musikeren sa for siden:
Hei!
La inn denne på spørsmål og svar, men fikk lite respons. Prøver her også, i håp om å kunne få noen gode svar.
Har nå levd på en ketogen diett i snart seks uker, og føler meg vel med det. Spiser kjøtt i alle former, og alltid med forskjellige grønnsaker ved siden av. Det går også en del på ost og rømme. Mye smør. Tar kosttilskudd i form av et vitamin- og mineralkompleks, kokosolje, linfrøolje, og omega 3-kapsler.
Noe jeg lurer litt på er når jeg vil merke evt helsegevinster, og i hvilken rekkefølge... Jeg tenker litt på det som å slutte med røyking, (bare et eksempel, har aldri røyka sjøl) noen helsegevinster merker en relativt fort, så som bedre ånde, bedre luktesans/smak. Noen tar det litt lenger tid med, bedre lungekapasitet for eksempel. Og atter igjen er det enkelte skader kroppen bruker lang tid på å reparere.
Er det litt det samme når en går fra å være en nokså innbarka karbojunkie, til å leve eksempelvis ketogent/Fedonsk, eller lignende? Altså, det jeg lurer på, hvilke helsegevinster kan jeg oppnå, både på kort og lang sikt?
Håper noen kan fylle ut litt her.