< Tilbake til oversikten

Elektrisk mandelkvern

Adriane sa for siden:

Ønsker meg en elektrisk mandelkvern, men den må kunne jobbe på egen hånd:)
Det jeg mener er at den ikke skal måtte kobles til en "mormaskin", men jobbe for seg selv. Har lett på nettet men finner ingen. det er jo snart marsipantid!

Pearl sa for siden:

Det ønsker jeg også. Laget Gerds ostekake igår og hakket mandler for hånd. :ønske til jul:

Adriane sa for siden:

Ser ut som om det ikke finnes:( Man må kjøpe en ny maskin med mandelkvern som tilbehør. Ser at noen bruker elektrisk kaffekvern, men hvordan funker det tro?

Huldr sa for siden:

Jeg har brukt det, men den går fort varm ... og det går bare små mengder i om gangen. Det blir ikke kjempe-finmalt heller, det beste etter min erfaring, ihvertfall til kransekake, er manuell kvern - og helst bør det males to ganger ... Marsipan trenger man vel ikke ha fullt så finmalte mandler til, da går det bra med kaffekverna - hvis man er litt tålmodig :)

Jeg har en sånn magic bullet-kopi fra Ellos, tror den kostet ca 350 kr. Veldig allsidig, tar liten plass på benken, men den bruker litt tid den også, og man må som regel riste på den underveis for å få ingrediensene ned i bunnen. Husker ikke helt hvordan den er med mandler :o

hilta sa for siden:

Har fått tips om å bruke stavmixer eller blender. Har sjøl leita etter elektrisk mandelkvern, men det finnes visst bare som tilbehør til kjøkkenmaskiner. Skal prøve stavmixer. Håper det funker.

Kitt sa for siden:

Helt enig med Frøy om at den gode, gamle mandlekvernen er best til kransekake.
Har prøvd mange varianter for å få malt mandlene, men kommer alltid tilbake til den manuelle!

Til Gerds ostekake bruker jeg stavmikserbollen. Da skal det jo ikke være så finmalt akkurat!
Selv om jeg har laget den med grovhakket, men det ble for grovt!

BlirFjong sa for siden:

Jeg bruker stavmikser, veldig effektivt og greit :) Har også en sånn sak på kjøkkenmaskinen men blir som regel til at jeg bruker stavmikseren.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.