< Tilbake til oversikten

Er dette feil?

Fishi2009 sa for siden:

Jeg har gått på ketolyse i ca 7 uker nå, og er ikke alltid like flink til å få i meg frukt og grønnsaker... I går hadde jeg så masse poeng igjen, at jeg spiste honningmelon, ca 120 gram, om kvelden. Jeg var fremdeles innenfor grensen på 15 kh.

Men jeg bare lurer på om dette er dumt å gjøre?:confused:

Jeg lurer også på om jeg bør øke kh nå, eller om jeg skal fortsette på 15? Har ikke lyst til å gå opp igjen...

6 kg ned, 17 kg igjen :rolleyes:

Albertine sa for siden:

Jeg synes du bør bruke karbene dine på grønnsaker istedenfor frukt. Selv om du ligger innenfor rammene så kan såpass mye melon være nok til at du ramler ut av ketose. Grønnsaker er mye bedre for deg. :)

Gerd sa for siden:

Frukt er fyfy på ketolyse. Pga fruktsukkeret. Og det blir til glukose.
[color=darkgreen][/color]
Da er det bedre å spise grønnsaker i stedet :ja:
[color=darkgreen][/color]
Du kan, iflg boka øke karbene etter 4uker. Står godt forklart der :ja:
Men du må ikke.

Fishi2009 sa for siden:

Takk for svar, begge to :) Jeg får holde meg unna det der, og heller ta meg en salat i stedet!:o

Jeg har også et spørsmål angående hvitvin. Jeg skal på fest den 15 november, og ønsker i utgangspunktet å drikke en flaske hvitvin. Er det noen som har navnet på en god, tørr hvitvin, med så lite kh som mulig? Til vanlig liker jeg syrlige viner, men det kan kanksje ikke kombineres tørr/syrlig?? Er litt grønn på dette her, har ikke drukket på veeeeldig lenge nå...;)

Gracella sa for siden:

Gå på vinmonopolet sin hjemmeside og sjekk ut de vinene du liker. Der står det hvor mye sukker det er pr liter vin. Det bør være så lite som mulig.

Antoinette6 sa for siden:

Petit Chablis er en sikker vinner :)

Lindabtn sa for siden:

Definitivt TRULLI :ja: Den har jeg drukket hver gang og det har funket kjempe fint (helt til jeg begynte å like rosevin :sikle:)

Fishi2009 sa for siden:

Tusen takk- den skal prøves :) Jeg vet jeg maser nå...:o Men du vet ikke tilfeldigvis også hvor mange karber det er per gram eller dl av den??? :D

:)

Gracella sa for siden:

www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_PerformSearch-Prod;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000Ibac9v5U?query=petite+chablis

Gå inn på den Chablisen du tenker å kjøpe og så ser du på sukker: xx g/l.
Det gir en pekepinn på hvor mange karber det er i vinen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.