< Tilbake til oversikten

Ny her

nelly79 sa for siden:

Jeg startet først på eurodietten, men hoppet av, "maten" man skulle ha i seg smakte helt for jævlig og det eneste jeg gjorde var å tenke på mat.. Så nå har jeg gått over til ketolyse og det funker kjempe bra så langt, gått ned 5 kg på ei drøy uke Og jeg koser meg med all den gode maten jeg kan spise :-)
Jeg skal gå til kontroll på fedonklinikken i Oslo en gang pr. mnd til i mai, og så får vi se hvor langt jeg har kommet med tanke på målet mitt. Nå ser jeg fram til en lettere hverdag, 50 kg skal bort :-)

Har prøvd å få til det tickerfactory greiene, men det ser ikke ut som det gikk så bra...

nelly79 sa for siden:

Kanskje noen kan hjelpe?

scartz sa for siden:

Heisann og gralla med 5 kg borte!! :D

Jeg tror du har kopiert feil link inn! Du får (minst) to forskjellige adr. å velge imellom. En for forum ol, en annen for chat tror jeg? Uansett, min link starter slik som dette:

[url= http://www.TickerFactory. com/weight-loss/wxClFMZ/]

[/url]

Lagte et par mellomrom innimellom slik at tickeren min ikke skal komme opp! :)

scartz sa for siden:

hmm pokker, den kom opp for det! :p Jaok, skriver inn noen krusseduller, kanskje det hjelper:
'

scartz sa for siden:

Det var da som pokker... Teknisk sett skal jo ikke tickeren min vise, jeg skreiv jo masse tull!!

Ok, nytt forsøk:

[url=http:// ................... Z/weight.png[/img] [/url]

Nå burde du få en ide om hvordan linken skal se ut! :) Kommer det ENNÅ opp en ticker, klikker jeg mongo....

scartz sa for siden:

sukk

UANSETT!! Min link starter med url= (adressen), din starta med noe helt annet! :)

nelly79 sa for siden:

Hehe...

scartz sa for siden:

Får du det til? :p Syns jeg har vært utrolig mye til hjelp nå asså :p haha

nelly79 sa for siden:

Haha, NEI, gjør ikke det ser det ut som, får prøve litt en gang til! Får ikke til å sette inn BMI'en heller, er helt grønn på dette.. Men samma det :-)

scartz sa for siden:

BMI kommer opp av seg selv når du skriver inn vekt å høyde (mener jeg..) Når tickeren er helt ferdig laget, skal du få oppgitt en url adresse, som du skal kopiere over til signaturen din, slik som du gjorde i begynnelsen!

nelly79 sa for siden:

Plutselig gikk det opp et lys her... Funker det nå tro...?

nelly79 sa for siden:

Takk for god hjelp :p

scartz sa for siden:

Yey ! :d

Tulla 81 sa for siden:

Hei og velkommen!
Jeg var akkurat der du er nå for 6 mnd siden.
Jeg startet med Eurodiet, og holdt ut i akkurat 8 dager. Klarte ikke å få i meg maten, og den smakte jo høgg. Finnes ikke værre mat spør du meg. Denne opplevelsen ga meg en kickstart på ketose. Jeg syntes maten var fantastisk og gikk 2,5 mnd i ketose uten problem.

Etter 2,5 mnd med "sommerferie" er jeg nå igang igjen.

Jeg hadde ikke like mange kilo å gå ned, men jeg har i alt 17 kilo å gå ned.
Har tatt av 10, og bare 7 igjen. Det går sent nå mot slutten, men maten er god og motivasjonen mot jul er på topp!

LYKKE TIL!!

nelly79 sa for siden:

Takk for det!!
Ja, fy det er det verste jeg har smakt :eek: Var i himmelen da jeg begynte på dette :o

scartz sa for siden:

Jeg har alltid trodd på Grete Roede. Det gikk greit i perioder, men ble veldig lei av å leve på kalorier! Ofte sulten når jeg la meg :( Snublet over denne siden, og WOW! Mest fantastiske kuren evver! :D Spise FEITENES mat: sukke lykkelig Rett og slett en drøm! Yey til oss :p

nelly79 sa for siden:

Grete roede har alltid vært det jeg har trodd på også, men det var hele tiden et savn etter noe, og som du sier sult... Dette er helt fantastisk!!
Har du holdt på lenge=?

scartz sa for siden:

2 måneder. Den første måneden gikk jeg ned 4 kg. Den andre måneden sto vekta stille... Men jeg har misstanke om at jeg unnet meg for mye "nei" mat, selv om jeg var i ketose. Så nå har jeg gjemt vekk vekta, og er mye stengere, samt spiser mer fett! Så om 2 uker skal jeg våge meg på vekta igjen! spendt! :)

nelly79 sa for siden:

Ja, da skjønner jeg at du er spent, går på vekta hver dag jeg, må slutte med det, men det er så fristende. Så hvis du klarer å holde deg i 2 uker til så er jo det veldig bra :-)
Jeg er veldig streng med meg selv, og det er veldig motiverende å se at det går nedover..

