Jeg drikker for det meste Sove og beroligende te... (til måren og kveld...) Den inneholder Humle, melisse, lavendel,pepermynte,pomerans,kamilleblomst og lakrisrot.
også er jeg glad i kinesisk balansete, mne den har jeg ikke kunne drikke på over et halvt år nå... (håper jeg snart kan begynne igjen,- kansje etter jul? )
Også drikker jeg kamille, lakrisrot og fennikel, enten sammen i en god mix eller hver for seg. :)
Nype-te er jo klassisk, det har vært en favoritt i alle år. Kjempegod uten søtstoff i, og det er jo en stor fordel.
Har nå fått en ny favoritt, som heter "LONDON fruit & herb company"
Er ikke tilsatt sukker, og er kjempegod slik som der er. Trenger ikke tilsettes noe søtt. Finnes i minst 30 forskjellige smaker og fås på Helsekost-butikk, husker ikke hvilken kjede.
Av smakene kan jeg anbefale:
Strawberry & vanilla
Peach Paradise
Apple and cinnamon
Raspberry Rendezous
det er også en veldig god en med sotron, men husker ikke hva den heter
Jeg drikker mye Rooibus te. I sommer når det var varmt, så avkjølte jeg den i kjøleskapet - veldig godt! Drikker også en del av Rooibus/Kvede, men den blir mer en kopp, ikke i "bøtter" som den vanlige.
Favorittene mine varierer, men ofte er de:
[color=teal][/color] Yogi Forever Young - fantastisk god med melk i. Inneholder masse krydder.
[color=teal][/color] Yogi Echinacea - fabelaktig om morgenen med sitron og søtt i. M/solhatt.
[color=teal][/color] VATA-TE var i mange år min favoritt, men de siste årene har jeg vært lei - den inneholder lakris, ingefær, kardemomme og kanel. Veldig varmende. Med melk.
[color=teal][/color]
Nå i det sist har jeg drukket mest Lipton grønn te med peppermynte. Nam !
[color=teal][/color]
Ellers har alltid vanlig gul Lipton med melk og søtt i vært favoritt, og det er rart at favoritt-te-tråden kommer i dag, for jeg drakk to store kopper etter jobb. Jeg var sliten og frysen - og det var kjempegodt !!!
[color=teal][/color]
Jeg kjøper også Lipton vaniljete (svart te) i Sverige - og den er mmmm!
[color=#008080][/color]
[color=#008080][/color]
Ha en søt og varm kveld!
marianne
London Fruit & Herb Variety Pack med Strawberry & Vanilla Fool, Raspberry Rendezvous, Blueberry Bliss, Peach Paradise
Celestial Seasonings Bengal Spice (den med tiger på, lukter som risengrynsgrøt og smaker søtt og godt - ikke søtet altså)
Celestial Seasonings Madagascar Vanilla Red (Rooibos-te, den med løve på)
Rooibos-te fra Confecta (med elefant på :p)
Og svart te (IKKE fra pose, men ordentlige teblader)... Twinings Earl Grey, Prince of Wales, pasjonsfruktte, bringebærte, bjørnebærte, blåbærte, eple & kanelte, karamellte (men den er det små biter av karameller i så den er jo ikke lov...)
Og grønn te ("gunpowder") med fersk mynte eller salvie i...
Og så drakk jeg en nydelig te i Nederland for mange år siden som ble kalt "Stjernemix-te", med stjerneanis i, og kamille. Men hva mer som var i vet jeg ikke... :confused: (har prøvd med de to, men noe manglet liksom) Den var god!! Høres litt ut som mix'en til Lise i grunnen...
Mmmmmm... te... :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.