< Tilbake til oversikten

Spm før start på kur

Ella-A sa for siden:

Det står i boken at man skal drikke rikelig saltholdig mineralvann. Og det er? Og når man skal ha litt seltin på maten, hva vil litt si?

magdalena sa for siden:

Du kan drikke f.eks farris. Men styr unna Bon Aqua med smak,de inneholder visst endel karbohydrater.Jeg drikker ikke selv slik flaskevann noe særlig,holder med den fra kranen.
Det er anbefalt og bruke seltin i maten i steden for vanlig bordsalt. Vet ikke hva litt vil si,men her i huset bruker vi uansett kun seltin,og jeg salter alltid litt ekstra på min mat,men man skal jo kunne klare og spise den,så alt med måte.

Torkil sa for siden:

Hei
LITT seltin vil si at man bruker det der man ville ha brukt vanlig bordsalt, altså noen dryss her og der, ikke en halv teskje daglig engang.
:)
Torkil

Ella-A sa for siden:

Ok, sånn ja. Har alltid brukt seltin så det skal ikke være noe problem.
Men i boken på side 110, står det om egg:
"Egg inneholder 0,8-0,9 g kh pr 100 g, eggehviten 1,3 g, plommen 0g."
Et egg er jo ca 60g, så hvor mye kh er det i det da? skjønte ikke helt med at det er 0,8-0,9 i nesten to egg,men 1,3 i eggehviten? :p

Ella-A sa for siden:

hmm merkelig, er jo den adressen, men merkelig at adressen fungerer i det hele tatt siden det er en Æ i adr. Men jeg fikk den opp da. :p Hadde skrevet ut hele greia, på 16 sider, så sjekka jeg den opp mor produkter jeg hadde i kjøleskapet. Ikke helt oppdatert ihvertfall. Da jeg fikk et avvik på 1,6g kh på biola kasta jeg hele shiten i søpla. Tror jeg skal lage min egen, der jeg skriver ned det som står på de produktene jeg kjøper :)

LiMe sa for siden:

Det stemmer ikke at BonAqua med smak inneholder karbohydrater! Det står 0 på flaska. Sjekk fakta før du svarer, særlig til nybegynnere!

frifuggel sa for siden:

Tråden er over ett år gammel, så det er jo mulig at akkurat den info'en har blitt rettet opp i..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.