< Tilbake til oversikten

McOopsie

StineK sa for siden:

I dag gikk jeg forbi en McDonalds, og fikk en idé.

Kjøpte en cheeseburger, og tok den med hjem. Byttet ut brødet med oopsier. Ble kjempegodt. :D

Bortsett fra brødet ser ikke cheeseburgeren så ille ut. På websiden til McD står det følgende om cheeseburgeren:

Cheeseburger

Ingredienser: Cheddar ost, Hamburgerbrød, Ketchup, Løk, Sennep, Storfekjøtt, Sylteagurk

Kan inneholde Gluten, Soyaprotein, Sesam, Melk, Sennep

Energi
300 Kcal

Protein
16 g

Fett
13 g

Karbohydrater
30 g

Salt
1,7 g

StineK sa for siden:

Næringsinnhold for en McOopsie:

Totalt næringsinnhold for en McOopsie:
Karber: 1,8 g
Protein: 17 g
Fett: 17,2 g
Energi: 220 kcal

Beregnet slik - Om hamburgerbrød finner jeg:

Hvis jeg antar brødet er 60g så er næringsinnhold cheeseburger uten brød:
Energi 300 - 289 x 0,6 = 126 Kcal
Protein 16 - 6,7 x 0,6 = 12 g
Fett 13 - 6 x 0,6 = 9,4 g
Karbohydrater 30 - 49,2 x 0,6 = 1 g

Og en Oopsie - jeg fikk 10 stk av en deig og bruker 2 i en McOopsie:
47 kcal
2,5 g protein
3.9 g fett
0,4 g karber

Lava sa for siden:

:heia: så bra at vi har utegående reportere!

StineK sa for siden:

Takker for tilliten - får teste Burger King neste gang hvis dette går bra. ;)

Ninetter sa for siden:

burgerking er sunnere(tror jeg) og smaker myyyyye bedre^^:D:D brødet på mc'en er ekkelt uansett:S:S.... men cheeseburger er fantastisk godt:rolleyes:...

takk for tipset:p:)

StineK sa for siden:

Jeg liker også BC bedre enn McD. :ja:

Si fra hvis du får testet BC-Oopsie da. ;)

verri87 sa for siden:

dette va smart :p kansje eg ska ta med meg et par Opsie brød i veska når eg e i byen sammen med venner å bare skifte ut hamburgerbrødet som du gjorde. då trenge ein jo ikje å ha dårlig samvittighet når ein kjøpe ein cheesburger ;) takk for tipset! :D :p

Bergrosa sa for siden:

Og neste steg i denne prosessen blir å få MC Donald og Burger King til å ha Oopsiebrød som alternativ på sine menyer, ikke sant? Du fikser den skiva du Stine? :smile:

StineK sa for siden:

Det hadde vært noe! :ja:

Jabba sa for siden:

Er Oopsie Rolls det dere erstatter Tortilla lefser med? altså de gode pannekakene man bruker til Taco osv?

Jabba sa for siden:

Takker !!!

Anitra sa for siden:

Nå er jeg så (u)heldig at vi ikke har Maccern i nærheten, nærmeste er i Arendal, og det er 40 min unna.

StineK sa for siden:

Dette fungerer vel med cheeseburgere fra lokale helter også? Eneste er at du vet ikke nøyaktig antall karber.

Jabba sa for siden:

I dag skal vi på McDonalds og ungene gleder seg vilt.....vi bor så langt unna at det blir en til to ganger i året. Var det så at hvis jeg spiser en salat samt en Quarter Pounder uten brød (bytter ut med Ooopsies) så er det et helt ok måltid?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.