Jeg trenger en 14 dagers meny med lavkarbo.. og utfordrer dere til å komme med EN DAGS MENY hver.. ;)
Jeg vil ikke følge feks atkins slavisk, men generelt lavkarbo... og jeg famler, og famler.. var veldig veldig flink en periode og gikk ned omlag 9 kg på noen uker, men nå har jeg gått opp litt igjen, og har jo mange til som må av for at det skal være godt nok.
Problemet er at jeg sliter enormt med å finne en type meny jeg kan følge, og tenkte at her inne finnes helt sikkert noen som kan hjelpe meg...
Mot at dere hjelper meg, så skal jeg oppdatere ukentlig hvordan det går ;)
Noen som tar utfordringen?
Ett par ting til info:
-Jeg HATER havregrøt, og klarer IKKE bli vant til det.
-Jeg har ingen som helst form for matvare allergi
Frokost: Egg&Bacon +en tomat og litt agurk Lunsj: Kyllingsalat med det du måtte like av grønt Middag: Kjøttkaker (av kjøttdeig, ett egg, krydder, litt vann) med brokkoli og kikerte-stuing Kvelds: Pannekake av egg, cc, havregryn, olje
Frokost: Yougurt med bær,
1 dl naturell youghurt,CC 1dl,bær, 2ss solsikkefrø, 2 ss linfrø, helst knuste pga fettet
Lunsj: Tunfisksalat:
1 box tunfisk, bladsalat, vårløk, 1 hakket egg,
Lag en dresing av mager kesam som du smaker til med salt, pepper og hva du måte like.
Kvelds: Fylt avokado med reker og dressing
Husk 1-2 mellommåltid. Fedon har kommet med nye barer som er et godt alternativ til mellmmål:)
Frokost: 2 skiver Siwbrød med det pålegg du liker og pynt med grønnsaker ( tomat, agurk, paprika) Lunch: Salat med ost og skinke; salat, tomat, agurk, paprika, vårløk, kalkunskinke, ostebiter, fetaost og ett par lavkarbolapper vedsiden av. Middag:Kylling i kremsaus med gratinert blomkål/brokoligrateng Kvelds: Paiomelett: 5 egg vispes sammen, ha i kalkunskinke, løk, sopp, paprika og litt krydder om du vil det og strø ost på toppen. Stekes på 200 grader i ca 20-30 minutter, til det har stivna. Serveres med grønn salat til ( salat, tomat, agurk ev. fetaost).
Frokost: En kopp kaffe og en neve pålegg fx hvitost og spekepølse.
Middag: Hamburger av 2 oopsier, kjøpekarbonade, hvitost, sukkerfri ketchup, evt. bacon. Og krydder.
Kveldsmat: Gerds rømmegrøt med litt spekemat.
Denne burde holde fettprosenten høy i allefall.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.