Fomle sa for siden:

liten test..
Begynte i går på lavkarbo. hvis jeg går ned 5 kg første uken, slik som du, så hopper jeg i taket. Men satser og håper veldig hardt på en kilo i uken. Håper 6kg synes på julebordet.

Kanskje noen kan kommentere litt hva jeg har spist. Er egentlig ikke småspist, men kroppen min er vant til gjerne to store måltider, er egentlig aldri sulten, før jeg blir AKUTT sulten.. jaja.
Idag har jeg spist:
Omelett m/ost+skinke 5g karbo
Frokostgrøt 5 karbo (fra spisdegslank.no)
3x norvegiaosteskive m/skinke inni (sikkert en tabbe) i utg.pkt. 0karbo
et stykke laksefilet (kokt el.noe) fra spisdegslank 3 g karbo(?) likeri ikke tilbehøret som følger med der.
og 3 snaier med røkelaks..3 g karbo kanskje?
Sry hvis jeg kupper tråden.. ganske så ny, og finner ikke helt ut av forumet.

Brillz sa for siden:

Hva med grønnsaker? Det er sunne karbohydrater og godt for kroppen. I følge min pakke med skinke er det karbohydrater i den (kokt). Og masse masse MASSE vann;)

Brillz sa for siden:

Altså, du må drikke mye vann, hehe:D Ikke masse masse masse vann i skinka:p

Fomle sa for siden:

Sliter litt med vannet.. vet ikke korfor. Drikker generelt for lite gjennom hele dagen.
Og generelt skeptisk til grønnsaker.
Hvilke grønnsaker kan man spise? Og hvordan tilberede de?
Liker gulrøtter.. og brokkoli.
ellers fint lite..
Har kjøpt løk og paprika.. og så kunne eg tenkt meg tomat.
bare å øse ut med visdom..

Brillz sa for siden:

Og en ting til; Karbohydrater i fisk? hmm...Har spist fisk, men har ikke sett at det er karber i den. I rent kjøtt og fisk skal det være 0 karbohydrater.:)

Fomle sa for siden:

Glemte forresten å skrive at eg hadde spist spekeskinke. Er vill etter salt. Hjelpes meg.

Brillz sa for siden:

Jeg går på ketolyse og holder meg på 15 g karber per dag. Kan spise det meste av grønnsaker, ikke noe frukt, utenom tomat og avokado. Gulrøtter er fy-fy, masse karber der. Men vet ikke hvordan det er med lavkarbo, du kan jo spise litt mer antar jeg? Fine grønnsaker er jo løk,tomat,alfaspirer,spinat,brokkoli,blomkål osv. Er utrolig mye å velge i! Anbefaler deg å skaffe deg en bok om den filosofien du følger, blir sååå mye lettere for deg. Tenkte selv å bare se på nettet, men alt står jo ikke der...Tror ihvertfall det vil gjøre ting lettere for deg:rolleyes:

Fomle sa for siden:

Det var da bra. Da var det vel tilbehøret som var karbo i da.. Og det likte jeg ikke. Usj.. må finne den smale sti i dette her. Eller en gylden middelvei, kall det hva man vil.
Så fisk er 0 det. Hmm.. då må eg hive i meg noe mer mat før natten. Er jo ikke bra å spise for lite karbohydrater heller.
Sjokk..

nelly79 sa for siden:

Fomle, jeg er nok ikke den rette til å svare deg, siden jeg er ny selv, men en ting jeg ser du ikke skriver er grønnsaker?!? Jeg spiser grønnsaker til alle måltider, samme hva jeg spiser...

