Enig, Charisma! :heia:
Marian Keyes er den ulitmate koselitteraturen, utrolig morsomt, smart og rørende!
Synes "Watermelon" er den dårligste, sammen med "Angels", mens "Rachel's holiday", "Sushi for beginners"; "Last chance café", "Lucy Sullivan is getting married" samt de 3 nyeste bøkene er de klart beste :ja:
Dette er bøker som bør leses på engelsk også (iallefall om man leser engelsk) ellers går man glipp av mange elegante og morsomme språklige vendinger!
Flott! der fikk jeg noen tips til ei jeg aldrig har lest :D
Liker å lese på orginalspråket..om jeg kan det da:eek:
Tror jeg og har sagt det før....men bøker som feks Wind in the willows...og Whinnie the Pooh bare måååå leses på engelsk!!! De er vidunderlige da :D
Rosamunde har forøvrig gitt seg nå:(
Hu begynner å bli en svært gammel damer...men les The Shellseekers...September og Coming home...samt Winter Solstice...den leste jeg om igjen nå før jul....fantastisk førjuls lesning :love:
Enid: Skal lete etter den ...så jeg finner ut hvem som har skrevet den:)
Holder på å lese Kjetil Bjørnstads "samtale bok" med Kolbein Falkeid...med innlagt
grining...lol. Falkeide treffer meg så hardt, så hardt i sjela...go-vondt :love:
GURI!! Så det først nå, Jorun! Yes! Det er den :D.D
Nettopp avsluttet Mengele Zoo (lydbok). En veldig bra bok, men århundrets beste? Nja.. :veitikke: Veldig åtti-talls miljøfokus, men skremmende hvor lite vi hører i dag om de sakene som var store da. De har jo ikke akkurat blitt mindre.... :rolleyes:
Jeg leser nesten bare engelske bøker, men for de som gjør det samme, her er noen veldig gode jeg har lest i det siste:
Rohinton Mistry: A fine balance
Mohsin Hamid: The Reluctant Fundamentalist
Vikas Swarup: Six suspects
Gregory David Roberts: Shantaram
Carlos Ruiz Zafón: The Shadow of the Wind
Bill Bryson: In a Sunburned Country og A Walk in the Woods (kan ikke leses på fly eller tog pga konstant, ufrivillig krampelatter..)
Ildefonsod Falcones: Cathedral of the Sea
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.