< Tilbake til oversikten

Johoooo

candyland sa for siden:

begynte på ketolysekuren mandag, var i ketose torsdag, og i dag lørdag har jeg allerede gått ned 4 kg!!!!:)

Kan vel ha sammenheng med at jeg har bøtta ned med enorme mengder mat og snop før kuren begynte, var nede i 73 kg sist jeg gikk på kuren(tidligere i år) men har nå klart å gått opp igjen til dit jeg starta, 88 kg:(

Det jeg egentlig lurer på er hvordan klarer dere overgangen når selve kuren er over og man skal begynne å tilpasse seg en livstil som holder vekten nede. etter at jeg sprakk sist har jeg opplevd det som at jeg alltid(!!!!!!) er sulten, uavhengig av hva jeg spiser og hvor mye jeg spiser. jeg sliter også en del med overspising. på dagen spiser jeg mye fordi jeg alltid er sulten, på kveldene spiser jeg kun fordi at jeg har lyst på noe godt..... finner meg selv ofte i å ordne meg mat, samtidig som jeg tenker inni meg at det her trenger jeg virkelig ikke!.... og etter jobb har jeg vært så sulten at jeg spiser sjokolade i bilen på vei hjem, og sjuler papiret så ikke sambo skal se de..... flere her som har vært i samme situasjon?? Er litt redd for å havne i samme spor når jeg er ferdigslanka igjen.....

Skippy sa for siden:

Skulle ønske jeg hadde en oppskrift til deg, har opplevd dette flere ganger selv. Det går litt bedre for hver kur, lærer litt mer om meg selv for hver gang. For min del er uregelmessig liv og god hang til trøstespising noe som forkludrer kostholdet. Jeg tror at hva en(ihverfall jeg) spiser ikke alltid har bare med sult å gjøre, men også med hvordan en har det, trøtt, sliten, kos osv. Generelt anbefales jo et kosthold hvor det er mest av sakte karboer, som tillegg til protein og sunt fett da. Ikke alltid enkelt å gjennomføre, men jeg skal prøve nå også. Kanskje øvelse gjør mester?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.