Her er dagens meny hos meg:

Frokost; 100 gr bacon (veies når det er rått) og 2 speilegg, nammenam :-) 1/2 tomat og litt agurk og et par salatblader
Lunsj; tacosalat; 50 gr tacokjøtt av kyllingkjøttdeig, 25 gr ost, 50 gr salat, 50 gr agurk, 30 gr paparika og en tomat

Mellommåltid; En fedonbar (de du får kjøpt på rema e.l) Og litt stekt sopp, løk, tomat og paparika, faktisk ganske godt :-)

Middag; 100 gr kokt torsk, 125 gr brocoli og 125 gr blomkål, med bittelitt smør og salt og pepper

Mellommåltid; til kvelds tipper jeg det blir 2 fiberrik med smør og noe magert pålegg.... Med salatblader, tomat og agurk

Vet ikke om dette var noe hjelp... Sikkert noen andre som vet mer :-)

Lykke til, kiloene kommer til å renne av ;-)

Fomle sa for siden:

Forøvrig, så var det mandler på grøten.. og sesamfrø på lakse ;)

Brillz sa for siden:

rød paprika er en fin karbokilde, 40 g, som er ganske lite egentlig, er det hele 2,08 karber i. Nøtter er en fin kilde også, samtidig som det er kjempegodt. Er som sagt ikke kjent med lavkarbo, men nøtter kan være en 'vektbrems' for noen, men har selv ikke merket noe til det:)

nelly79 sa for siden:

Spekeskinka elsker jeg også, men den er det nok lurt å holde seg unna...alt for mye salt sies det.. Så da vil vekta stå stille..

Brillz sa for siden:

Mandler er det jo 8,5 karbohydrater i per 100 gram,så kan ikke spise så mye av det da.Men det fettet i mandler er kjempebra! Veier du maten din?

Fomle sa for siden:

oki.. då får eg bare spise en liten bit til ;) kaster den ikke. Men får ta det eg har. og ferdig med den fasen.
Spiste meg en halv tomat. sikkert ikke lurt, men det liker jeg.
Hvor mange kilo skal dere ned?
Jeg drømmer om 20kg. 17kg er tilbake til utgangspunktet. Så det er også bra. Er jo de siste kg som er vanskeligst. Selvom jeg sliter med alle kiloene.

Brillz sa for siden:

Ja, spekeskinke er deilig:sikle: Men spiser du salt mat, må du drikke vann, rett og slett for å rense kuren. Og på en kur med lite karbohydrater og mye protein trenger nyrene rett og slett hjelp til å skylle bort avfallet. Står mye om dette på sidene her inne.;)

Brillz sa for siden:

Rense kuren? Ja, ikke helt med jeg:D

nelly79 sa for siden:

Jeg har en drøm om 50 kg, så jeg har en lenger vei å gå enn deg ;)

Fomle sa for siden:

Nei, veier ikke maten. Akkurat nå spiser jeg sånne ferdig porsjoner fra spisdegslank.no. Men likte ikke tilbehøret, så da blir det til at jeg f.eks. bare spiser laksen og ikke "dressingen" som fulgte med.
Prøver meg litt etterhvert på å lage egen mat. Tenkte bare å gjøre det litt brutalt i begynnelsen. Både for å kick starte og for inspirasjon. Men har etterhvert begynt å skjønne tegninga. men mange feller man kan gå i, som f.eks. saltfella

Brillz sa for siden:

Tja, en halv tomat, ca 54 g (men tomater er forskjellig, så må veie selv) inneholder ca 1,4 karber. Men noen som også opplever at tomater kan bremse vekta, men det må du nesten finne ut av selv, hva som funker for DEG:) Har snart gått ned 10 kg på en mnd. Men har bare gått på ketolysekuren i en uke. Har vel gått ned en del på den, men har ikke tallene i hodet foreløpig:rolleyes: Drømmen er totalt nesten 30 kilo ned, så har igjen ca. 20.

Fomle sa for siden:

Ja, det har du. Men med mine dårlige vaner når du målet før meg.
20kg er tungt å bære på det også.
Spesielt siden det ikke er sååå lenge siden jeg var en sporty og spretten (veltrent også) 20 åring. Huff.. hva gikk galt??
Hos meg var det; sluttet med trening, mye intriger og litt for opptatt av mine nye kjæreste. Kjæresten som forøvrig er tynn som en strek, lever på cola,pølser og burgere.. kan si det har smittet over på meg. Så da ble alt feil på en gang. Og vekta bare gikk varm.. tragedie!
Profilbildet er et minne om en bedre tid. Skal tilbake dit før 25 årsdagen. Vil være ung og vakker!!

nelly79 sa for siden:

Jeg går til vektkontroll hos fedon lindberg 1 gang pr mnd, og hun jeg går hos der sa at jeg bare skulle spise 250 gr med tomat om dagen, netopp pga det du sier der at tomater kan bremse vekta, dessverre...

Fomle sa for siden:

Det er jo kanon bra!
Hvordan klarte du 10kg på en mnd? Det er jo imponerende! En slik start vil jeg gjerne ha. 5kg = en klesstørrelse (sånn ca). Mange av mine gamle fiiiine klær som hadde sklidd på då gitt.

Bøyer meg i støvet!! utrolig!

