jeg bare lurer på hva dere spiser etter trening??
trenger litt tips... har forstått d slik at jeg må ha litt karbo etter en treningsøkt, men i min "angst" for å få i meg for mye karbo, har jeg litt vanskeligheter med å finne "d rette" å spise...
Jeg vet ikke hva/hvordan du trener, men jeg spiser ikke noe karber etter en treningsøkt (ca en time kardio med litt styrketrening i tillegg).
Jeg drikker vann under trening og etterpå prøver jeg å få i meg minimum ett egg.
Vanligvis spiser jeg 1-2 skiver med lollypopbrød med smør, ost, makrell i tomat og majones eller skinke, ost og majones.
Jeg dusjer og så spiser jeg.
I følge tanitavekten min har jeg ikke mistet muskelmasse siden jeg begynte med ketolyse, så det kan jo ikke være så hakkandes galt det jeg gjør??
Ellers har vel Runegutt og Bulldog (det er de jeg kommer på akkurat nå, det er flere!) mange gode tips om trening og ketolyse/lavkarbo. Sjekk ut treningsforumet her inne! :)
tusen takk for svar!:)
egg kunne kanskje være no for meg... fiberrik med kokt egg på..:)
har jeg forstått d riktig så må man ha både proteiner og karbo etter trening... går ikke lengre på ketolyse, men prøver å være måteholden med karboene, som sagt tidligere, har jeg nesten litt "angst" for å få i meg for mye...
idag trente jeg før frokost, så spiste 2 knaskegulrøtter og en halv atkinsbar etterpå.... er d greit? vil iallefall tro at gulrøtter er bedre enn banan...:p
Som type2 diabetiker har jeg blitt utstyrt med det fortreffelige redskapet Blodsukkermåler.
Ved styrketrening og kardiotrening med litt trøkk, f.eks GK, fikk jeg en lang periode en h.. økning av blodsukker rett etter trening, til tross foret reint proteininntak.
En eller annen smart person her kom med en artikkel, der det viser seg at kroppen kan omdanne protein til glukose, spes. melkeprotein.
Litt testing, måling, trening,spising etc. har jeg funnet ut at:
Når musklene er tomme, kan jeg ikke spise bare protein, da blir det glukose i bøtter og spann av det. Mekeprotein er verst, men egg er ikke så bra det heller.
Så, jeg spiser nu en tallerken havregrøt, kokt på 1,5 l grove havregryn, med smør, splenda eller syltetøy uten sukker, og masse kanel.
Deretter spiser jeg 2 egg.
Dette fungerer supert.
Blodsukkeret går faktisk ned, og musklene føles fulle.
Prøv i vei.
Kan forøvrig anbefale treningsprogrammet RYP for styrke, og GK for kondis.
syns d har vært skikkelig vanskelig å finne noe å spise etter trening altså...
har til nå, når jeg har trena om morgenen kun trent kondisjon, d før frokost, så har spist min vanlige frokost etter d, en joghurt med fedonmusli..
når jeg har trena på kveldstid har d variert litt med body pump og kondisjon... har da spist en atkinsbar, eller ei skiva med no godt pålegg...
har idag fått meg styrketreningsprogram, så heretter blir d nok mest styrketrening... så kanskje havregrøten kan funke veldig bra da... bortsett fra når jeg trener om morgenen, for da spiser jeg frokosten på jobb... :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.