Er nå på dag to av introduksjonen... har spist masse mat de siste to dagene, og har egentlig aldri vært sulten. Ketostix viser nå hakk nr 2 (spor: 0,5 mmol/L).
Men, jeg har forferdelig vondt i hodet. Er dette tilfeldig? Eller har det med å gjøre at kroppen trer inn i ketose?
Har sinnsykt vondt i hodet! Sinnsykt.... får guffe inn på mer sæther-rømme før jeg legger meg. Blir kansje noe bedre i morgen. Spennende synes jeg da :)
Jeg våknet i dag Torsdag og Ketostix'en viste enda et hakk høyere på skalaen (1,5 mmol/L).
Til frokost spiste jeg to stekte speilegg samt litt stekt bogskinke. Dette nøt jeg sammen med vann og en skikkelig god klatt med Sæther-rømme på.
Når jeg målte med Ketostix nå nettop viste den laveste hakk, altså ingen ketogenlegemer. Hvorfor? Har jeg fått i meg karbohydrater, eller har det med å gjøre at jeg har drukket veldig mye vann?
(Til HP: Jeg har et forslag. Opprett en ny del på forumet som heter "Slankedagbøker" hvor folk kan opprette hver sin tråd med daglig info om hvordan dietten går fremover)
pÅ KETOLYSE SKAL VI SPISE 15 G KARB. tORKIL SIER AT DET GJØR INGENTING AT DU SPISER MINDRE, MEN VI SKAL SPISE SALAT OG GRØNNSAKER OG DA BLIR DET NATURLIG NOK EN DEL.
Godt spurt Mofe, håper noen kan svare ordentlig. Det høres jo nesten litt horribelt ut..Jeg gikk med hodepine en uke, etter å ha vært ut av ketose i..2 dager? Det gjør jeg aaaldri igjen..
Kan ikke forklare det HP skriver, fordi jeg ikke forstår helt hva han mener. Men det er sikkert at hjernen trenger NOEN karber for å kunne funke. Skal lese litt om det når jeg kommer hjem
MEN -
Når det gjelder antall karber, så begynte Atkins i sin tid ganske langt nede på stigen. Syns å huske at det var 8 karber som var max i boka jeg brukte i 1982. Senere viste forskning og erfaring med 70000 pasienter, at det ikke var noen gevinst å spise mindre enn 20 karber pr dag. Noen få måtte ned mot 15 for å ta av. På langt nær de fleste kunne lige mellom 20 og 25 med samme effekt. Dessuten er de næringsmessige fordelene så store. På dette grunnlaget har Atkins satt sin karbegrense. Torkil på Ketolysekuren sier du skal spise 15 pr dag, men at hvis du tåler det kan spise MER. Han sier i et innlegg her inne (svar til meg) at grensen er satt såpass lavt fordi noen viser seg å måtte ned til 15 for å ta av. Han advarer mot å gå lavere med mindre du da ikke har problemer med å ta av. Da sier han at du kan prøve å gå ned til 10 en periode. Dette står under kapittelet som omhandler problemer med å ta av. Det er hevet over enhver tvil at man IKKE får i seg nok næring ved å spise mindre enn 15 i lange perioder. Både Atkins og Torkil advarer mot dette. Ang. Ketose:
Nå har jeg klistra denne linken så mange ganger og så mange steder at det er ganske utrolig at dere fremdeles Ikke har fått det med dere morsk Nille kjefter littegrann . Men jeg gir meg ikke altså !! Vær så snill å ikke heng dere opp i den stixen. Det er helt unødvendig og skaper bare unødig frustrasjon !! Alt du har ønsket å vite om ketose LES & LÆR ;) (Og for dere som tviler, så vil dere finne samme info inne på Torkil sin egen side). Ang. hodepine:
Og Ellinor - det er ikke nødvendig å skrive så stort.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.