MoaMoa sa for siden:
Har gått med ca 8 kg, men har ikke minsket noe særlig rundt magen. Hva med dere andre?
MoaMoa sa for siden:
Har gått med ca 8 kg, men har ikke minsket noe særlig rundt magen. Hva med dere andre?
Gerd sa for siden:
Jeg har minka 25 cm rundt magen. 22 cm 1. året og 3 cm. etter jeg slutta å slanke meg :ja: Men fremdeles er det noe igjen rundt magen. :ja:
Vibeke-67 sa for siden:
Jeg har minket masse rundt magen - ca 25 cm. Men det er først gjennom trening at det virkelig har strammet seg opp. Nå de siste månedene spesielt, selv om jeg ikke har gått ned så mye eller blitt smalere rundt livet. Men valker er nok der enda. Har forresten gått ned 16-17 kg på 1.5 år.
MoaMoa sa for siden:
[url="http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZNxmk570YYNO"][/url] Trener du noe spesielt ? Har investert i en rockering jeg da, men den er sinnsyk vond å bruke. Er forresten fra Oppland jeg også.
[img]http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb112&pp=ZNxmk570YYNO[/img]
Gerd sa for siden:
Jeg har ikke vært flink til å trene. Har jo kjøpt rockering og begynt med den litt smått... Vondt ja :D Satser på at det hjelper over tid :ja:
Vibeke-67 sa for siden:
Jeg trener yoga - og er helt yogafrelst faktisk. Jeg begynte i mai. Nå trener jeg 3 ganger i uka, og det er bare helt fantastisk.
scartz sa for siden:
Jeg har gått ned 7 kg, og tatt av 7 cm av midjen. Så jeg går vel ca parallellt ned ;p Men nå er jo magen "problem"området mitt også. Dvs der er det mest fett å hente :p
Lava sa for siden:
Rockeringen min er forlatt... glemmer den desverre.
Gikk inn mye i magen, tok av 7-8 kilo og "hengemagen" gikk inn,
så ja den blir borte, litt om litt.
men tipper trening gjør susen for det meste! :heia:
(jeg trener ikke.....)
HenriettKK sa for siden:
Føler at magen blir større jeg :o Mulig fordi det minsker alle andre steder. Mister rett og slett ikke magefettet!
nattfrue sa for siden:
Joda, det forsvinner rundt magen også, men det er kanskje der det går saktest :) Nå er jeg epleformet fra naturens side, så det er ikke annet å forvente, egentlig. Dessuten er det jo slik at kvinnekroppen er ment å ha et visst fettlag på magen, spesielt på den nederste delen. Det er fett som kroppen er mer tilbakeholden med å gi slipp på - men, går du ned i vekt, går du ned overalt, også der :)
Hannehk sa for siden:
Jeg måler ikke, men magen er det området jeg ser best at jeg har gått ned på :)
Nå skal det sies at for min del var det der mesteparten av fettet var plassert også da ....:o
Antoinette6 sa for siden:
Ja :)
Pearl sa for siden:
Jeg har nok gått ned rundt magen, men det som er igjen sitter nesten alt rundt magen. Det spørs om det ikke er trening som skal til for å knekke resten av magefettet. :)
boggi sa for siden:
Jeg har ikke minsket noe særlig rundt magen, syns også at den har blitt litt større... Nedre del henger liksom litt meir.. Men gått ned noen cm på "øvre del" (over og under navlen meiner jeg da :))
Anitra sa for siden:
Ja, har på 2 uker krympet 5 cm under navnlen, og men ikke like mye over. Så jeg ser det går i riktig retning.
Andy sa for siden:
Magen går ned den.
Saken er at det er der man fokuserer og tenker seg alt fettet. Det er jo feil. Det legger seg rundt hele kroppen, og slanker du deg (ved fettforbrenning) så går alt ned proposjonalt vil jeg tro. Er du usikker så finn frem målebåndet og mål armer, bein overkropp og mage. Og sammenligne dem. Jeg måler ikke, men ser magen blir mindre fordi buksene blir for store.
MoaMoa sa for siden:
Ja føler litt det samme jeg :) Men jeg merker på buksene mine at jeg minker, men det er ikke så mye i forhold til resten av kroppen og da virker den jo liksom større :veitikke:
Tulla 81 sa for siden:
Jeg har gått ned 10 kilo og 10 cm rundt livet.
Jeg går på in-body-weith hver gang jeg er hos kostholdslegen. Der måler jeg hvor mye jeg jeg har gått ned på det indre fettet. Det som ligger rundt de indre organene i magen. Det er dette indre fettet som er det farlige, og det som forsvinner først. Derfor vil magefettet forsvinne til slutt. Da alt som er inne rundt organene er borte.
Kroppen er smart slik, tar det farlige først og det kosmetiske etterpå.
Jeg HATER magen min, men må nok vente noen kilo til før den for alvor begynner å forsvinne!
Vibeke-67 sa for siden:
Det er ganske interessant hvordan fettet forsvinner. Jeg har stått nesten bom stille på vekta de siste månedene, det går veeeeldig sakte, vi snakker maks 1 kg i måneden. Og da tar jeg litt godt i. MEN kroppen minker! Noe utrolig! Armene, beina, ikke minst ryggen! Magen krymper, leggene, halsen, ansiktet. Dobbelthaka er borte og kinnbein er synlige. Nesten sånn at de siste tre kiloene synes noe utrolig bra!
