Jeg klarer ikke holde meg 100% på lavkarbo om dagen jeg, sliter med ekstrem hodepine!
Er student og det kreves en del lesing frem mot en stor eksamen i november, og med dundrende hodepine dagen igjennom fra morgen til kveld så blir jeg utslitt jeg.
Igår var jeg så sliten at jeg bare gråt, merker at lavkarbo gjør noe med meg, på mange måter blir jeg mye mer aktiv og energisk...men på en annen side så blir jeg forferdelig sliten!
Har ikke klart å holde meg unna verken mel eller godis :( men det har selvsagt vært begrenset..
Noen som vet hva jeg kan gjøre for å bli raskere kvitt søtsug, og hodeverk?
Jeg pleier å få hodepine noen dager når jeg går inn i ketose. Pleier også å få litt ubehag også i magen. Det går ganske fort over. Jeg lurer på om den omstillingsprosessen vil ta lengre tid for deg hvis du ikke er konsekvent og går litt inn og ut av ketose? Søtsuget forsvant etter noen uker hos meg. Men jeg tror ikke det forsvinner så lett hvis du ikke er konsekvent. Men hold ut, alle overgangsplagene forsvinner. :)
Etter hva jeg leser i dagboken din, er det ikke mye karber du spiser.. Da er det fort gjort og havne i ketose. Eller så kan det være at har litt sukker-abstinenser, men det avhenger av hvor mye sukker du spiste før, da.
Eller kan det rett og slett være stress og/eller sykdom?
Uansett så ønsker jeg deg god bedring, hodepine er ikke godt :klem:
Hmh, det blir jo litt karber da... i løpet av en dag.. men kanskje ikke nok egentlig.. jeg vil jo strengtatt ikke i ketose, lært at om man sprekker der så ødelegger man alt...er derfor jeg valgte lindberg fordi jeg MÅ kunne sprekke inne i mellom, ellers fungerer det ikke for meg.
Jeg prøver jo i og for seg å ikke spise så mye karber da, siden jeg gjerne vil ned i vekt noen kg ganske fort.. har 5 kg jeg vil ha av innen en viss tid, og hadde håpet å klare det siden jeg tidligere på lindberg lookalike har gått ned nesten 9 kg på litt over 1 mnd.. Selvfølgelig ikke ett mål i seg selv å gå ned så mye på så kort tid, siden jeg har mindre startvekt nå enn da det skjedde... men 5 kg på en måned hadde jeg satt pris på.
Jeg har en LEI tendens til å gi meg selv alt for høye mål desverre..
Heisann. Du må ikke stresse med vekta. Da begynner den bare å gå feil vei.
Eg e i ketose for tiden og da regner man egentlig med at man forbrenner fett daglig og kiloene raser av uke etter uke. Men nei, nå har det bremset opp igjen. Det går i rykk og napp hos meg ser det ut til.:hest:
Jeg tar sink, det hjelper på søtsuget. :ja: En kopp eller to med grønn te og sitron om kvelden hjelper også! Tips fra hun på fedonklinikken.
Hvis du ikke vil i ketose kan du øke på karbene, men det bør ikke komme fra hvitt brød og sukker. Du kan spise fedonbrød da. Det er det lite karber i og det er "blodsukkervennlig" :ja:
Siden jeg har insulinresistens/dia2 (vet ikke enda), så merker jeg at med en gang jeg er over 60 karber per dag, blir jeg mer brød og søtsugen. Kanskje prøve å holde deg under 50? Jeg får i alle fall ikke hodepine da.
Nå er jeg på mellomo 20 og 30 karber og søtsuget er totalt fraværende. Men jeg har veeeeldig hodepine. Er på 3 dagen. Det skal visst gi seg hvis man bare holder stø kurs. Så nå drikker jeg masse vann :geip:
Har hatt migrene i masse år, men den er blitt vesentlig sjeldnere og mildere etter at jeg la om til Fodon. Kanskje insulinressistens/dia2 og feil kosthold var forklaringa hos meg?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.