Håpefull sa for siden:
Jeg bare lurer på om sukrin er helt trygt å spise?
Håpefull sa for siden:
Jeg bare lurer på om sukrin er helt trygt å spise?
Aryana sa for siden:
Det skal visst være helt trygt MEN det smaker helt grusomt.
Kjøpte en pakke for en stund siden og bl veldig skuffet. Sukrin har en veldig
besk ettersmak som gjør at jeg hvert fall ikke klarer å spise det.
CHESS sa for siden:
Enig, sukrin har en ekkel lukt og smaker "industri".
Har prøvd å ha det på grøt, bart, men smakte ikke godt.
Det ble mye bedre når jeg på forhånd blandet sukrin og kanel
i en skål, for så å drysse over grøten !! Nå går det ann.
SusieBlues sa for siden:
Jeg synes Sukrin er fint å ha på f.eks vafler. Da får man knasingen av sukker..
Jeg smaker ingen ettersmak på sukrin, men jeg synes ikke det er akkurat det samme som sukker.
Kula sa for siden:
Jeg bruker Sukrin noen få ganger i løpet av et år, nemlig som erstatning for strøsukker på bringebær med fløte når det er sesong for det.
Jeg syns det er helt topp - anbefales!
Pearl sa for siden:
Jeg liker den også. :)
SusieBlues sa for siden:
Ja, det hadde jeg glemt. Som strøsukker på jordbær med fløte er den flott!
solsikke sa for siden:
Jeg bruker også sukrin...og så lenge du ikke varmer den opp er den helt ok.
Men jeg prøvde å bruke den i eggekrem engang, og det ble ikke noe suksess...smakte helt grusomt når den ble oppvarmet, sikkert pga. den kjemiske sammensetningen..smakte nesten som tran...grusom!!
Men som "strøsukker" er den helt ok!!
Impulsiw sa for siden:
Kan dette være noe? Fribol heter det. Fåes på apoteket tror jeg.. sikkert på nettet også. er noen oppskrifter der :ja: Hmm..går kanskje han å prøve å bytte ut hvetemel med ketolysemix? Kanskje man kan få skikkelige muffins :D
magdalena sa for siden:
Jeg synes sukrin er det beste søtningsmiddelet av de jeg har brukt tidligere( splenda og natren).Men bruker det kun i smørgrøten,ellers styrer jeg unna kunstig søtning. Det smaker egentlig ingenting,men betyr så mye sammen med kanelen i grøten min når resten spiser risengrynsgrøt.. Er veldig svak for "nissegrøt":o
Impulsiw sa for siden:
Ellers er jo stevia trygd å bruke. Det kan du bestille her:
www.friendlyshop.nu/index.php/Stevia-Vit-50g-Stevia-White-1.76oz./Detailed-product-flyer
Det tilsvarer ca. 17 kg sukker.. :D
Håpefull sa for siden:
Tusen takk for alle svar!:)
Har smakt sukrin og syns d smaker helt greit, men syns det er en litt "isende" ettersmak. Men så lenge det ikke er karbohydrater i det er jeg fornøyd!
benam sa for siden:
Kjøpte sukrin i går, smakte på det og det var jo nesten som sukker!
Jeg bruker nesten ikke sukker da men kan være greit å ha!:D
isabella sa for siden:
Mange opplever at sukrin blir kornete (går tilbake til opprinnelig krystall konsistens) når de bruker det i bakverk eller etter oppvarming.
Da er det greit å passe på hvor mye en bruker. Sukrin går ikke tilbake til krystallisert/kornete form med mindre man bruker for mye, dvs. mer enn ca 20% av totalvekten i oppskriften. Dersom oppskriften skal ha mer søtning enn 20% kan du bruke sukrin sammen med annen søtningstoff (splenda/natreen e.l.) Det går fint an å kjøre sukrin i blender til melis, dette er lurt hvis man skal lage kalde desserter som f.eks. ostekake.
solsikke sa for siden:
Jeg har nett spist det igjen med frosne bringbær med litt fløyte på...
mmmmm - deilig:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.