Kanskje det har noe med det indre og det ytre fettet, som Tulla skriver? At nå er det indre fettet "normalt", og dermed så ser jeg så godt de kiloene som forsvinner? kanskje også derfor det går så sakte, fordi det sitter best i?
Som sagt så har jeg også mage, som har krympet 25 cm. Alle cm gikk bort de tre første månedene, men magen har endret seg MASSE, spesielt de siste månedene. Nå kan jeg se på magen min, og den er virkelig fin! Noen muskler som er synlige der på siden og greier.
Er bare utrolig fascinerende hele greia med hvordan lavkarbo og trening virker på kroppen. :heia:
HenriettKK sa for siden:
Hva slags trening driver du med?
Jeg synes at jeg har mistet mest på ryggen, og i ansiktet :)
Vibeke-67 sa for siden:
Jeg trener yoga tre ganger i uka.
meksiko sa for siden:
her er det bare å sette i gang med trening,helst kondisjonstrening,men også øvelser på mage/rygg. man kan ikke punkttrene et område på kroppen,så en kombinasjon av kondisjon/styrke må til.For deg som ikke har mulighet til å trene på et gym,ut på tur. BRUK BENA.Det er gratis,setter i gang forbrenningen,og du får masse frisk luft også. LYKKE TIL.
Skippy sa for siden:
Synes jeg mister fett på sånne rare steder. Ryggen er helt forandret, men magen er bare litt forandret. Ser ut som jeg har mistet mye over bringa og skuldrene, visste ikke jeg hadde for mye der. Og så er alle buksene blitt for vide under baken, skikkelig ufiks i klærne for tiden:stortsmil. Har prøvd å måle, men det ble bare tull. Fant ikke samme sted og klarte ikke å holde samme "stramming" i muskla osv.
solsikke sa for siden:
Du kan jo få noen andre til å måle deg i starten...det gjorde jeg:)
Mannen min syns det var like spennende som jeg på resultatet;)
KetoKay sa for siden:
Jeg har ikke målt meg, men fått positive bemerkninger på magen fra venner, pluss at jeg har bytta til en str mindre i arbeidsbuksa. Det er artig.
LilleM0r sa for siden:
Jeg har mine overflødige kilo jevnt fordelt over hele kroppen, men det jeg merker er at de første kiloene som forsvinner antaglig kommer i fra magen. For der er der jeg mer ker den største forskjellen!! :heia:
Elizabeth sa for siden:
De første kiloene mine er fra baken. -5 cm på baken på 1,5 uke. :D Klager ikke på det.
Anitra sa for siden:
Jeg har nå målt meg, og magen er det jeg har krympet minst på. På lårene derimot er det 6 cm!! Puppene 4 cm :(
screwball sa for siden:
Jeg har mistet enormt med magefett. Har litt igjen som sitter rimelig hardt, men bortsett fra det er jeg utrolig fornøyd med hvor mye jeg har mistet.
Dette som nevnes vedrørende at man mister det farlige fettet rundt indre organer stemmer nok bra, jeg er nå vesentlig lettere enn mange av kompisene mine som er omtrent samme høyde og kroppsbygning som jeg har nå, men de har et mye mer usunt kosthold og har nok dermed endel mer fett rundt indre organer enn det jeg har nå. Merket kiloene raste av meg mens jeg ikke merket så stor forskjell på klærne, og det tror jeg har med at jeg i disse periodene mistet mye av det indre fettet. Ikke gått ned i styrke/muskelmasse, så er ikke musklene som har blitt borte heller.
Jabba sa for siden:
Jeg har ikke målt meg - men i dag kunne jeg fint ta på meg - (og bruke hele dagen uten å holde pusten!!!) - buksa jeg kjøpte for en stund siden og som så altfor fort ble for stram rundt magen! Så JA -min mage har minka !!! Og bra er det for det så virkelig ut som jeg var gravid i 8-nde mnd enkelte ganger! Skikkelig utspilt var jeg!!! Heldigvis er det ikke fullt så galt nå !!!
screwball sa for siden:
Vil legge til at de 3x jeg har skjeiet kraftig ut med karbo har jeg merket at jeg er blitt veldig oppblåst i magen, så tror nok også dette med en bedre fungerende fordøyelse også bidrar til noen cm over magen...
Anitra sa for siden:
Der er jeg helt enig. Jeg merker forandring med magen med en gang!
Pearl sa for siden:
Jeg merker tydelig i det siste at magemålet er blitt mindre. Det er utrolig deilig. :)
MoaMoa sa for siden:
Takk for mange interessante tilbakemeldinger. Og flere mottas med takk. ;)
Har ikke målt meg med målebånd på en stund, men gjorde det i dag, og det var minus 18 cm rundt magen det gitt!! Har gått ned en buksestørrelse. DEILIG!!!!
Anitra sa for siden:
Så flott MoaMoa!! Jeg merker at magen er krympet ja, nå fikk jeg på meg en genser jeg kjøpte for 2 år siden, og den sitter løsere nå enn da!
solsikke sa for siden:
Litt oppdateringer, har minket 22cm rundt magen fra jeg startet til no:)
Så ja, magefettet blir borte;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.