< Tilbake til oversikten

Brød!

anjanka sa for siden:

Noen som har oppskrift på ett godt brød? nettopp begynt på ketolyse så er en fordel at det ikke er så mye karbohydrater i det. lagde det brødet som står på ketolyse bakemiksen i går, men det vr så dårlig at jeg får brekninger bare vet å tenke på det...

Thaleia sa for siden:

Står mange oppskrifter på brød under Oppskrifter, under bakst :)

troll sa for siden:

Jeg baker brødet som står i boka. Har i mer olje, reduserer sesamfrøene og unngår saltet. Oppskrift: 4 egg, 2 dl seterrømme, 1,5 dl soya eller rapsolje, 1 toppet spiseskje bakepulver, 2 - 4 dl vann avhengig av deigen, vispes sammen. 100gr kruskakli, 100 gr linfrø, 50 gr sesamfrø 175 gram soyaprotein. deigen klemmes så ned i en ca 20 cm lang bake/brødform og stekes på 180 grader i 50 minutter. Da kan du skjære 1 cm tykke skiver, som hver gir en karbohydrat. Skal innrømme at brødet ikke er av det beste jeg har smakt, men i mangel på annet fikser jeg det. Egner se veldig godt til ostesmørbrød eller som underlag til egg og bacon.

Soyaprotein kjøpes i 3 kg bøtte fra et Tønsbergfirma, ca 500 kr inkl frakt. Søk etter soyaprotein på nettet (google) så finner du det.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.