Sitter og ser på "Sannheten om mat" fra NRK3 nå. Der skal de teste ut hvilken mat som metter mest og lengst. Fett, proteiner eller karbohydrater.
Greit det, men hva får de servert?? Joda, PASTA! En får servert pasta med tomater (karbo), en får pasta med kyling (proteiner) og en får pasta med fet saus (fett).
Mannen som fikk servert pasta med fet saus blir fortest sulten igjen og spiser mest etterpå. Konklusjonen er at fett metter minst. :snill:
Så programmet jeg også. Ble bare irritert jeg. Litt for lettvint og ikke konsekvent nok i det hele tatt.
Og en annen ting, 3 forskjellige personer på tre "forskjellige" måltider....det er bare for dumt:confused:
Mange av disse er foruten ærlighet. Jeg har sett forskere gi mus 40 % sukker, 40 % fett, og så kalle dette et høyfett-kosthold. Så gir de mettet fett skylden når musen får Alzheimer, selvom de gir de stakkars musene masse karbohydrater og flerumettet fett (en dårlig kombinasjon).
nemlig!tenk om folk flest turde stole på seg selv og egne erfaringer
(altså tørre å prøve nye ting) hva enn det skulle være...gud det er mye synsing og "bevis" basert på ingenting her i verden.. :cool:
Broren min fortalte om en han sykler/trener sammen med. I 3 år trente denne fyren, men spiste som før. Eller han spiste mer enn før! Ble jo så himla sulten av all denne treningen.:eek:
Så la han om til Fedon og fortsatte å trene og spise når han var sulten.
Et år senere hadde han gått ned 30kg!:D
Ja jeg er ganske sikker på at kosthold er det eneste som hjelper mot vekta! Trening er jo alltid bra og sunt, men ikke vektmessig. Men på forbrenning, stram hud, muskler ol. Har overvektige venner som mener at aaalt blir bra igjen om de begynner å trene.. Gir ikke en tanke til maten de trykker ned!
ikke sant! Jeg tror ikke man kommer langt med trening og usunt kosthold. Skal trene ganske mye for å gjør opp for det daglige mcdonalds inntaket (refererer til de overvektige vennene mine og ville trene istedet for å spise sunt). Er jo grenser for hvor mye man kan trene også!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.