Fomle sa for siden:

Hmm.. tomaten jeg spiste var 70gr, bruker vekten litt. Og kom til at det var 1,75g karbo.
hvis fisk er uten karbo så har jeg spist ca 13 g i dag.. pga regner med at selv om det er null karbo i skinke, ost osv. Så var det litt dressing igjen på fisken osv. Så leste et sted at man burde regne 1g karbo selvom det sto null.
Noen av dere som gjør det?

Brillz sa for siden:

Jeg har fra dag 1 veid maten min. Er jo ikke noe du trenger å gjøre resten av tiden, men da får du ihvertfall en tanke på sånn ca. hvor mange karbohydrater du får i deg. Da blir det ikke bare 'sånn ca' hele tiden. Da får du motivasjon av å se hvor mye du faktisk kan spise av noe, og hva du må passe på litt. Har bare spist 1 atkinsbar, for det beste for kroppen er jo ren mat og gode måltider. Pluss at det metter ikke så lenge som et godt måltid. saltfella er ikke så BAD hvis du drikker masse vann;) Jeg bryr meg ikke om saltet, teller bare karber jeg:D Men er jo en gylden middelvei, kan ikke bare spise spekeskinke,variasjon er det du burde legge deg etter:)

nelly79 sa for siden:

Huff ja, skjønner hva du mener der altså, for min del så begynte det vel også og skli ut da jeg ble samboer med kjærsten da jeg var 21, også har det bare baldra på seg og har nådd toppen nå etter at jeg la på meg de siste 30 i svangerskapet... Har jo fått to nydelige barn da, så noe godt kom det ut av det :-) Men nå er det jammen meg nok, vil se 70 tallet :-9

Brillz sa for siden:

Men 250 g tomater er jo faktisk en del da..? blir jo 2 tomater, og spiser du cherrytomater får du ganske mange. Men er jo bare meg da:D

nelly79 sa for siden:

Jada, det er ca 2 tomater, er nok det da :-) Tror det er viktig som du sier med variasjon, og masse vann, har en flaske stående overalt og alltid en i veska :-)

Fomle sa for siden:

Ja, samboerfella er lett å gå i.

Ser jeg må øke inntaket av vann.
Menyen jeg fikk fra spisdegslank.no inneholder egentlig veldig mye. Men er en "picky-eater" ser det nå. Har spist viltpate m/sylteagurk + en eller annen dressing ting. Omelett m/ost+skinke. Frokostgrøt, som jeg ikke helt vet hva inneholder, men var litt eplegreier og mandler på og hvertfall KANEL. Pannekake m/eple og kanel, pannekake m/blåbær, belgisk vaffel, brownie, smoothies. Laks m/dressing. Røkelaks m/dressing. Torsk med sitron.
Ganske mye forskjellig. må jobbe litt med å like ting.

Elsker;
biffkjøtt
løk
sterkt krydder
kyllingfilet (helst marinert av noe slag)
salt mat
SNOP ;)
OST!

ellers spiser jeg ikke så mye..
salat går fint
noe fisk
krabbe

men mitt store problem er at jeg er fullstendig utav stand til å lage en porsjon med mat..

Fomle sa for siden:

Ja, jeg syntes det var mye! Så da faller tomat inn i kategorien hos meg som går an! Siden jeg fort blir mett, og sjelden sulten
For det holder med en halv per dag for min del. Og de kan jeg godt spise rå!! deilig :)

Brillz sa for siden:

Herregud, har kuttet ut utrolig mye, men savner heldigvis veldig lite. Gikk først på GR, gikk tur osv. Men kom over ketolysekuren, og følte dette virket som en sunn måte å leve på. Har PCOS, og fant ut at lavkarbo kan hjelpe veldig på symptomene. Noe av vekta er jo vann, er jo tross alt i begynnelsen av ketolyse, og den er jo vanndrivende:) Prøver å trene, og får ganske mye 'trim' på jobben. Er også ganske avslappet til kroppen, er ikke interessert i å se ut som en modell, vil bare være frisk og leve lenge. Og føle meg bra selvfølgelig;)

nelly79 sa for siden:

Også må du huske og ta vitaminer :-)

Brillz sa for siden:

Jeg også:D Har 1 i kjøleskapet og 1 ved siden av meg hele tiden. Jo kaldere, jo bedre forbrenning, hehe:p

Fomle sa for siden:

Kjempe bra!
Jeg er ikke noe å flink å trene. Det er neste skritt på veien. Liker egentlig å trene da. Men må bare komme i gang. Er god når jeg er i gang, kan vel trygt kalle meg en periode-trener! hihi.
vann ja.. sikkert en del av det i denne kroppen.
Trenger ikke se ut som en modell jeg heller. Men har en fin PØLSE rundt magen som detter over buksene mine, så den skal vekk.. og noen ridebukselår som ikke er særlig pene. Men six-pack og synlige ribbeben er ikke nødvendig her i gården.
Har du forsøkt ketostix?

nelly79 sa for siden:

Ja, sant det, lunket vann er ikke noe godt heller...

