< Tilbake til oversikten

Hvordan telle karber?

Skippy sa for siden:

Nå har jeg tittet endel i oppskriftene, og prøvd endel. Ofte så står karbene til oppskriftene, det er flott. Men mange steder telles det karber i ost og smør. Dette skjønner jeg ikke. Har kikket på ostene og i boka, men finner ikke karber. Hva er det som ikke stemmer her? Er så redd for å regne feil i karbene.

Gerd sa for siden:

Noen oster er det karber i. Det står på pakkene :ja:
[color=darkgreen][/color]
Andre oster som står 0 karber i, kan det være opptil 1 karb pr. 100g. Men pga. lovverket så kan varer med under en karb, merkes med 0 karber.
[color=darkgreen][/color]
Jeg har aldri telt karber i smør. på min pakke med Tine meierismør står det 1karbe pr. 100g...

Skippy sa for siden:

Takk for svar. Tror jeg hopper over å telle de karbene, kan ikke være mange skjulte av de som forstyrrer regnskapet hver dag. Ser at jeg ikke kan gå så langt over 15 karb pr dag om jeg skal være i ketose. Fikk en aha-opplevelse her om dagen; det er karber i kunstig søtning. Hadde bare tenkt på de som sukkerfrie=0 karber, men slik er det jo ikke. Sjekker alt nå:lesebok::)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.