< Tilbake til oversikten

Om lavkarbo på Nrk Sveip

Hedda:) sa for siden:

Nrk Sveip hadde temaet lavkarbo oppe for et par dager siden. I den forbindelse hadde de et lite intervju med Lavkarbopikene :), samt en litt kritisk ernæringsfysiolog :rolleyes:.

Se her: www1.nrk.no/nett-tv/klipp/426629

Gracella sa for siden:

Ha, ha, hun Gunn Helen hadde tydligvis ikke vært inne på Lavkarbopikene eller satt seg noe særlig inn i hva Atkins eller lavkarbo er for noe.
Men uttale seg med faglig tyngde, se det kan de....:rolleyes:

Hehe, helt enig. :lol: Veldig synd egentlig. Hun fremstilte det jo som om de som går på lavkarbo bytter ut grønnsakene med kunstig søtning og fløte.

Gracella sa for siden:

Og så fråtser vi i ubegrensede mengder fett og kjøtt - og spiser sukkerfri sjokolade hele dagen....:p

Photobscura sa for siden:

Hjelp! For en elendig programleder! :eek: Var det første gang hun var på TV, eller? Stotra og avbrøt.
Jeg er tildels enig med hun ernæringsfysiologen, det blir for mye fokus på søtt, selv om jeg ikke er enig i at "ekte vare" nødvendigvis er bedre enn f.eks sukrin. Veldig bra å høre at dere bare bruker det, forresten :)

Gracella sa for siden:

Men er det egentlig noe bedre rundt om "i de tusen hjem" hvor det bakes muffins og boller og andre kaker fra bakemiksen som man kjøper i dagligvarebutikken?
Jeg vil tro at de fleste som har satt seg inn i lavkarbo/ketogent kosthold, ikke tror at kaker er noe man spiser hver dag og når man først skal lage kaker og desserter, så kan det like godt være noe som er mindre usunt og uten sukker. Der finner du ikke noen alternativer i vanlige butikker og det er synd (men bra for Lavkarbopikene, ;)).

Tror nok ikke programlederen er så elendig egentlig, men vi hadde masse problemer med lyden. Hun hørte ikke hva vi sa, så det ble veldig vanskelig det hele, hehe. Egentlig skulle intervjuet vart mye lenger, men pga problemene ble det kort.

Vi i Lavkarbopikene mener på ingen måte at man skal spise godteri fremfor mat, men det er kjekt å kunne kose seg med noe søtt på lørdagskvelden selv om man ikke tåler sukker, eller ikke ønsker å spise så mye av det. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.