Fomle sa for siden:

Er det fakta at kaldt vann hjelper på forbrenningen? aldri hørt før..

scartz sa for siden:

Kaldt vann trenger mer energi enn varmt vann for å regulere temperaturen til kropstemperatur eller noe ;) Men jeg tror ikke det har så fryktelig mye å si for forbrenninga!

Noen som har smakt spinat? Hørres så nasty ut, men virker som at en del spiser det... OG hva spiser dere spinat til? Og hvilke grønnsaker passer det med?

Brillz sa for siden:

Snop er jo veldig godt, men..hehe, ikke noe sunt da:( Hvor mange karber skal du helst ligge på da?

Brillz sa for siden:

Jepp, er nok sant det ja. Kroppen bruker mer energi på å varme opp kroppen når du drikker kaldt vann, men drikker du lunkent bruker ikke kroppen så mye energi:)

nelly79 sa for siden:

Da skulle jeg jammen meg ha drukket mye vann, hvis det hadde gitt rakettfart på vektnedgang... haha...

Brillz sa for siden:

Har prøvd ketostix ja. Fikk utslag første dagen:_punk: Men selv om du er i ketose trenger du ikke nødvendigvis å gå ned. Er jo ting som kan bremse vekta, som f.eks. tomater,nøtter,fløte,rømme, for lite vann, for lite fett i maten osv. Men dette gjelder ikke for alle. Er bare i 1.uke, så finner vel ut dette om jeg plutselig slutter å gå ned:eek:

nelly79 sa for siden:

Høres jo veldig logisk ut da, når du sier det sånn...

Brillz sa for siden:

Har ikke spist frossen spinat, men 'tørr' spinat er jo fint å ha i salater. Synes det smaker godt, helt vanlig salat liksom:)

Fomle sa for siden:

ja, absolutt! Vann er visst gull.
Snop er noe jeg elsker, men fint klarer å venne meg av med. Er ikke en gang snakk om sprekker der. Men kroppen min blir FORT avhengig av det. Var flink når jeg var ung, 4 år uten snop da. Og nå kan det forsåvidt gå uker.

Når det gjelder daglig inntak av karbohydrater har jeg funnet at et sted mellom 20-25 burde være fint for meg.
Er det ikke under 40g man bør spise for å komme i ketose? Tror jeg skal stikker innom apoteket og kjøpe stix i morgen,se om jeg får utslag, da er det 3 dager. ikke mye å skryte av. Men har en tanke om at dette faktisk kan holde helt inn..

apropo spinat, har hørt om det ;) smakte også.. og fælt er det! Liker IKKE.

Veldig motivert for tiden. og desto mer jeg snakker om det, desto mer gira blir jeg..

Brillz sa for siden:

:ja:

Brillz sa for siden:

Så BRA at du er motivert, da er det mye lettere:heia:
Er også veldig individuelt hvor mange karber du tåler for å komme inn i ketose. Jeg har i begynnelsen lagt meg etter 15, som blir anbefalt i ketolyseboka. Deretter kan jeg begynne å øke med f.eks. 5 gram i uka. Hvis du skal holde deg til 20-25 anbefaler jeg at du holder deg unna epler osv. Og grøten, inneholder den mel? Er flere grøtoppskrifter på siden her som du kan sjekke ut;) Ja, fælt hvor avhengig man blir av søtt, men spiser du god og feit mat stiller du sulten og blir ikke så fysen. Viktig at du tar vitaminer. Krom stiller også søtsuget.

mamma87 sa for siden:

CA. 15-20g karbs kvinner burde ligge på for å være i ketose

Fomle sa for siden:

Fått litt inntrykk av at er man i ketose så går man ned uansett. Blir mer avansert desto mer jeg leser om dette her ;)
Kanskje jeg bare skal spise alt jeg har fått fra spisdegslank.no.. selvom noe av det var gyselig..
Mindre tomat, litt nøtter og rene produkter.. rømme klarer jeg fint å holde meg unna ;) bruker det kun til dipp og det er jo fy fy.. siden jeg liker det best med chips. HOHO. jeg er umulig.
kanskje jeg skal kjøpe ketolyse startpakken.. egentlig veeeldig blakk for tiden. Og tenkte mer å holde meg til litt egenkomponert lavkarbo.

hmm.. i-tenkeboksen

Fomle sa for siden:

