Jeg har trodd at jeg får i meg nok fett, men begynner å bli usikker nå. Til frokost spiser jeg for tiden brøderstatning med masse meieri- eller setersmør og fet ost, og litt paprika. Bruker smør til middag også. Bruker rømme og fløte i mat....Hva gjør dere for å få nok fett???Er det noe tilskudd man kan ta?Noen tips???
Det er vel ikke så mystisk, man passer på å bruke de feteste kjøttypene (unngå medisterdeig, karbonadedeig), nakkekoteletter er de feteste stykkene, spiser laks, ørret og makrell framfor sei og torsk, heller olje over salat, steker alt i meierismør, bruke de feteste ostetypene og unngå lettprodukter. Fettenergiprosenten bør ligge på 70-75 på ketolyse.
Du kan legge inn matinntaket ditt for en dag på f.eks fitday.com, der får du en ca pekepinn på hvordan du ligger an :)
Skal ikke si det 100%, men er ganske sikker på at du kan spise medisterdeig, men du bør ikke bruke medisterfarse for det er den som er spedd. :confused: Og det samme med kjøttdeig og kjøttfarse...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.