Jeg skjønner ikke hva som går av meg den siste tiden Etter å ha hatt jevn vektnedgang på lavkarbo, og samtidig spist god mat, etter Eurodiett-uka, har jeg plutselig bare lyst til å gafle i meg snop og diverse høykarbo mat og drikke:( er egentlig rart, fordi etter ca seks uker med lavkarbo, så liker jeg maten jeg spiser og har jevnt blodsukker og mye mindre sultfølelse. Er kanskje bare litt deppa, og føler for å trøstespise av gammel vane, kanskje? Er det noen andre som av og til har hatt det sånn på lavkarbo? I går spiste jeg en krokanrull, hadde ikke en gang dårlig samvittighet... Første sjokolade siden en Troika-sprekk for lenge siden.. Vet ikke helt hva som går av meg, nei:confused:
Slike raptuser har vel nok de aller fleste av og til... Det er rett og slett kroppen som prøver å få deg tilbake til gamle kostholdet... For kroppen trenger laaang tid for å skjønne og godta det nye :ja: Det beste er så klart å bite tenna sammen og ikke gi seg. Ikke lett hele tid, men.... [color=darkgreen][/color] Jeg :heia: på deg :D
Ja det er sikkert noe med det, ja. Hadde egentlig ikke tenkt akkurat det, etter såpass lang tid.. Men seks uker er jo egentlig ikke lang tid i en slik sammenheng, endre mye på kostholdet, mener jeg. Må vel bare stå han over, og ikke sprekke FOR mye ihvertfall:o
Nå har jeg vært på lavkarbo- kosthold i snart to år... Og jeg har mine raptuser av og til :ja: [color=darkgreen][/color] Kroppen trenger faktisk så mye som opptil 2-3 år etter endt slankekur for å stabilisere seg :ja:
uff jeg har også og har det sånn nå ,kjørt i meg snop kjeks vafler ,bare drittmat noen dager ,, og blir så dårlig sitter hele kvelden med vondt i magen , at en ikke kan lære
men nå er det slutt i morgen er det lavkarbo igjen,,for dette her går ikke lenger ,,også så trøtt som jeg blir ,, og drømmer rare drømmer på natten
har jo gått på eurodiett og lavkarbo i ca to år nå ,,med diverrsse utskjeilser innimellom ,,men ikke sånn som i disse dager,, tåler rett og slett ikke karbo brød baguett og diverrsse er vist tabu for meg ,,og blir ikke mett heller,,,så må bare ta meg sammen ,ellers er mine 22 kilo på igjen snart ,og DET SKAL DEM IKKE ,,
Det er bare en ting å gjøre, ja: kutte ut alt "snopet", og fortsette på den rette vei:p er jo egentlig motivert også, men først hadde jeg ekle pms-dager, veide det samme på torsdag som forrige. Nå er mannen min bortreist, og jeg blir sliten av mangel på søvn. Har en gutt som ALLTID vekker oss på natta, han er fire år, og gud vet hva som skjer i hodet hans om natta:o veldig urolig, mye mareritt og må gjerne tisse også.. Han går stort sett på do, men av og til tisser han seg ut i søvne:( nå får jeg heller legge meg, og tømme ut resten av Baileyen
Takk for tips. Ang mat, så har jeg funnet ut at jeg har spist for lite den siste uka, og det kan ha vært med å trigge sug etter karbomat og drikke. Spiste mer mat i går, og dermed var suget mye mindre. At jeg ikke hadde skjønt det. Mindre apetitt hadde ført til at jeg spiste mindre enn jeg faktisk trenger ilp av en dag, da ble suget etter sjokolade og diverse stort! Takk for råd som fikk meg til å tenke:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.