Hei. Er en smule frustert, sint, oppgitt og ganske rådvill akkurat nå... :veitikke: Den første mai sa jeg meg mer eller mindre fornøyd med vekttapet mitt, og tenkte at jeg nå måtte finne et kosthold der jeg klarte å holde vekta. Har klart det hele veien, selvfølgelig med noen svingninger, men har IKKE vært over den vekta jeg sluttet på. Nå derimot - et halvt år senere - begynner plutselig vekta og krabbe oppover OG over den magiske grensa, og selvom jeg nå har strammet inn igjen, fortsetter jeg å gå oppover!?! Hva har skjedd? jeg spiser akkurat det samme og skjønner ingenting. :confused: Noen som vet hva jeg kan gjøre galt?
Huff, nei, ikke gravid håper jeg....
Jeg spiser minimalt med brød, og da er det enten mørkt rugbrød, rugsprø eller disse små kliknekkebrødene. Når det gjelder tilbehør til middag, unner jeg meg kanskje 1-2 spiseskjeer naturris eller fullkornspasta en sjelden gang. I helgene hender det jeg spiser små mengder med søtt (sjokolade/potetgull) men det er lite sammenliknet med raptussene jeg hadde tidligere. En vanlig dag kan se sånn ut:
Jeg drikker proteinshake til frokost (håndfull frosne bringebær, 2ss olje, 2 ss knuste linfro, 4 dl vann og 30 g protienpulver)
Til lunsj er det alltid salat m/eller uten middagsrester
middagen lages i lavkarboånd.
Jeg har ikke gått på ketolyse siden april og har levd lavkarbo siden.
Har slitt med dårlige knær, og har ikke trent annet en lette styrkeøvelser det siste året Har trent spinning ca 3 g i uken den siste mnd, så jeg er i gang :-)
Jeg tror du skal ta det ganske med ro. Leve slik du pleier og se det an litt. Det kan være tilfeldigheter, det kan være mensen på vei eller eggløsning. Da samler man fort en del vann i kroppen.
:)
Synes du har vært veldig heldig jeg da og sluppet unna med kun 2 kilo i + :)
Er helt vanlig å legge på seg litt når man øker i karbene (jeg har lagt på meg 4 :mad:)
Men jeg håper de forsvinner igjen når kroppen er vant til bittelitt mer karber :)
Dere er så søte :-) Takk for mange svar. Ja, jeg vet jeg har vært heldig OG jeg hadde regnet med å legge på meg 2 kg i vann rett etterpå. Var forberedt, men ble SÅ glad når de aldri kom. Rart det skulle komme akkurat nå ?????
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.