Oki..då justerer vi litt.
15-20g er mitt nye mål :)
Tror ikke jeg har spist noe mer enn det disse dagene!
Takk for svar :)

Brillz sa for siden:

Seterrømme er jo supert, inneholder 1,6 karber per 100 gram og er fett og godt! Dipp med agurk, stangselleri osv. Bruk i mat, ja valgene er mange. Du burde heller unngå lett-produkter, de inneholder ganske mange karbohydrater. Meierismør er kjempegodt og lukter fantastisk når du lager mat. Kan godt spise nøtter osv, men du må være klar over at hvis du ikke går ned, kan disse produktene være årsaken:) Jeg kjøpte boka, alle vitaminene og stixene på ketolyse.no. Selv føler jeg meg mye tryggere, for er en ganske komplisert kur dette. Er et veldig annerledes kosthold enn de fleste er vant til,så da hjelper det med litt veiledning. Tror det vil være en bra investering!:)

Fomle sa for siden:

Nei, tror ikke grøten inneholder mel. Er sånn ferdiglaget som jeg kjøpte hos spisdegslank.. smakte ganske godt i grunn, men ikke som vanlig grøt. og så var den brun på farge ;)
Er bare en uke i mnd jeg er vill på snopet. .håper å kontrollere det på egenhånd. Er absolutt dårlig på vitaminer osv.. alt som jeg må huske å gjøre hverdag går i dass her i huset.. (utenom tannpussen) struktur er IKKE min sterke side.

Brillz sa for siden:

Er mange som kan spise opp til 50 karber om dagen og fremdeles være i ketose, men vil ikke si at de går ned for det.

Brillz sa for siden:

Det som kan skje hvis du IKKE tar vitaminene er mye ubehag; kramper,kvalm,hodepine osv. Men er dette å foretrekke er det jo bare å droppe de,hehe:p

Fomle sa for siden:

Hmm. kanskje jeg skal gjøre det. Bare redd jeg blir helt opphengt i den boken, og ikke får lest noe pensum.. eksamen nærmer seg med stormskritt.
Spiser lite nøtter fordi jeg har en tendens til å klø over hele meg av det.. men litt går fint.
Ikke noe lett produkt fanatiker heller.. utenom pepsi max, som jo er gift og min desidert største last i livet!
Får jo masse tips her. og tror de neste ukene kommer til å bli veldig bra :)

Fomle sa for siden:

HOHO.. nei, kanskje ikke.
Gud, er jo dyrt å begynne på denne dietten ;)
Men hodepine, kramper og kvalme kan jeg klare meg uten.

Brillz sa for siden:

Var det samme med meg, eksamen i sikte, men leste boka på 2 dager da. Veldig lettlest:ja: samt at det er mange oppskrifter i den. Pepsi max inneholder kunstig søtstoff, som OGSÅ kan være vektbremsende. MEN, gjelder heller ikke for alle. Men greit at du er klar over det;) Men heller det enn sukkerbrus.

Brillz sa for siden:

Enig der ja, fristet lite, så ble 'piller' på meg ja:D

Fomle sa for siden:

Men alle får vel ikke slike bivirkninger..
Pakken kostet jo 570kr.. huff.. med 1000kr på konto og 2 1/2 uke til lånekassepengene tikker inn, så er det vel bare å vente med det kjøpet!

Brillz sa for siden:

Det vet jeg ikke, men er en del her inne som skriver om bivirkninger. Men er overhodet ikke sikkert du merker noe. Det er ihvertfall viktig at du varierer kostholdet ditt og spiser masse grønnsaker, helst til hvert måltid:) Boken er forresten på tilbud på capris.no. Men må regne med frakt. Kjøpte min på bokhandel til 250-som er vanlig pris:)

scartz sa for siden:

Jeg fikk krampe i benet den 2. uken, men det skal gi seg med eller uten tabletter sånn jeg har forstått det. Jeg merker ingen forskjell om jeg tar tablettene eller ei, spesielt vektmessig!

Men jeg har lest mange plasser at om man lever lavkarbo er det visse mineraler (f.eks kalium tror jeg..) som "renner" igjennom kroppen, og der med får kroppen ikke tatt opp nok næring/mineraler.

Er personer som har utført dietten uten tabletter også da. Men kanskje greit å være på den sikre siden? (slik jeg tenker.. da vet jeg at om vekta stopper, er det ikke pga underernæring) Dropper man tablettene, er det viktig å lese hvilket matprodukter som gir hvilken næring, slik at du får i deg alt du trenger! :)

Tulla 81 sa for siden:

Hei Fomle!

Hvordan synes du maten fra spisdegslak er?
Jeg har fått brød i dag, men skeptisk til resten av maten...

