Noen som har en GOD opskrift på glutenfritt brød til ketolyse??:confused:
Prøver å få med mamma, men hun nekter om hun ikke får brød. :mad: Hun smakte på nabobrødet og syntes det var veldig godt, men det er jo kruskakli i... Noen som vet??
Jeg har nettopp bestilt og bakt, men ikke smakt på enda, brød fra spisdegslank.no. Det står at det er glutenfritt, og at det inneholder 1,5 gr karbohydrater pr skive.
Jeg har tatt utgangspunkt i forskjellige brød som ligger under oppskrifter, og egenkomponert mitt eget glutenfrie brød.
Jeg har ingen ekstakt oppskrift, så jeg tar litt av det jeg har liggende og prøver å variere litt for å ikke gå lei.
Utgangspunktet mitt er:
7 egg
1 boks cottage cheese
Miks dette godt sammen
Så lager jeg en god deig av:
Hakkete valnøtter
Mandler
Litt salt
Sesamfrø
Valnøtter
Linfrø
Rapsolje
Solsikkefrød
Stø solsikkefrød på toppen for å få en god skorpe
Jeg tar rett og slett litt forskjellige nøtter og frød som er glutenfrie og hakker det godt. Vi som har glutenallergi er jo ikke vant til så grovt brød ;)
Jeg har også brukt litt bakepulver og fiberhusk for å binde deigen.
Det er vel ikke helt lovlig på ketose, men av og til bruker jeg også litt glutenfri havregryn oppi. Dette gir en veldig god smak på brødet, og uansett så er det sunnere en vanlig glutenfritt brød :) Denne oppskriften gir 2 små brød, evn. 1 stort.
Steketid er på ca. 2 t., se det litt an.. Det er bare å prøve seg fram, lykke til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.