< Tilbake til oversikten

Mellommåltider?

Marij sa for siden:

Hei er det noen som har forslag på gode lettvinte ta-med mellommåltider? Har litt lenge til lunsj på skolen og savner alternativer som frukt, yoghurt o.l.
Prøvde cottage cheese med kanel i dag, men det var bare sånn tja....
Litt dyrt egentlig også!

Gode studentvennlige forslag? :)

Areola sa for siden:

Mellommåltider på ketolysekuren, eller Grete Roede? Om du spiser en god og feit frokost er det som regel ikke noe behov for mellommåltid. Det er mange (jeg, blandt annet) som ikke klarer feit frokost, så jeg spiser cc med litt søtstoff og kanel. Ikke så veldig fett, men jeg er mett til lunsj alikevel.. Om du må ha noe før lunsj, kan feks en babybelost hjelpe, eller skinke og ost rullet sammen være godt å ha:)

solsikke sa for siden:

Du kan lage deg oopsie-roll, og spise innimellom med pålegg f.eks.
Det er ikke særlig dyrt, du trenger egg, kremost og bakepulver..og så smaker det kjempgodt!!

Antoinette6 sa for siden:

Heeeelt riktig, solsikke :)

JenJen sa for siden:

Avocado med baconost, middagsrester, tyrkisk yoghurt med soyaflokker, cottage cheese med krem og litt bær, kyllingwok :)

Marij sa for siden:

Takk for svar :)
Ja mente til ketolysekur, ikke grete roede (står bare det fordi det er det jeg har drevet med før og kan mest om).
Spiser egg og tunfisk omelett til frokost, men det holder ikke til lunsjen som er 5 timer unna...
Ikke har jeg steikeovn her på hybelen engang! Så på de brødoppskriftene o.l. DET hadde egentlig vært det beste.
Middagsrester eller salat er lunsjen min.
Men skal søke opp den tyrkiske yoghurten dere skriver om tror jeg.
Noen som vet hvor mange kalorier den ligger på?
Det henger noe igjen etter GR så er livredd for å spise for mye ;) Så når jeg først veier grønnskaker o.l for å skjekke for KH, -så veier jeg kjøttet også ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.