< Tilbake til oversikten

Usikker amatør

ahanja sa for siden:

hei alle sammen:-)
var for 6 uker siden hos en kirurg for vurdering av mageplastikk. da jeg er så heldig å veie litt for mye, hehe, fikk jeg beskjed om å gå ned fra 33.36 bmi til minimum 28 bmi, noe som utgjør ca 16 kg. da dette med overvekt ikke er noe nytt problem for meg, har jeg naturligvis forsøkt omtrent det som er, og det eneste som faktisk har funka, er cambrige-kuren. da gikk jeg ned 25 kg på 3 mnd, og var superfornøyd ett års tid før kg for kg snek seg på igjen....hadde sprengt hele forbrenninga, og la på meg bare jeg tenkte på mat....:eek:
i de siste årene har jeg vel bare gitt mer eller mindre opp, men det er jo en ganske heftig motivasjon i å skulle få fjerne løshud etter 4 svangerskap:)
denne kirurgen jeg var hos, var en ihuga tilhenger av dette med lavkarbo, og anbefalte meg å prøve meg på det, og i forbindelse med har jeg naturligvis en drøss med spørsmål. har den siste mnd (unntatt 1 uke i jula) prøvd meg litt fram sjøl, og har vel funnet ut litt, har blant annet kuttet ut brød, spiser inntil 4 grove knekkebrød pr dag, kutt på poteter, pasta og ris, og godterier selvsagt;). det mest fantastiske jeg opplever er vel at den tunge følelsen i magen blir ganske fort borte etter dager uten denne maten.
så til spørsmåla mine.

• det blir nevnt bøker og dvd-er som brukes. hvilke er det?
  • ketolysekuren? ketolyse, hva er det? forstår det slik at det kan måles, og at det er mens man er i ketolyse man går ned i vekt??
  • denne legen sa at man bør holde seg under 70 g karbo, og at de fleste vil gå ned i vekt da, men dere snakker om 15 - 20 g her.....hvem har rett?:confused:
    også lurer jeg på en ting til slutt, i hvertfall for denne gangen;) : bruker man ikke enormt mye tid på å planlegge og tilberede slik mat? med veiing og beregning og så videre??

takker for alle svar:)

Gerd sa for siden:

Hei og velkommen :D

Ketolysekuren kan du lese om her: www.ketolyse.no

Det er en streng, men effektiv kur :)

Og ja, litt arbeid i starten er det og planlegging.

Og når det gjelder antall karber så er det forskjellig utfra forskjellige lavkarboretninger :ja: Så det rett både 70 og 15-20 karber. Begge deler er lavkarbo. Men spiser du 15-20, så er du på en ketose (fettforbrennings)-kur.

Lykke til med valg :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.