Jeg sliter med dårlig ånde. Vet det kommer fra magen.
Hva skal jeg gjøre? Det hjelper ikke å pusse tennene og skylle med munnskyllevann. Jeg må gå grundigere til verks.
Vet syre kan skape dårlig ånde. Kaffe, alkohol... men det drikker jeg så å si aldri så det er ikke problemet...
Det munnvannet som heter SB12, fås på apoteket, hjelper en del. Står at det holder i 12 timer, men det gjelder nok ikke for ketoseånde. Men det er ikke ueffent for meg, i alle fall. Har stående en flaske hjemme og en på jobben, orker bare ikke at kolleger skal måtte tåle ketoseånden min på f.eks. møter og når vi må sitte og se på ting på skjermen sammen!
Ulempen er prisen, kr. 189 for flasken. Rått spør du meg. Men kan være verdt å spandere til de viktige anledninger. Hva nå de måtte være....
Spis mere sink. For sink hjelper mot dårlig ånde ved å nøytralisere svovel.
Jeg bruker også en munnskyllevann fluorid som er fra nycodent. Den er mye billigere enn sb12 og er i større flaske. Tror jeg betalte enn 60 kr for den på apoteket.
Å det er ikke sorbitol i denne som det er i enkelte andre.
Det finnes forskjelige smaker på denne, jeg bruker med peppermyntesmak.
Syns denne er bedre en SB12, opplevde at når jeg våknet på morgenen så hadde jeg den stålånden, men med fluorid så er det ikke det.
Så jeg kan på det sterkeste anbefale denne.
Den SB12 har jeg. Syns den er skikkelig guffen. ja, har følelse at den virker lenge men jeg våkner midt på natten av at jeg har sånn rart belegg og litt rar følelse på tungen!
Jeg kjenner jo at lukten kommer fra maven, så det har noe med kosten å gjøre...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.