< Tilbake til oversikten

Vil du lese en god bok?

Enid sa for siden:

Enig, Charisma! :heia:
Marian Keyes er den ulitmate koselitteraturen, utrolig morsomt, smart og rørende!

Synes "Watermelon" er den dårligste, sammen med "Angels", mens "Rachel's holiday", "Sushi for beginners"; "Last chance café", "Lucy Sullivan is getting married" samt de 3 nyeste bøkene er de klart beste :ja:

Dette er bøker som bør leses på engelsk også (iallefall om man leser engelsk) ellers går man glipp av mange elegante og morsomme språklige vendinger!

Nannah sa for siden:

Flott! der fikk jeg noen tips til ei jeg aldrig har lest :D
Liker å lese på orginalspråket..om jeg kan det da:eek:
Tror jeg og har sagt det før....men bøker som feks Wind in the willows...og Whinnie the Pooh bare måååå leses på engelsk!!! De er vidunderlige da :D

Rosamunde har forøvrig gitt seg nå:(
Hu begynner å bli en svært gammel damer...men les The Shellseekers...September og Coming home...samt Winter Solstice...den leste jeg om igjen nå før jul....fantastisk førjuls lesning :love:

Enid sa for siden:

Fikk lyst å lese "Front Runner", Nannah! :ja:

Nannah sa for siden:

Enid: Skal lete etter den ...så jeg finner ut hvem som har skrevet den:)

Holder på å lese Kjetil Bjørnstads "samtale bok" med Kolbein Falkeid...med innlagt
grining...lol. Falkeide treffer meg så hardt, så hardt i sjela...go-vondt :love:

GURI!! Så det først nå, Jorun! Yes! Det er den :D.D

Photobscura sa for siden:

Høres ut som en fantastisk bok :)

Nannah sa for siden:

Fakeid lr "Front runner" ? :D

Begge er i grunn fantastiske....på hver sin måte :)

Carisma sa for siden:

Nettopp avsluttet Mengele Zoo (lydbok). En veldig bra bok, men århundrets beste? Nja.. :veitikke: Veldig åtti-talls miljøfokus, men skremmende hvor lite vi hører i dag om de sakene som var store da. De har jo ikke akkurat blitt mindre.... :rolleyes:

Carisma sa for siden:

Holder for tiden på med Charlotte Isabel Hansen av Tore Renberg på lydbok ("Det er forfattaren sjølv som les":D) Og den er bare fantastisk!

Trulte42 sa for siden:

Jeg bare elsker Charles Bukowski. Noe for seg selv, men jeg har notert meg navnet på forfatteren som ble nevnt her...

Aphrodithe sa for siden:

Tom Kristensen - Dragen. Meget bra bok, tempo hele tiden, korte kapitler, og ingen dø-perioder!

Chunky sa for siden:

Jeg leser nesten bare engelske bøker, men for de som gjør det samme, her er noen veldig gode jeg har lest i det siste:

Rohinton Mistry: A fine balance
Mohsin Hamid: The Reluctant Fundamentalist
Vikas Swarup: Six suspects
Gregory David Roberts: Shantaram
Carlos Ruiz Zafón: The Shadow of the Wind
Bill Bryson: In a Sunburned Country og A Walk in the Woods (kan ikke leses på fly eller tog pga konstant, ufrivillig krampelatter..)
Ildefonsod Falcones: Cathedral of the Sea

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.