< Tilbake til oversikten

Pizza

susasa_s sa for siden:

Etter mye prøving av pizzabunner komponerte jeg en selv som både min samboer og jeg likte veldig godt:)

Tok oppskriften litt der og da men skal prøve å gjennskape den sann ca:
100g Cottage chees
70g Soyaprotein
2 ts Johannesbrødkjernemel
4 egg
et lte dryss salt
1 fedd hvitløk
all around krydder
og vann til å lage røren flytende nok til å smøre den utover bakepapiret på en langpanne

mixet alle ingediensene med stavmikser slik at der ikke var klumper igjen av CC.

smurte tynt lag på bakepapiret og stekte den i ca 10 min på ca200 grader.
jeg hadde kjøttdeig med opphakkede tomater og ost som fyll.. stekte pizzaen videre i ovnen til osten var gylden og boblet:) Ble veeeldig god, smakte ikke soyaproteinet i d hele tatt:D

Jeg lagde litt ekstra deig, forstekte pizzabunner for så å legge de i fryseren til en senere annleding:)

Torkil sa for siden:

Hei
Flot dere fikk en god pizza. Til andre kan jeg opplyse at bakemiks kan brukses i samme oppskrift med like godt resultat. :)

Vennlig Hilsen
Torkil :)

Kaysa sa for siden:

Er soysprotein det samme osm soyasaus?? eller?

Odde sa for siden:

Nei og nei. Må ikke forveksles. Soyaprotein kjøpes på helsekost, nettbutikker eller ketolyse.no (Torkild's butikk). Kjøp naturell type og helst isolat med 0,5 - 2 karboh. pr 100 gr.

Odde:D

QueenConnie sa for siden:

går det ann å bruke noe anna enn ketolyse bakemix? eller soyaprotein?
feks mer JKM?

Thalen sa for siden:

Noen som smakte på denne før dere la fyllet på??

Jeg har akkuratt laget bunnen og smakt litt på den, men nå er jeg ikke sikker på at jeg skal bruke den :( Synes det smakte egg, og jeg er evindelig lei egg...

Skikkelig nedtur.... da har jeg i tilleg hatt i en hel hvitløk og en halv chilli for og gardere meg mot eggesmaken, men det ble liksom omelett likevell.
Er det virkelig bedre med fyll eller smaker det omelett med kjøttdeig???

susasa_s sa for siden:

jeg smakte på min deig og den smakte ikke egg.. men det er viktig å ikke lage den for tykk.. Men prøv med MASSE kjøttdeig på,da er den sikkert kjempgod:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.