Ovnsbakt pengasiusfilet med brokkolimos og dampa blomkål og sandefjordsmør.
Ovnsstek fisken krydra med dill, salt og pepper. Ca 200 grader i 20-30 minutter.
Brokkolimos:
1 bunt brokkoli i buketter 1 liten løk -kokes mørt i lettsalta vann tilsett 1-2 gode ss smør, og mos det med stavmixeren. Smak til med salt og pepper. ------------------------------
Sandefjordsmør: (Fra ketolyseboka,2 persjoner, tot 3g. kh)
1dl fløte 100g smør 1ss hakket fersk persille, dill eller gressløk Salt og pepper etter smak.
-Kok opp fløten, tilsett smør og rør til sausen er glatt. Tilsett urtene og smak til med salt og pepper ------------------------------
Tinte du fisken først? Prøvde denne fileen engang,men den bare falt fra hverandre. Da tinte jeg den ikke skikkelig. Litt merkelig smak på fisken,men når den var så billig får det gå:p
Er det den merkelige greie som er oppdretta i Vietnam?
pussig at det er nødvendig å frakte fisk rundt halve jorda for å få den til oss. Har ikke vi fisk da;)
Mvh Grovsnus
ha en god laks -torsk-sei-lyr skrei-uer-kveite-sild-ål-sik-harr-ørret-krabbe-reker osv
Jo,den er litt "utenlandsk". Jeg kjøpte den engang fordi Rema ikke hadde stekesei i frysedisken,som jeg synes er billig og godt. Da så jeg denne pengasiusfisken og prøvde den siden prisen var grei nok. Fortsatt har ikke Remaen tatt inn mer av stekeseiene til 29 kroner. WHY???Finner andre den seien hos sin rema?
Prix bruker å ha noen rimelige blokker med sei. Og med grønnsaker og smør er det nyyyyydelig.
Bruker å tine den og blande den med grønnsaker i en ildfast form, inn i steikovnen på 175-200 til det er ferdig (45 min) litt ettersom hvor mye jeg lager. Kan også ta fisken halvfrossen, dele blokka i skiver. Må rekne med noe lengre tid i ovnen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.