og alt for mange peanøtter:o

Mellon sa for siden:

Ingen som skriver her eller- halloooo...?

Jeg har uansett gått ned 1,3 denne uken, hurra :D

Sandy sa for siden:

Å jo da... er innom her støtt og stadig, men begynner å bli så lei denne vekta. Har holdt meg stabil så lenge - les, hoppet opp og ned 2 kg fra en dag til den neste for så å lande der jeg alltid gjør.... Men nå har nåla krabbet over den magiske grensen igjen, uten at jeg skjønner hvorfor.... Trener MASSE og er (forholdsvis) flink i mateveien, men allikevel går det oppover... Får være tålmodig og se hva som skjer. Men grattis med din nedtur!

Mellon sa for siden:

Ja vekta mi har stått stilt lenge, så det var på tide. Gjorde det som i Rema 1000 reklamen, det enkel er ofte det beste. Sist uke spiste jeg det samme på jobb hver dag, en fullkornsskive med rekesalat til frokost, en stor salat til lunsj. Ellers vanlig lavkarbo middag og mye grønn te- det drikker jeg alltid får å få varme i hendene her på jobb :o

Denne uken går frokostene i oopsie rolls med div. pålegg, og igjen, salat til lunsj. Tror den store salaten til lunsj får det hele til å funke yppertlig.

Ost er mellommåltid- babyost :D

Kula sa for siden:

Hmm... er du ferdig utvokst?

Sandy sa for siden:

he he... håper da inderlig det .... regner med at jeg snart begynner å krympe. (Er det etter at man har passert 30 eller 40?)

Vekt 76 sa for siden:

Jeg vil gjerne joine her. Har 10 til jeg vil ta av. Skal lese meg gjennom tråden i kveld (nå er jeg på jobb og burde gjør ALT annet enn å surfe på Lavkarbo.no :-) ) Håper å få noen tips av flere i samme båt som meg.

fjanni sa for siden:

jeg har også litt under 10 kg igjen til målet og målet ser lenger unna ut en noen gang! sukk. kan jeg henge meg på?

mamma87 sa for siden:

Vil også henge meg på her!:D
Har leste hele tråden også;)

har gått ned 35kg nå,20kg på ketolyse,er fornøyd med det,man har noen kg igjen da..

Er 172h og vil ned til 68kanskje:confused:
ser mange på min høyde som har lavere mål enn det igjen.Men tar det som det kommer:o

Vekta ligger rundt 75kg nå..
Skriver blogg også hvis noen vil kommentere det jeg spiser:rolleyes:

Vekt 76 sa for siden:

Jeg følger heller ingen spes diett. Men holder meg til lavkarbo. Ettersom du har drevet med en stund, kan det nok hende jeg spør deg om råd etterhvert. Har drevet på i snart 5 uker selv. Syns det går litt smått, men motivasjonen er der. :)

Vekt 76 sa for siden:

Har lest litt på andre nettsider, der folk sier at kondisjonstrening ikke gir samme effekt for de på lavkarbo diett. Har noen erfaring med dette? Jeg trener ganske variert. Styrke, spinning, step, kondisjon/høypuls timer.

Sandy sa for siden:

Wow! 36 kg! Det er bare helt rått. Gratulerer med flott vektnedgang. Det må kreve et enormt pågangsmot og en stor porsjon tålmodighet. Jeg er like høy som deg og startet på rundt 75. Idag ligger jeg på rundt 65 og har sagt meg fornøyd med det. Du må kanskje regne med at de siste kiloene sitter litt tyngre enn de første, men ikke gi deg! Uansett kan jeg tenke meg at du tar deg fantastisk godt ut etter en så stor vektnedgang, så i første omgang vil jeg råde deg til å nyte det! Ikke bruk for mye energi på å tvinge deg mer ned i vekt. Det er vel så viktig å finne et godt kosthold som man kan leve med, samtidig som man holder vekten. Lykke lykke til!

Sandy sa for siden:

Motivasjon er viktig! Jeg kjenner meg veeeldig godt igjen i det du beskriver. Startet også først med egendefinert lavkarbo og følte at det gikk fryktelig treigt. Følte at jeg forsaket så altfor mye uten at det ga resultater. Ser at vi sannsynligvis er like høye og at startvekta var den samme. For meg hadde ketolyse kjempeeffekt og jeg tror at det var det som måtte til for å klare å gå ned de kg jeg ønsket. Har også lest at den dietten ofte er god for de som har prøvd alt annet uten suksess ;-) Hvordan ser en normal dag ut for deg i matveien?

Sandy sa for siden:

Seffern :-) Ikke gi deg!

Vekt 76 sa for siden:

Den siste uka har jeg lagdt de lappene jeg fant oppskrift på her. Bruker som regel philadelphiaost på, salami (den m 0 karber) litt skinke. Men har også laget en del omeletter. Til lunsj spiser je en tynn skive nøttebrød (nøttemuffins oppskriften) Har kantine på jobb så tar pålegg der. Et lite glass melk, ca 1-1,5 dl. Skal prøve å kutte den ut nå. Middag er også hentet fra oppskrifter her inne. Rent kjøtt, grønnsaker, fløte, creme fraiche. Sjelden kveldsmat. Men har blitt tipset om å spise litt mellom lunsj kl 11 og middag kl 17. Så den siste uka har je spis litt cottage cheese m vaniljekesam, sånn 4-1 fordeling ca. Har også klart å kutte drastisk ned på pepsi maxen denne uke :D Men er farris lov? har drukket det stedet.

