< Tilbake til oversikten

Når bør man avslutte ketosen?

Tulla 81 sa for siden:

Hei alle sammen,

Jeg har vært tilhenger at ketose i lang tid, og har gått ned fra 75,5 til 65 på ca 6 mnd. 4 mnd i ketose og 2 mnd "sommerferie".

Jeg har ca 7-8 kilo igjen, men hvor lenge bør jeg holde på ketosen?

Jeg merker at jeg ikke har gått ned noen på 2 uker, men har minsket midjen med 5 cm alikevel!!!! Det er jo inspirerende, men det er liksom kiloene som er "vitnet".

Jeg trener ganske mye, 4 ganger i uken både styketrening og utholdenhetstrening.
Merker at jeg ikke har samme eksplosiviteten i muskelene nå som før!

Noen som har gjort dette før? Tips og råd?

Takk og god uke!

Gerd sa for siden:

Iflg. ketolyseboka bør man ha en pause etter ca 6mnd i ketose. En pause på 3-6 mnd.
Ellers er det vanskelig å si når man bør kutte ketosen. Det går mye på om man trivs med kostholdet osv... Mange går over til fedon når de har igjen de siste kiloene :ja:
Så lenge cm minker, så skjer det forandringer i kroppen :D
Og det er det beste beviset :ja: Tallet på vekta er bare et tall...

Lykke til videre :heia:

Tulla 81 sa for siden:

TAkk for klokt svar!
Det er jo ikke noe mål at kroppen skal "venne seg til" ketogent kosthold heller....
Jeg skal ta en prat med legen min om dette, hun har sikkert noen tips og råd å komme med!

Vi får se hva som skjer fremover. Testet ketosen i går, men fikk ikke utslag. Kan ikke se hva som har kastet meg ut av ketose, men det kan hende jeg får utslag i kveld. Skal sjekke.

Ha en fin dag

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.