Hei!
Jeg har begynt på Ketolyse, jeg lurer på om jeg kan ta meg 1-2 glass rødvin eller hvitvin i uken? At jeg slutter med sjokolade og potetgull gjør meg ingenting..........men RØDVIN til maten i helgen.....nei og nei!:uskyldig:
Klart du kan:) Jeg drikker både vin og øl i helgene ( huff d hørtes ikke bra ut), og har fremdeles gått ned 8 kg på 8 uker....:) Har hatt 2 skikkelige fyllekuler, og går ned allikevel... Kos deg du, ellers så gidder man jo ikke dette::)
Jeg er også veldig glad i rødvin :_plystre: Men hun damen på fedonklinikken sa at jeg skulle holde meg unna det i 4 uker :ja: Er vel det å komme godt i gang som er cluet med det kanskje. Etter et glass vin eller ti er sjansen større for at man "mister hodet" og tar seg litt digg..:flau: Er nok mange som har erfart det...inkl undertegnede...:lol:
Noen som vet om en god hvit vin som er tørr og dermed det beste å drikke på ketolyse?
Blir litt vin til helgen så tenkte hvertfall å være litt "flink"...
Brennevin med sukkerfritt blandevann ville nok vært det beste, men det er store sjanser for at det slår rett i hodet vil jeg tro! ;)
He He ja det er vel fare for det, men er veldig motivert så skal ikke spise junk! ;) Bare drikke LITT :)
Nå er ikke jeg så glad i rødt, så tenkte det beste ifh til hvitt :)
Hvitt tror jeg er 2.5 karber i 1 dl... da kan det jo fort bli litt. Kommer an på hvor strengt du kjører. Jeg skal ligge mellom 20 og 40 i følge "fedondama" :ja: Så hvis du er litt flink på dagen... bare spiser egg og bacon... salater osv..så tåler du litt hvitvin :ja:
Kanskje i forhold til karbeinnhold, men på ingen annen måte! Rødvin er nok langt sunnere enn en sånn drink, altså!
Det er ikke dumt å drikke et glass rødvin i ny og ne ....(Eller en flaske eller to :_plystre:)
Jepp! Lettbrus finnes ikke sunt noe sted, kan ikke si at jeg har hørt at vodka har noen særlige helsebringende virkninger heller, rødvin derimot har masse antisoksidanter og skal virke helsebringende i begrensede mengder, og det er uansett diett ;)
Dessuten. En flaske rødvin inneholder pluss minus seks gr kh pr flaske. Det er jo ikke så mye da. Nyyyyydelig er det også :D
Nå hadde jeg jo ikke tenkt å drikke brennevin pga helsebringende effekter da... ;)
Og er ikke så nervøs for kunstige søtningsmiddel da de er toksikologisk testet før godkjennelese i Norge -og da er de testet i langt større mengder enn jeg får i meg (storforbrukeren skal også være trygg).
Verdiene skal kunne spises hver dag et helt liv og ennå være trygt.
Hatt MYE om dette på skolen.....
Men til barn og leversyke har jeg selvsagt bekymringer.
Men det blir nok rødvin uansett ;) og da pga KH innhold :rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.