Jeg har bestilt ketolyse boka, og skal se om jeg kan gjøre noen endringer som kan få litt fart på kroppen. Jeg syns jeg er flink, men jeg kan så absolutt gjøre feil jeg ikke vet om :o

mamma87 sa for siden:

Tusen takk:)
ja sliter sikkelig med de siste kiloene nå,ha ligget rundt 74-75kg i 2mnd ca,hadde en sprekk og var oppe i 77,men er nede på 75igjen..
Ligger bilde av meg i bloggen min;) Du har ikke et bilde da??Prøver å forstille med hvordan jeg vil se ut som 65,lov å håpe liksom,men blir fornøyd å komme ned til 70 i første omgang:) Lykke til deg også:)

Vekt 76 sa for siden:

Jeg har fått en del kviser etter jeg startet med lavkarbo. Har lest litt om at det er vanlig. Men vil det gå over etter en stund, eller vil det vedvare så lenge man går på lavkarbo? Noen som har gjort seg noen erfaringer?

Sandy sa for siden:

Har sett bilder av deg: fytte katta så godt du ser ut!!!! (Mye bedre enn meg på 75!!) Du skal ikke stresse med de siste kiloene. Vil de av, så går de av, men jeg kan tenke meg at kroppen din er ganske så fornøyd nå. Du er jo tross alt "normalvektig". Jeg vet at det er ganske så individuelt - når man er fornøyd altså, men jeg mener at det er viktigere for deg å finne et godt kosthold, klare å holde vekta og kanskje også finne en treningsform som hjelper til å holde kroppen stram. Jeg har hele tiden trodd at 62-63 var riktig vekt for meg (flisespikkeri), men nå har jeg holdt meg stabil der jeg er nå siden slutten av mail i fjor. Har virkelig prøvd alt jeg kunne for å gå ned de siste stridige - både med en ny runde ketose, streng lavkarbo OG ikke minst trening. Kroppen ville bare ikke. Jeg har lært av kloke sjeler her inne i forumet at det er et tegn på at man er der man skal være. HUSK DET! :D

Sandy sa for siden:

Drikk masse vann i stedet! Det er også bra for forbrenningen. Kostholdet ser vel ok ut, men selv spiste jeg bare "rene" produkter i starten: Altså div. kjøtt med salat til lunsj og div kjøtt og grønnsaker til middag, egg & bacon eller proteinshake til frokost, omeletter etc. Pass på å få i deg nok riktig fett. Det er en vikitg kompensasjon for mindre karbs. Lapper, nøttebrød og liknende holdt jeg meg helt unna. Men nå, som jeg lever lavkarbo og kun skal holde vekta, unner jeg meg mer slikt. Jeg tror det kan være lurt å følge en filosofi. For meg var det i alle fall det som måtte til. Men det er andre her inne som er mye flinkere enn meg på dette området. Jeg kan kun snakke ut fra meg selv. Når det gjelder uren hud, opplevde jeg det motsatte. Har hatt kjempefin hud hele veien. Har også lest her inne at det skal være en av fordelene på lavkarbo.

Mellon sa for siden:

Bare 40 gram den siste uken, men nå er jeg hvertfall over halveis- woho :D

Mamma87: jeg er 166 og har som mål 65 kg, ser mange på min høyde som skal ned mye mer. Vi er alle forskjellige, jeg vet at min kropp trives best på ca 65, jeg er litt tung i skrotten, men vekta er ikke så viktig, mer hvordan en føler seg og ikke minst, hvordan klærne passer

Vekt 76 sa for siden:

Ja vann drikker jeg mye av. Glemte bare å føre det opp. På jobb drikker jeg bare vann. Er på kveldene jeg drikker noe annet. I går hadde jeg min første pepsi max frie dag på leeenge. Håper det hjelper etterhvert. Disse lappene inneholder jo bare egg, cottage cheese og litt ost. Og d er vel ja mat? Jeg har bestilt ketolyseboka. Skal sette meg mer inn i det når jeg får den :)

Sandy sa for siden:

Nå kommer du snart under 70... Det er stooooooort :-D Hurra!

fjanni sa for siden:

jeg vil også under 70! buuhuuu. vekta rikker seg ikke og i tillegg har jeg mens! :grine: :lol: nejda, dette går så fint så. Kanskje jeg bygger muskler med all treningen min, men det minker jo ikke akkurat på cm heller da. Iallefall ikke der jeg vil det skal minke! les: lårene. mye vil ha mer!

Mellon sa for siden:

Ja gleder meg til å komme under 70 igjen, harikke hvert der på 3 år. Det som undrer meg hver gang jeg går ned i vekt er hvor smale hofter jeg faktisk har, er der det legger seg, og først forsvinner.

Sandy sa for siden:

Jeg husker kjempegodt da nåla første gang viste 69 komma ett eller annet. Det var lissom første målet mitt, og det var heeerlig! Ikke snakk om å gå over 70 igjen nå.....

Sandy sa for siden:

Hvor langt er du unna da?

fjanni sa for siden:

ca 3,5 kg vel... :mad: mer enn jeg var før jul desverre. da var jeg bare 2 og noe... grrrr.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.