Hva gjør du på jobb/skole?

Fomle sa for siden:

Hei Tulla
Noe av maten er usj.. tror det går rett i bosset. Foreløpig så synes jeg eggerøre med laks er helt grusomt, er noe med konsistensen og smaken og også!! så de går i bosset dessverre, har tvunget i meg 2 stk. Det samme med viltpaten. Rekecoctailen har eg ikke prøvd enda.
Men kan helt generelt si at ALLE de dressingene/sausene som følger med er grusom. Har spist laksen den er god, men igjen uten dressingen. Liker laks på generelt grunnlag, så både røkelaks og kokt laks går ned, men uten tilbehøret.. igjen, der er det noe med konsistensen, pluss merkelig smak av purre eller noe. Klarer ikke helt plassere det.
Omelette m/skinke og ost var kjempe god! Så den blir det mer av.
Pizzabolle.. YUM!
Kanelpannekake med eple/mandler .. var greit. Ikke super godt ikke dårlig. OK! Det samme gjelder kanelpannekake med blåbær.
Frokostgrøt går ned. Merkelig konsistens, men det tror eg at eg kan venne meg til.
Fløtevaffel med jordbær og vanilje var mmmmmmm!!!!! :)
Er ikke kommet så veldig mye lengre enn det. Pga liten frys så må jeg spise det som er tint frem til nå ;) skal prøve å variere litt mer etterhvert som jeg kan plukke ut fra frysen.
Kan oppdatere litt etterhvert, det er nå en gang sånn at smaken er som baken, men tror jeg har en veldig nøytral smak i mat, så det jeg liker liker de fleste andre.

Men som sagt.. akkurat den dressingtingen kunne de spart seg.

Gleder meg til å teste tapasen!

Hva har du bestilt da? jeg bestilte fire uker i slengen, bor i Bergen så her er det bare levering en gang i mnd.
Jeg jobber 50% og studerer full tid. Så her er det ganske travelt.
Har tatt ferie i november mnd for å lese til eksamene mine som er i begynnelsen av desember. det er hardt.. hihi. Men synes i grunn det er ganske kjekt å ha det litt travelt. Jobber skift, så der har det kommet på noen kilo. Er ikke noen mulighet for ordentlig mat der jeg jobber.. så går mye i pølser (ogjeg som ikke en gang liker pølser).. masse snikende kilo i pølser og junk!

Du da? Lenge siden du begynte? Jeg har jo bare holdt på i tre dager.. hihi. Skulle ønske det var tre uker.. vekk med kiloene

Fomle sa for siden:

Så i hovedsak trenger man kalsium og magnesium?
For en pakke av hver skulle jo ikke by på problemer. Men er det med å ta ting hver dag.. jeg er som sagt ikke noe strukturert person...

scartz sa for siden:

Jeg kjøpte en boks multivitaminer på helsekosten, får i meg alt på en gang :p De sa at sammensetningen skulle funke fint!

Fomle sa for siden:

Og forresten Tulla.. eg slet litt med den ticker'n i begynnelsen .. måtte lese litt mye før eg fant ut korfor.
Det er i hvertfall den adressen som begynner med URL du skal bruke.

Fomle sa for siden:

Forresten.. fører dere dagbok over hva dere spise?
Så at det fantes en form for "ferdiglaget" excel ark der man fylte ut hva man spiste og så kom antall karbohydrater opp.. lagd av en bruker her.
Noen som har sett det?

scartz sa for siden:

oooh det hørtes intr. ut! Si ifra om du finner den! :D

Men nei, jeg fører det ikke opp. Eller, har gjort det noen dager nå, men kun pga vektstopp :/ Da kan jeg skrive det inn her og få tips! Prøver å øke litt karbs nå, blir spennende å se om det hjelper :)

nelly79 sa for siden:

Forresten, er det noen som vet hvordan man får endret vekten på tickeren? Har nemlig gått ned 2 kg til... Og vil jo gjerne få inn det, men jeg vet da ikke hvordan man gjør det..??

scartz sa for siden:

Trykk på tickeren din (her inne i forumet) så kommer du direkte til siden. Du må skrive inn pin-koden du skrev i begynnelsen for å lage ny data! Du kan også lagre adr. til tickeren din som bokmerke, for å gjøre det lettere når du skal inn å forandre data :)

nelly79 sa for siden:

