< Tilbake til oversikten

Muskleavslappende kosttilskudd?

Summer sa for siden:

Noen som vet om et naturprodukt som får musklene til å slappe av,- annet enn enn magnesium og kalsium?

Marianne sa for siden:

KALIUM
Kaliummangel gir seg utslag i sviktende muskelstyrke i benmusklene (lammelse).
[color=teal][/color]
Kaliummangel kan kan blant annet komme av ensidig kosthold, underernæring eller nervøse spiseforstyrrelser. Forhøyet tap fra mage-tarmkanalen som følge av diare, tykktarmbetennelse, fordøyelsessykdommer.
[color=teal][/color]
Sammen med kalsium, magnesium og mangan utgjør kalium de basiske mineralene og har derfor stor betydning for kroppens syre-basebalanse.
[color=teal][/color]
Sammen med kalsium og magnesium kan det lindre muskelkramper.
[color=teal][/color]
Forekommer dessuten i:
Aprikoser, bananer;) , appelsiner, sitroner, grapefrukt, plommer, druer, kål, salat, karse, fiken, belgfrukter, oliven, spinat, blåbær, fersken, nøtter, mandler, tomat, selleri, epler.
[color=#008080][/color]
D-VITAMIN
D-vitamn blir omdannet til et hormon som er i stand til å kontrollere opptaket av kalsium og virker i n'rt samarbeid med biskjoldkjertelen.
Den voksne utgaven av engelsk syke kjennetegnes av muskelkramper, svake, ømme knokler og epilepsilignende kramper.
Det er bare sommersolen som har nok ultrafiolett kraft til å få i gang hudens vitaminproduksjon!
[color=#008080][/color]
Forekommer i: Torkskelevertran, fisk, melk, egg, smør, ost.
[color=#008080][/color]
D-vitamin skal man jo ikke ta for mye av, Lise og jeg er ikke så sikker på om du direkte mangler dette, men mer fisk kan du jo spise - og kanskje ta litt tran?
[color=#008080][/color]
KAMILLE
Urten er generelt smertelindrende og kan brukes ved hodepine, migrene, neuralgi, tannpine, øreverk, muskelsmerter under influensa, kramper, gikt- og podagrasmerter. Den kan også være til hjelp ved hovne ledd.
[color=#008080][/color]
DONG QUAI
Dette er den kinesiske urten som er mest velegnet for kvinner. Den brukes for å styrke forplantningssystemet og opprettolde kjønnsorganenes normale funksjon. Den regulerer hormonene og menstruasjonen. I kokt tilstand virker dong quai stimulerende, krampeløsende og varmende. Den øker sirkulasjonen og gjenvekst av vev, senker blodtrykket, reduserer pulsen, forebygger åreforkalkning og blodpropp, og sørger for at hjertemuskulaturen slapper av. Urten virker også berligende. Den er næringsrik, inneholder vitaminer, og styrker opptak og utnyttelse av vitamin E. Dong quai stabiliserer blodsukkernivået og styrker immunsystemets funksjon. Den har egenskaper som motvirker bakterier, virus og sopp, og er et fantastisk middel ved en hel rekke infeksjoner, også forkjølelse og influensa. Den virker foryngende og mildner reumatiske smerter. Som styrkemiddel anbefales den ved rekonvalesens.
[color=#008080][/color]
Det finnes jo også homeopatiske midler som virker krampeløsende, men jeg vet ikke om du er interessert i å ta det?
[color=#008080][/color]
Ha en frisk dag!
marianne:klem:
[color=#008080][/color]
[color=#008080][/color]

Summer sa for siden:

Utrolig hva du vet Marianne! :stortsmil
Takker:)

Fedonisten sa for siden:

Vet ikke om dette kan være aktuelt for deg - men E-vitaminer er gunstig i forbindelse med smerter i hvert fall. Sånn som mens-smerte-kramper f.eks.... Også gunstig til bruk i de verste PMS-dagene.

:klem:

Summer sa for siden:

Takk, det var en god oppmuntring til å ta e vitaminene mine hver dag.

(Har sluntret litt med dem etter MHM sa jeg trengte ekstra antioksidanter for å ta dem, og da ble jeg litt redd for at jeg ikke hadde nok til all oljen jeg pøser i meg...:rolleyes: og har derfor bare tatt den litt innimellom...)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.