MoaMoa sa for siden:
Tenkte da på evt å veksle litt mellom ketolysekuren og kur med sunn mat (frukt, grønnsaker, kjøtt og null godis) ?
MoaMoa sa for siden:
Tenkte da på evt å veksle litt mellom ketolysekuren og kur med sunn mat (frukt, grønnsaker, kjøtt og null godis) ?
Lava sa for siden:
Nei, tror ikke det er lurt å blande slik,
da må itilfelle periodene du bruker hver kur være lang nok liksom,
slik at det "virker"...
Photobscura sa for siden:
... Mener du at Ketolyse og tilsvarende ikke er sunt? :confused:
Lava sa for siden:
"ketolyse og annen sunn kost"
jeg oppfatter det som om hun mener at det er sunn kost..
Ikke sant?
Lava sa for siden:
Så ikke den jeg... :p
Photobscura sa for siden:
;) ...
Løvetann sa for siden:
Jeg mener å huske at Torkil har skrevet noe i retning av at for hver gang man bryter ketosen, blir det vanskeligere å komme inn igjen i den eller at den virker dårligere. Jeg tror ikke det er lurt å veksle mellom ketolysekuren og andre opplegg! Ketolysekuren er en omstilling av forbrenningen og bør gjennomføres sammenhengende over tid.
Ketolysekuren inneholder mye fett. Mens frukt og en del grønnsakssorter inneholder mye karbohydrater. I siste nummer av Mat & helse skriver Iver Mysterud (nr. 10/2008, s. 59):
"Den som får en stor andel av matens energi fra fett, får et metabolsk system som er tilpasset å forbrenne mye fett. Tilsvarende blir stoffskiftet til dem om spiser mye karbohydrater, tilpasset glukose. Det tar imidlertid tid å få et enzymsystem og en hormonell balanse som er beregnet å bruke slikt sykker som hovedenergikilde, til å bli godt innkjørt på fettsyrer - og motsatt. I overgansperioden vil både overskudd og fysiske prestasjoner svekkes fordi det tar tid å tilpasse enzymsystemene til den ene eller andre oppgaven."
Jeg tror et vekslende opplegg som du beskriver, kan gi deg det verste av begge tilnærminger: overgangsproblemer, dårlig form - og vektøkning.
Så jeg anbefaler at du holder deg til ett opplegg og følger det konsekvent.
:goodluck:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.