< Tilbake til oversikten

Proteinpulver uten aspartam?

Impulsiw sa for siden:

Jeg kjøpte en to kilos dunk med whey max protein med sjokolade. Så ser jeg at det er søtet med aspartam :eek:

Noen som vet om noen andre proteinpulvere som IKKE er søtet med aspartam?

rebekah sa for siden:

Akkurat det samme opplevde jeg også (utrolig irriterende:mad:)

Har lett meg fram til interneutritions proteinpulver, de inneholder kun sucralose og finnes i MANGE smaker (har ikke smakt noen av dem enda); www.internutrition.no/page.php?c1=4

en del av de fra basicnutrition har heller ikke asperatam; www.basicnutrition.no/index.php?cPath=9&osCsid=f7f081781b3360ce4663d19f3e8f95a4

og PowerGym kjører også ganske aspertamfritt: www.powergym.mystore.no/index.php?cPath=23

og proteinfabrikkens "maximize", "proteinpannekaker", "WheyTech", 100%egg protein - maximize", en av soyaproteintypene, 100% whey, og 100% whey isolat.... proteinfabrikken.no/aspx/produkter.aspx?t=1111&g0=168&g1=16&visavdeling=22&g0txt=Sportstilskudd&g1txt=Protein

ProZyme fra TechNutrition ble jeg smertelig klar over at inneholdt aspertam etter at jeg hadde kjøpt, MEN den nøytrale smaken har jeg sett at ikke inneholder søtning www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=702

Ridegirl sa for siden:

Proteinfabrikken har noen proteinpulver som det er sucralose i... Bla Night Charge, den er i jordbær og sjokoladesmak, og lite karbo i :D
Men en kan da bruke aspartam på ketolysekur, om en ikke har Føllings sykdom da:confused: Står i boka så jeg. Aspartam er i Candarel og er det samme som NutraSweet;)
De har også Protein Delite, søta med aspartam. Kun 5 g karbo pr 30 g (servering), men den bruker jeg gjerne til desserter som smakstilsetning:D

rebekah sa for siden:

...Men acesulfame potassium, er det Acesulfame K? Og er det et "greit" søtningstoff??

Ridegirl sa for siden:

Disse søtningsmiddlene kan brukes på Ketolysedietten

• Cyclamat: E952
  • Aspartam: E951
  • Sakkarin: E954
  • Acesulfam K
  • Stevia
  • Sukrin

Impulsiw sa for siden:

Aspartam er ikke bra. Så du ikke det tvprogrammet på nrk? Tror det var forbrukerinspektørene. Om ei dame som hadde fått diagnosen MS. Hun var arbeidsufør. De så forandringer i hjernen hennes. Så sluttet hun med pepsi max - den er søtet med aspartam - 3 måneder etter på oppnådde hun markant bedring. De "hvite flekkene" på hjernen forsvant og hun ble frisk.

I japan er aspartam forbudt.

Aner ikke hva det er en gang jeg..:confused:

Impulsiw sa for siden:

Takk for utrolig mange linker og tips :ja: Godt det finnes alternativer uten aspartam. Har vært avhengig av pepsi max og har klart å slutte et halvt år. Har ikke tenkt å ha i meg ting med aspartam noe mer.

Synes den var "søt og god" denne whey max fra nutrilab..ikke rart siden den var søtet med aspartam :geip:

rebekah sa for siden:

Bare hyggelig:snill:
Det er SÅ dårlig gjort å stappe aspartam oppi alt! Blir helt irritert når jeg tenker på det. Men sjekk ut de gourmet-proteinpulverene... tenkte jeg skulle prøve meg på dem, de hadde masse spennende smaker.. I tillegg så selger både internutrition og powergym denne berømte MCT-oljen i litersflasker.. så da kan man jo spare litt frakt med å bestille den samtidig (hvis det er noe du interesserer deg for). Og proteinfabrikken har jo UdosChois oljen... ++

Impulsiw sa for siden:

Litersflasker med hva sa du? Har ikke hørt om den oljen jeg..men sikkert noe jeg burde ha..:ja:

www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=702

Denne var nøytral på smak, lavt på karber..men koster selvfølgelig skjorta :D

Impulsiw sa for siden:

OG fri for aspartam..det koster å være kar! :lol:

rebekah sa for siden:

Bare husk på at det KUN er den nøytrale ProZyme`n som er fri for aspertam. (Det var den jeg brant meg på ser du:mad:)

"Ingredienser: Melkeprotein isolat (80% kasein, 20% myse), myseprotein isolat, hydrolysert gluten, emulgator (lecithin), aromaer, søtstoff (aspartam).
I jordbærsmak: Farge (rødbetepulver).
I sjokoladesmak: lavfett kakao.
ProZyme nøytral inneholder ikke aroma, søtstoff eller farge og derav ikke aspartam. "

Impulsiw sa for siden:

Ja jeg så det. Tenkte å bruke den i baking. Men da kan jeg like godt kjøpe ketolyse bakemiks. 130 for 400 gram. :D

MEN det er jo greit å ha noe man kan bytte ut måltider med når man har det travelt. Greit å ha noe i veska som man kan drikke. Har blandet det med litt alpro soyamelk og det ble godt.

Men HVEM pulver er da uten aspartam..LAV på karber..og til en ehh..rimelig penge? :confused: Var jo en jungel å finne fram i.

Impulsiw sa for siden:

Takk takk..her snakker vi :D
Billig og bra! Det er jo fra egg også. Hun sa jeg helst ikke skulle ha noe utvunnet fra melk.. så da er jo dette "grimlende" :ja:

vilya sa for siden:

Noen som vet hva soyaprotein fra Multipower koster på helsekosten?

Impulsiw sa for siden:

Aner ikke. Vet bare at vi ikke skal ha så mye soya produkter. Er visst kreftfremkallende ..:nei: er ikke lett i denne jungelen av råd... sukk..

Impulsiw sa for siden:

nå jugde jeg.. :flau: har en boks stående her med sjokolade.. 289,- kostet den for 750 gram.. acesulfat et eller annet i den i den også.. lurer på hva det er!

StineK sa for siden:

Har en Multipower selv - søtet med Aspartam :nei:

Impulsiw sa for siden:

'
Jeg må innrømme at jeg fortærer den boksen jeg har kjøpt. 500 kroner er litt mye å kaste synes jeg..:rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.