Men det skjer ingenting når jeg trykker på tickeren min, men da jeg trykker på din så kommer jeg inn på din side... hmmm

scartz sa for siden:

huh ? Det var da merkelig...
MEN, når du lagte tickeren din, fikk du oppgitt en url som du skulle lagre, slik at du kunne endre infoen etterhvert! Hvis du ikke finner den nå, så anbefaler jeg at du lager ticker på ny, og lagrer url'en denne gangen ;) Du skriver bare inn de samme verdiene som du gjorde første gangen, så går du rett inn etterpå og endrer til dagens verdier! :)

nelly79 sa for siden:

Ja, jeg gjør det, takk :-)

Brillz sa for siden:

Ja, jeg fører blogg jeg da. Kan jo være til hjelp for andre, selv om det ikke er perfekt:p Regner bare ut karbene selv:)

Fomle sa for siden:

I dag er jeg sååå godtesyk. Har lyst på ALT! chips og dip.. mmm.. smågodt. i det hele tatt.
Var på jobb i dag, og der luktet det deilige nybakte boller.
Kroppen skriker etter sukker og karbo.. men enn så lenge så klarer eg meg. såvidt det er!

Forøvrig så har jeg nå smakt fiskegrateng fra spisdegslank. dDen var yummie.
For øyeblikket holder jeg på med kyllingbiter i karrisaus, det er også godt. Begynner å se hva som skal bestilles neste gang også. Gleder meg til å prøve flere ting :)
I morgen skal jeg til mamma og spise pinnekjøtt. Veldig spent på det, måtte sjekke næringsinnholdet på pinnekjøtt før jeg takket ja til invitasjonen. Og en bitteliten dæsj med surkål... så det bør gå fint!
Gleder meg :)

nelly79 sa for siden:

Så bra du klarer å stå i mot da, alle vil vi vel oppleve disse sugene :-)
Jeg har akkurat kost meg med skinkebiff og salat og en dæsj med rømme, det var også namnam, hadde sinnsykt lyst på pepsi max ved siden av, men stod i mot, var helt avhengig av pepsi max før jeg begynte på ketolyse, men har ikke smakt det på to uker..:-)

Fomle sa for siden:

Så flink du er! Jeg klarer ikke unngå pepsi max'en. Må ta et skritt av gangen, sånn er det bare her i huset. Akkurat nå lager sambo grandiosa. frister ganske mye. Men har akkurat spist så da er et litt lettere!!
Spent på å gå på vekten i morgen.. får sikkert bedre resultat dersom jeg kutter ut brusen. Men enn så lenge får det være på dette viset.

Håper at jeg klarer å gå ned jevnt og trutt.
Ikke noe flink til å følge en diett til punkt og prikke. Men holder meg unna karbohydrater enn så lenge.

KRYSSER FINGRENE FOR AT VEKTEN ER SNILL MED MEG I MORGEN!

nelly79 sa for siden:

VEKT: Vær snill med Fomle i morgen!!! Lykke til:-)

Jeg har ikke veiedag før onsdag, men tenker jo på den dumme vekta hele tiden... Men jeg har jo gått ned så mye de to ukene jeg har holdt på så jeg må jo regne med at det kan stå stille snart. Men jeg har vært flink da, ikke rørt noe jeg ikke skal ha... Om 3 uker skal jeg og sambo til London, og da vet jeg ikke helt hvordan jeg skal klare dette, mulig det blir litt utskeielser da ja :-) Ikke bare litt heller...:rolleyes:

Fomle sa for siden:

Ja, vekta er i mitt hode hele tiden. Skal også til London, men ikke før ut i desember. Bare en svipptur for å hente en venninne hjem, slik at hun får med seg litt ekstra bagasje. Og så har jeg bestilt noe klær og dill fra nettet, så henter du hos henne så jeg slipper mva.
Burde sikkert hatt veiedag ut i uken. Men begynte på mandag, så da blir det veiing på mandag. Har kun holdt på en uke, og er veeeldig spent. Men er nok ikke spesielt flink. Har ikke spist snop og sånt da, og holdt meg innenfor karbogrensen. Men er nok mange som er mye flinkere enn meg. Får prøve meg på litt moderat trening til uken!!

Nå blir det natta på meg.

nelly79 sa for siden:

Fomle, hvordan gikk det med vekta i dag?

Fomle sa for siden:

Ned 2,4 kg. Ikke så mye å skryte av det, når jeg ser folk tar av 3-5kg første uka. Men det er da ned.. Skulle ønske det gikk ti og ti kg i slengen ;)

Fomle sa for siden:

Men liker å se at sommerfuglen min har kommet seg litt vekk fra startstreken, og beveger seg i riktig retning i hvertfall.

Skal lage med en omelett å komme meg på lesesalen.:p

nelly79 sa for siden:

Men 2,4 kg er jo kjempe bra da :) Kjempeflink har du vært!!
Ha en fin dag i lesesalen :-9

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.