< Tilbake til oversikten

Oppskrifter til Ketolyse?

Ella-A sa for siden:

Har som sagt bestilt boka og bakemiks (startpakke + bakemix) men det har ikke ankommet enda. Har skrevet ut en del av Gerd's oppskrifter, og lurer bare på om man kan bruke alle oppskriftene som er på lavkarbo.no? eller om man skal holde seg innenfor "katolyse" - oppskrifter? :rolleyes:

Bæremæ sa for siden:

kan nok ikke bruke alle nei, mange av dem er nok mer beregnet for andre typer dietter som ikke er så strenge på karboinnhold osv...

Gerd sa for siden:

Nei, du kan nok ikke bruke alle oppskriftene på forumet. Det er så forskjellige filosofier her :ja:
Mitt beste råd til deg som ny i gamet er å bruke boka til du kjenner kuren godt. Les boka skikkelig, flere ganger. Min ble min "bibel" :) Følg boka slavisk den første tiden, tell karber, regne ut. Det er litt arbeid i starten, men så setter det seg i fingrene og det blir lettere å ta det på feelingen.
Mat-Oppskriftene jeg legger ut er ketose-vennlige. :)

Ella-A sa for siden:

Ok takk for svar. Skal bruke boken som min bibel ja, men skal også bruke oppskriftene som Gerd har lagt ut. Kjempebra at noen har lagt ut oppskrifter :D

-Mariell- sa for siden:

Har lest mange plasser at man kan bytte ut melk med fløte? Hvilken fløte skal jeg da velge?

Myrull sa for siden:

Jeg bruker kremføte. :)

-Mariell- sa for siden:

Ok. da prøver jeg på det :) Takk :)

Gracella sa for siden:

Ikke bare kan, på ketolyse skal du bytte ut melken med (krem)fløte.;)
Hvis det er en oppskrift som du vil gjøre ketolysevennlig og det står melk, så kan du blande fløte og vann (ca 1 del fløte og 2/3 vann)
F.eks kakao lager du nå med fløte, vann og kakaopulver (+ evt søtningsmiddel, vanlijeessens, kaffe...)

MissyMiss sa for siden:

Kan man drikke kakao eller cappuchino når man er på ketolyse?????:O

Kitt sa for siden:

Klart du kan, om du lager den med tillatte varer som fløte i stede for melk!:D

MissyMiss sa for siden:

OMG...nå vil jeg gråte, TRAGISK at jeg ikke visste det.Uff uff

Men hva slags kakao bruker dere da?

Kitt sa for siden:

Sånn gammeldags som man bruker til å bake med! Bakekakao, heter det vel!

MissyMiss sa for siden:

Takk<3333skal lage det idag:D:D:D:D:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.