Hvordan gjør dere andre det i forbindelse med f.eks. møtedeltagelse hvor det blir servert mat?
Jeg merker at de gangene jeg fraviker et ketogent kosthold er i forbindelse med møter som varer hele dagen eventuelt med middag om kvelden. Prøver å bøte på dette med å spise mye strengere før og etter disse møtene. Det har ikke vært så mange ganger i løpet av disse 3 ukene, men det sliter helt klart. Vet også at det blir noen møter fremover mot jul.
Senest i dag satt jeg i et møte hele dagen, hvor det ble servert snitter til lunsj. Spiste 3 stykk- Brødmengden tilsvarte vel ca 1,5 tynn skive med vanlig loff. Klarte i alle fall å la være å spise twist og lapper som var på bordet under møtet.
Har vært på andre møter hvor det er servert buffet og da er det greit.
Ja, dette er et problem. Jeg pleier å løse det med kun å spise pålegget som veldig ofte er skinke og ost eller reker. Så sier jeg at jeg ikke tåler brød.... så slipper jeg fokuset rundt dietten ol. Litt feig, men dog:)
Er det annen mat som f.eks pizza på menyen - så avstår jeg. Passer alltid på å ha med meg noe jeg kan spise som jeg tar før møtet, slik blir det lettere å avstå. Og for meg er det i hvert fall ikke det noe problem, er jo ikke like sugen på noe å pute i munnen lenger.
Enten spiser jeg pålegget eller så spiser jeg ingenting. Hvis jeg er sulten spiser jeg før møtet. Jeg har vært ganske åpen på slankingen og de fleste har sett resultatene. Da er det faktisk nesten ingen som tør å kommentere noe særlig. :)
Å la være å spise har jeg ofte både før og etter start ketolyse praktisert ved korte møter. Det er ikke noe problem.
Det er vel heller i settinger som i dag, da jeg satt i møte fra 9 til 15, da må jeg ha noe mat. Var heller ikke i den tryggeste settingen, slik at å levne igjen brødet føltes feil (innkalt som vara til politisk utvalg). Det hadde nok vært mye enklere om jeg hadde kjent folkene jeg var på møte med bedre.
Er det ikke lov å ha matpakke på sånne møter, eller er det uhøflig og?
Hvis det ikke er feil, så kan du jo lage deg oopsier og spise mens de andre spiser det de spiser, eller ta med en salat eller noe?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.