< Tilbake til oversikten

Fullkornsris eller poteter?

Heksehilda sa for siden:

Jeg tenkte jeg skulle kose meg litt ekstra i dag, og lager helstekt kylling til middag.

Har glemt å kjøpe grønnsaker (er det mulig?) og lurer på om noen av dere flinke her inne kan fortelle meg hva som er best å "skeie ut" med, poteter eller fullkornsris?

Takk for hjelp!

Gerd sa for siden:

Jeg hadde tatt fullkornsris :ja:
Fordi det smaker bedre enn poteten!

Heksehilda sa for siden:

Takk, Gerd! Jeg hadde et håp om at du kom innom tråden.

Jeg tror jeg gjør det - føler for å kose meg litt i dag.

:p

danish sa for siden:

Jeg ville tatt poteter. De inneholder mer næringsstoffer og mindre fiber. Dessuten er de billigere.

Lag potetmos med litt fløte og masse smør. Dermed demper du blodsukkerstigningen, samtidig som du får noe å kose deg med.

Heksehilda sa for siden:

Jeg har ikke fløte, det bruker jeg nesten aldri, i huse.

Hmm, to motstridende svar her. Jeg får se hva som frister mest når middagen nærmer seg.

Gerd sa for siden:

Mitt svar er basert på at viss jeg spiser potet så blir det som "lim" i magen :o
Og skal jeg "skeie" ut så skal det i det minste smake godt ;) Og jeg syns ikke potet er godt.

scartz sa for siden:

Ris, med soyasaus! :D Namnam! Og gjerne litt paprikakrydder over! Mer spennende enn poteter spør du meg ;)

Heksehilda sa for siden:

Jeg heller til ris, jeg også, nettopp fordi poteter bare egner seg til to ting: Komper og akevit... :p

Eller kanskje jeg stikker innom en søndagsåpen butikk og kjøper med en pose blomkål- og brokkoligrateng og spiser det. Merker at jeg får mindre lyst på utskeielser når det går den rette veien, slik som nå.

Heksehilda sa for siden:

Det blir grønnsaker til meg og poteter til ungdommen i huset. Nå er maten snart ferdig, og jeg gleder meg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.